نحوه انتخاب کاندوم مناسب و بررسی ویژگی‌ها و اندازه‌های آن
نحوه انتخاب کاندوم مناسب و بررسی ویژگی‌ها و اندازه‌های آن

 

معمولا در داروخانه‌ها کاندوم‌ و سایر محصولات بهداشت جنسی به گونه‌ای در ویترین قرار می‌گیرند تا به خوبی در معرض دید افراد باشند؛ اما اگر برای انتخاب کاندوم مناسب در داروخانه معذب هستید و یا فرصت کافی ندارید، بهترین روش این است که از یک فروشگاه اینترنتی کاندوم مورد نیاز خود را خریداری کنید. با این مطلب از موتن رو با ما همراه باشید تا در مورد کاندوم مناسب خود اطلاعات کافی و در نتیجه خرید ثمربخشی داشته باشید.

انتخاب سایز کاندوم

اکثر ایرانی‌ها معتقدند هرچه سایز آلت بزرگ‌تر باشد برای شریک جنسی جذاب‌تر و خوشایندتر است، اما این طرز فکر کاملا اشتباه است و چیزی که تحریک بیشتر واژن را به دنبال دارد، قطر آلت تناسلی است نه سایز آن.

  • کاندوم کوچک – ۴۴ میلی‌متر (عرض) در ۱۶۰ میلی‌متر (طول) کاندوم‌های کوچک مناسب آقایانی هستند که سایز آلت کوچکی دارند.
  • کاندوم متوسط – ۵۰ میلی‌متر (عرض) ۲۰۰.۶۶ میلی‌متر (طول) اکثر برندهای تولید کننده کاندوم، این سایز را تولید می‌کنند.
  • کاندوم بزرگ – ۵۳ میلی‌متر (عرض) ۲۰۰.۶۶ میلی‌متر (طول) کاندوم‌های بزرگ مناسب آقایانی هستند که سایز آلت تناسلی آن‌ها کمی بلندتر یا کلفت‌تر از سایر افراد است.
  • کاندوم فوق‌العاده بزرگ – ۵۷.۱۵ میلی‌متر (عرض) ۲۰۵.۷۴ میلی‌متر (طول) کاندوم‌های فوق العاده بزرگ مناسب آقایانی است که سایز آلت آن‌ها بیش از اندازه و به طور غیرمعمول بزرگ است.

انتخاب نوع کاندوم

کاندوم‌های مردانه دارای تنوع زیادی هستند اما به طور کلی در سه دسته زیر جای می‌گیرند:

  • کاندوم ساده: کاندوم‌های ساده به دلیل مناسب بودن برای همه نوع آلت تناسلی، محبوبیت فراوان و فروش بالایی دارند. کاندوم‌های نازک نیز در این دسته جای می‌گیرند.
  • کاندوم خاردار: کاندوم‌های خاردار میل جنسی را در خانم‌ها افزایش داده و منجر به ارگاسم بهتر می‌شوند. کاندوم‌های عروسکی و فضایی نیز در این دسته قرار می‌گیرند. در کاندوم‌های خاردار از ژل لوبریکانت بیشتری استفاده می‌شود.
  • کاندوم تاخیری: کاندوم‌های تاخیری به دلیل داشتن لیدوکائین زمان انزال را به تعویق می‌اندازند؛ به همین دلیل بیشتر مورد پسند آقایان هستند. این نوع کاندوم‌ها بر اساس حجم استفاده از لیدوکائین، زمان‌های متفاوتی برای تاخیر در انزال دارند.

انتخاب جنس کاندوم

کاندوم‌ها علاوه بر اندازه و شکل، از نظر جنس نیز متفاوت هستند. از مهم‌ترین مواد بکار رفته در انواع مختلف کاندوم می‌توان به لاتکس، پلی اورتان و روده گوسفند اشاره کرد. بیشتر شرکت‌ها برای تولید کاندوم از لاتکس استفاده می‌کنند، اما برخی دیگر جایگزین‌های غیر لاتکسی را برای افرادی که با لاتکس حساسیت دارند ارائه می‌دهند.

کاندوم‌های ساخته شده از لاتکس

لاتکس جنسی بسیار مقاوم در برابر انواع اسپرم‌ها، انواع باکتری‌ها و انواع ویروس‌ها است، اما به دلیل عدم انتقال گرما ممکن است لذت جنسی را کاهش دهد. بهتر است همزمان با کاندوم‌های لاتکس از روان کننده‌های روغنی استفاده نشود؛ زیرا روغن‌ها لاتکس را تجزیه و کاندوم را پاره می‌کنند. همراه با کاندوم‌های لاتکس می‌توانید از روان کننده‌های بر پایه آب یا سیلیکون استفاده کنید.

کاندوم‌های ساخته شده از پلی اورتان

پلی اورتان نوعی ماده پلاستیکی است که از آن برای تهیه بسیاری از وسایل ازجمله روکش‌ها، وسایل خانه و کاندوم‌ها استفاده می‌شود. کاندوم‌های پلی اورتان نازک‌تر از کاندوم‌های لاتکس هستند و بنابراین، حرارت را بهتر انتقال می‌دهند. علاوه بر این، محافظت خوبی در برابر ویروس ایدز و باکتری‌های منتقل شونده جنسی ارائه می‌دهند. با این حال در مقایسه با کاندوم‌های لاتکس، انعطاف پذیری کمتری دارند و شکننده‌تر هستند.

کاندوم‌های ساخته شده از پلی ایزوپرن

این نوع کاندوم‌ها از بسیاری از جهات شبیه به لاتکس بوده، اما پروتئین‌های حساسیت‌زای این ماده را ندارند. کاندوم‌های پلی ایزوپرن نسبت به پلی اورتان‌ها ضخیم‌تر و نسبت به لاتکس‌ها نرم‌تر هستند و حس طبیعی‌تری را منتقل می‌کنند.

کاندوم‌های ساخته شده از روده گوسفند

این نوع کاندوم‌ها نازک، مقاوم و دارای عملکردی مناسب در انتقال حرارت هستند. تنها بدی کاندوم‌های ساخته شده از روده گوسفند این است که در برابر ویروس ایدز و عفونت‌های منتقل شونده جنسی هیچ‌گونه ایمنی ایجاد نمی‌کنند.

قیمت کاندوم

قیمت کاندوم با توجه به نوع آن متغیر بوده و معمولا بازه بین 15 هزار تومان تا 40 هزار تومان را شامل می‌شود. تعداد کاندوم‌ها در بسته‌های استاندارد 12 عدد است، اما برخی از مدل‌ها در بسته‌های 6 تایی نیز به بازار عرضه می‌شوند. در کاندوم‌های فضایی و عروسکی نیز در هر بسته یک کاندوم قرار گرفته است.

چرا خرید کاندوم از موتن رو

در فروشگاه اینترنتی مو تن رو شما به راحتی می‌توانید به صدها مدل کاندوم مختلف دسترسی داشته و بدون دغدغه و استرس گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. انواع کاندوم تاخیری، نازک، ضخیم، تاخیری، حاوی مواد روان کننده بیشتر، عروسکی، فانتزی و تحریک کننده بیشتر در این فروشگاه اینترنتی عرضه می‌شود که برای بهبود روابط خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.