چمن مصنوعی روف گاردن با فراهم آوردن فضای شاداب و با طراوت طبیعت به فضای ساده‌‎ی پشت بام توانسته مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و منجر به ایجاد تغییرات بسیار زیادی در قسمت بلا استفاده‌‎ی منازل یعنی همان پشت بام آن‌‎ها شود. خوب است بدانید که این چمن‌‎ها در متراژ و جنس متفاوت تولید شده و هر شخص بنا به بودجه‌‎ی مد نظر خود و یا متراژی که برای بخش خاصی از پشت بام در نظر دارد می‌تواند چمن مصنوعی روف گاردن مناسب خود را تهیه کرده و با استفاده از آن به زیباسازی ساختمان خود و ایجاد مکانی برای سپری کردن دقایقی از روز برای کسب انرژی جهت مقابله با مسائل مختلف زندگی بپردازد.

چمن مصنوعی مناسب روف گاردن و پشت بام
چمن مصنوعی مناسب روف گاردن و پشت بام

اکثر افراد عاشق طبیعت هستند، با دیدن سبزی سبزه‌‎ها و گل‌‎ها آرامش عجیبی را از آن دریافت می‌کنند. اما با وجود این امر به دلیل مشغله‎‌های فراوان زندگی گاهی فرصت چندانی برای سپری کردن اوقات خود در طبیعت وجود نداشته و ممکن است برای مدتی خود را از دیدن آن محروم سازیم. دور ماندن از فضای زیبای طبیعت خصوصاً برای انسان‎‌های علاقمند به آن دشوار بوده و ممکن است بر اثر استرس‎‌های ناشی از زندگی در یک شهر شلوغ آرامش خود را از دست داده و دچار اضطراب‌‎ شوند. در چنین حالتی افراد می‌توانند با آوردن طبیعت به پشت بام منازل، خود را از انرژی‎‌های منفی که ممکن است در طول روزهای مختلف کسب کرده‌‎اند نجات داده و دقایقی را بدون هیچ گونه اضطرابی با خیالی آسوده در کنار طبیعت خانه‌‎ی خود وقت بگذرانند. اما این طبیعت زیبا را چگونه می‌توان به پشت بام منزل خود انتقال داد؟ در پاسخ باید عرض کنیم که هر شخص با خرید چمن مصنوعی، بدون هیچ گونه مشقتی از بابت نگهداری این طبیعت می‌تواند زیبایی همچون طبیعت را به پشت بام خود هدیه داده و با استفاده از ابزارهای مختلف تزیینی بر جلوه‌ و امکانات آن بیافزاید.

آشنایی با روف گاردن

روف گاردن به اصطلاح به معنای پشت بامی سرسبز و پوشیده از چمن و یا عناصر طبیعت چون گل است می‌‎باشد. در روف گاردن یک فرد با استفاده از امکانات متفاوتی چون چمن مصنوعی روف گاردن می‌تواند فضایی همچون یک باغ را برای خود به ارمغان آورد. برای این کار تنها کافی است که هر شئ به جای خود و در بهترین حالت ممکن استفاده شود تا این فضا شباهت بیشتری به یک باغ طبیعی داشته و یک مکان دنج برای استراحت روزانه‎‌ی انسان را فراهم آورد.

آشنایی با چمن‎‌های مصنوعی

به دنبال گسترش جمعیت و آپارتمانی شدن بسیاری از منازل، طبیعت جایگاه خود را در هرخانه‎‌ای از داده است به گونه‎‌ای که در کمتر خانه‌‎ای چشمانمان با فضای سبز طبیعت برخورد می‌کند. دلیل این کمرنگ شدن طبیعت در منازل، عدم وجود فضای کافی و یا سخت بودن و هزینه‌بر بودن نگهداری آن می‎‌باشد، به طوری که یک فرد به هیچ عنوان گاهی شرایط نگهداری چمن طبیعی را نداشته و این کار ممکن است منجر به ایجاد ضرر مالی در او شود. چرا که به دنبال شرایط متفاوت هوایی این چمن تحت تأثیر قرار گرفته و دچار خرابی یا پژمردگی شده و یا این که ممکن است محل تجمع حیوانات موذی شود.

با توجه به چنین موضوعاتی بسیاری فکر رشد و پرورش چمن طبیعی را از ذهن خود بیرون کرده و دیگر به سراغ ایجاد طبیعت در بخش‌‎های بلااستفاد از منزل چون پشت بام نیستند. این در حالی است که چمن‌‎ مصنوعی روف گاردن با فراهم آوردن شرایط مناسب و عدم ایجاد هیچ گونه مشکلی از بابت نگهداری می‌تواند طبیعت را دوباره به منازل برگرداند. این چمن‎‌ها در حقیقت چمن‌‎هایی مشابه نوع  چمن طبیعی و از جنس الیاف مصنوعی ( پلی پروپیلن و پلی اتیلن) بوده و برای پوشش سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آشنایی با چمن‌های مصنوعی
آشنایی با چمن‌های مصنوعی

مزایای استفاده از چمن‌‎های مصنوعی روف گاردن

آشنایی بیشتر با مزایای چمن مصنوعی روف گاردن می‌تواند تردیدهایی که در خصوص خرید این محصولات وجود دارد را کنار زده و اطمینان بیشتری را به متقاضیان این محصولات ببخشد؛ به گونه‎‌ای که با قاطعیت بیشتری به دنبال تهیه‌‎ی بهترین محصول آن باشند.

  • زیبایی همیشگی؛ چمن‎‌های طبیعی در فصول مختلف سال به یک شکل نبوده و در زمستان یا پاییز طراوت خود را از دست می‌دهند. این در حالی است که چمن مصنوعی پشت بام می‌تواند سرسبزی همیشگی را برای یک منزل به ارمغان آورد. چرا که این محصولات مصنوعی بوده و تحت تأثیر شرایط جوی دچار پژمردگی و یا تغییر رنگ نخواهند شد.
  • طول عمر مناسب؛ یکی دیگر از مزایایی که با خرید چمن‌‎های مصنوعی با آن رو به رو خواهیم شد، دوام بالای این چمن‎‌ها می‌‎باشد. در حقیقت چمن مصنوعی روف گاردن در صورتی که با کیفیت مناسبی تولید شود می‌تواند از عمر بسیار بالایی برخوردار بوده و در برابر اشعه‌‎ی خورشید و یا تغییرت دمایی شدید مقاوم بوده و می‌تواند سالیان متمادی به عنوان یک طبیعت همیشگی نقش مؤثری را در پشت بام منازل ایفا کند.
  • قابلیت اجرای سریع؛ در صورتی که روند اجرایی چمن‌‎های مصنوعی توسط افراد متخصص این امر صورت پذیرد می‌توان در ظرف مدت کوتاهی متراژ بالایی از این چمن‎‌ها را بر روی پشت بام نصب نمود. تنها کافی است که شرایط نصب محیا بوده و این کار توسط افراد حاذق انجام شود تا با سریع‌‎ترین و بهترین اجرای چمن مصنوعی روف گاردن رو به رو باشید.
  • قیمت مناسب؛ قیمت چمن‌‎های مصنوعی در مقایسه با هزینه‎‌های مختلف ناشی از نگهداری چمن طبیعی بسیار کمتر می‌‎باشد. چرا که این چمن‌‎ها به هیچ گونه آبدهی، کود و یا کاشت و استفاده از دستگاه چمن زنی و… احتیا ج نداشته و تنها بابت خرید و نصب آن هزینه پرداخت می‌‎شود که این به معنی خریدی مقرون به صرفه ماندگار می‌‎باشد.

عوامل تأثیرگذار در خرید موفقیت آمیز چمن‌‎های مصنوعی

در خرید چمن‌‎ مصنوعی روف گاردن نکات حائز اهمیتی مطرح می‌شود که با در نظر گرفتن این نکات یا عوامل می‌توان خریدی موفقیت آمیز را تجربه کرده و از محصول خردیداری شده سال‎‌ها به خوبی استفاده کرد. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

عوامل تأثیرگذار در خرید موفقیت آمیز چمن‌های مصنوعی
عوامل تأثیرگذار در خرید موفقیت آمیز چمن‌های مصنوعی
  • تراکم چمن؛ مسئله‎‌ی بسیار مهمی که در خرید این چمن‌‎ها مطرح می‌شود تراکم تارهای چمن مصنوعی می‌‎باشد. در واقع چمن‎‌های ضعیفی که از تراکم بسیار کمی برخوردار هستند نه تنها جلوه‌‎ی مناسبی نداشته بلکه ممکن است بسیار ضعیف عملکرده و خیلی زود دچار له‌‎شدگی شوند. برای این که شاهد چنین اتفاقی نباشید حتماً چمن‎‌هایی را تهیه فرمایید که از دیتکس بالاتری برخوردار بوده و ضخامت مناسبی را در تارهای خود داشته باشند تا در اثر عوامل متفاوتی چون قرارگیری با پر روی آن‌‎ها و یا نشستن بر رویشان خیلی زود دچار خوابیدگی نشوند.
  • ارتفاع چمن؛ بخش دیگری که در تهیه چمن مصنوعی روف گاردن اهمیت پیدا می‌کند، ارتفاع چمن می‌‎باشد. چمن‎‌های خریداری شده بهتر است ارتفاعی بین 20 الی 35 میلیمتر داشته باشند تا جلوه‎‌ی طبیعی‎‌تری داشته باشند.
  • مقاومت نسبت به آب؛ از آنجایی که چمن‎‌های مصنوعی روف گاردن قرار است در فضای سر بازی چون پشت بام نصب شود مطمئناً در فصول مختلف سال ممکن است با باران و برف رو به رو شود که این امر در محصولاتی که در برابر آب مقاومت مناسبی نداشته و یا ضعیف هستند، ممکن است آسیب‌رسان باشد. از این‌رو حتماً به ضد آب بودن و یا قابل شستو شو بودن این چمن‌‎ها دقت شود.
  • رنگ چمن؛ در مراکز فروش چمن‌‎ مصنوعی روف گاردن معمولاً رنگ‎‌های متنوعی از این محصولات در اختیار متقاضیان قرار می‎‌‌‎گیرد که فرد متناسب با سلیقه‌‎ی خود می‎‌بایست به انتخاب آن بپردازد که در این حالت توصیه می‌شود اگر خواهان شباهت حداکثری این چمن‎‌ها به چمن طبیعی هستید، حتماً به رنگ چمن دقت فرمایید تا طبیعی‌‎ترین حالت آن را انتخاب کرده باشید.

در صورت تمایل به خرید چمن مصنوعی روف گاردن می‌توانید به سایت شرکت گامان تزیین جاوید عرضه کننده‌‎ی انواع محصولات لمینت، کف پوش و موکت مراجعه نمایید. این سایت با برخورداری از نمایندگی انحصاری سه شرکت The Best Tescom، آرتا و ظریف مصور توانسته تنوع بالایی را در موکت و چمن‌‎های مصنوعی خود به نمایش بگذارد تا مشتریان با محدودیت کمتری به انتخاب محصولات دلخواه خود بپردازند. جهت ارتباط با سایت این شرکت می‌توانید از آدرس https://gamantj.com/ استفاده نمایید.