دوچرخه‌سوارها به کدام شهرهای ایران می‌توانند سفر کنند؟
دوچرخه‌سوارها به کدام شهرهای ایران می‌توانند سفر کنند؟

دوچرخه یک وسیله نقلیه است. دوچرخه‌سواری هم یک ورزش و هم یک تفریح است. اگر به صورت حرفه‌ای از دوچرخه استفاده نمی‌کنید می‌توانید گاهی در مسیرهای دوچرخه‌سواری از آن استفاده کنید.

این وسیله نقلیه برای مسیرهای کوتاه استفاده زیادی دارد. اگر به دوچرخه‌سواری به عنوان یک تفریح یا ورزش غیرحرفه‌ای نگاه شود می‌توان از آن استفاده‌های زیادی کرد. دوچرخه‌سواری در کوچه و خیابان لذت و هیجان زیادی دارد. مسیرهایی که برای دوچرخه‌سواری تهیه شده است استفاده از دوچرخه را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. با جاباما همراه باشید تا با بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهرهای مختلف ایران آشنا شوید.

این ورزش برای بدن مفید است. دوچرخه‌سواری طرفداران خاص خود را دارد. میان کودکان، نوجوانان و بزرگسالان این تفریح بسیار پرطرفدار است. این ورزش از بیماری‌های زیادی مانند بیماری قلبی جلوگیری می‌کند. دوچرخه‌سواری برای کسانی که قصد کاهش وزن نیز دارند کاربرد فراوانی خواهد داشت. اگر شما هم دوچرخه‌سواری را انتخاب کرده‌اید حتما نکات ایمنی آن را رعایت کنید.

پارک سرخه‌حصار؛ تهران

قدیمی‌ترین پیست دوچرخه‌سواری ایران در شهر تهران ساخته شده است. این پیست و مسیر دوچرخه در پارک سرخه‌حصار قرار دارد. این پیست در پارک سرخه‌حصار یکی از بزرگ‌ترین مسیرها برای دوچرخه‌سواری است.

پارک سرخه‌حصار تهران در شرقی‌ترین منطقه تهران است. پارک چند ورودی دارد. رکاب زدن در این پارک جنگلی لذت‌بخش است. مسیری که برای دوچرخه‌سواری در این پارک است کمی شیب دارد. این پارک اگر دوچرخه هم نداشته باشید می‌توانید یک دوچرخه کرایه کنید.

پیست سرخه‌حصار آسفالت است. دوچرخه‌سواری در این پست لذت فراوانی دارد. زمانی که در این پیست دوچرخه‌سواری می‌کنید شهر تهران را از فاصله چند کیلومتری خواهید دید.

جاده دوچرخه‌سواری؛کیش

جاده دوچرخه‌سواری؛کیش
جاده دوچرخه‌سواری؛کیش

جزیره زیبای کیش طرفداران زیادی دارد. همه جذابیت‌ها و مکان‌های گردشگری آن را که در نظر داشته باشید جاده دوچرخه‌سواری کیش را نباید فراموش کرد. این تفریح در جزیره کیش امکانات خوبی را دارد.

جاده دوچرخه‌سواری کیش یک پیست چند ده کیلومتری است که مخصوص دوچرخه ساخته شده است. اگر بخواهید از ابتدا تا انتهای مسیر دوچرخه‌سواری را طی کنید شاید ۴ یا ۵ ساعت وقت نیاز دارید. این مسیر مختص به دوچرخه است و هیچ وسیله نقلیه دیگری اجاره ورود به آن را ندارد.

جاده دوچرخه‌سواری کیش بیست و چهار ساعته است. این پیست دوچرخه‌سواری دوچرخه کرایه‌ای هم برای به شما دارد. یکی از خوبی‌های این پیست دوچرخه برای کودکان است که تمامی سنین دوچرخه مناسب خود را خواهد یافت. همراه داشتن یک کارت ملی کافیست که یک دوچرخه را کرایه کنید. دوچرخه‌سواری در حاشیه خلیج همیشه فارس لذت فراوانی دارد. مسیر دوچرخه‌سواری در کیش را یک بار در نقشه مرور کنید. پیشنهاد می‌کنیم هتل آرامیس کیش را به عنوان محل اقامت خود در جزیره انتخاب کنید تا دسترسی راحتی به مسیرهای دوچرخه‌سواری کیش داشته باشید.

پیست دوچرخه ساحلی؛ قشم

بزرگ‌ترین جزیره ایران جزیره قشم است. این جزیره نیز یک پیست ساحلی برای دوچرخه‌سواران دارد. رکاب زدن در این جزیره زیبایی آن را چندین برابر خواهد کرد. طول مسیر ساحل قشم وسعت زیادی دارد و برای گشتن در این پیست ساحلی ساعت‌های زیادی نیاز دارید.

تمام دور جزیره قشم به یک پیست ساحلی زیبا تبدیل شده است. جاده ساحلی جنوبی برای دوچرخه‌سواری انتخاب خوبی است. خوبی قشم این است که با دوچرخه می‌توانید داخل پارک‌ها نیز وارد شوید. تمام شهر و میان مراکز خرید نیز می‌توانید از این وسیله نقلیه کوچک استفاده کنید. مسیرهایی که در قشم برای دوچرخه در نظر گرفته شده است تقریبا تمام جزیره را پوشش می‌دهد.

مسیر سبز؛ تبریز

تبریز نیز مانند شهرهای دیگر ایران مسیرهایی را برای دوچرخه‌سواری و علاقه‌مندان به این ورزش دارد. استفاده از دوچرخه از گذشته‌های دور در این شهر طرفداران خود را داشته است. شهر تبریز که مرکز استان آذربایجان شرقی است چند ایستگاه دوچرخه دارد.

میدان ساعت در این شهر ایستگاه مرکزی مسیر دوچرخه‌سواران است. میدان فجر، فلکه دانشگاه، چهارراه هفده شهریور و… از دیگر ایستگاه‌های مسیر سبز در این شهر است. شما اگر کارت ملی خود را همراه داشته باشید از این ایستگاه‌ها می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و از رکاب زدن داخل شهر بزرگ تبریز لذت ببرید. این تفریح شما به کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک نیز کمک زیادی می‌کند. نگران تعداد دوچرخه‌ها در تبریز نباشید. تعداد آنها آنقدری هست که شما دست خالی نباشید.

مسیر سبز ایمن؛ مشهد

زمانی که قرار بر ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در شهر مشهد بود از همان ابتدا استقبال خوبی داشت. مسیر دوچرخه‌سواری در شهر مشهد چندین کیلومتر است و شما می‌توانید ساعت‌ها خود را با این ورزش سرگرم کنید. توجه به این ورزش تفریحی در این شهر، نوع دوچرخه‎هایی است که انتخاب شده است.

مسیرهایی که برای دوچرخه‌سواری مرکز استان خراسان رضوی تدارک دیده شده است طرفداران دوچرخه‌سواری را ترغیب به استفاده از این وسیله نقلیه شهری کرده است. شهر مشهد بعد از تهران بیشترین مسیر برای دوچرخه‌سواری را در خود جای داده است.

پیست شهید فهمیده؛ محمودآباد

پیست شهید فهمیده؛ محمودآباد
پیست شهید فهمیده؛ محمودآباد

شهر محمودآباد در استان مازندران یکی از شهرهای ساحلی شمال ایران است. این شهر یکی از نقاط سرسبز است که برای دوچرخه‌سواری انتخاب و گزینه خوبی است.

این پیست دوچرخه‌سواری یک پیست تقریبا ساحلی است. قسمتی از پیست دوچرخه‌سواری محمودآباد از میان درختان سرسبز و سربه فلک کشیده می‌گذرد. پیست دوچرخه‌سواری در این شهر یک امتیاز دیگر نیز دارد. شما می‌توانید خود را با دوچرخه از کنار ساحل به شهر بابلسر برسانید.

دیدن دریا وقتی سوار دوچرخه باشید لذت زیادی دارد. نسیم دریا همراه با رکاب زدن زمانی که روی زین دوچرخه نشسته‌اید مزایای دوچرخه‌سواری در ساحل دریای خزر است. دریای خزر ساحل چند صد کیلومتری دارد.

کلاه ایمنی، لباس مناسب، لوازم پنچرگیری و… را حتما همراه داشته باشید. بدون این وسایل هیچ وقت دوچرخه‌سواری را شروع نکنید. اگر مسیرهای شیب‌دار را برای این ورزش انتخاب می‌کنید احتیاط را فراموش نکنید.

دوچرخه انواع مختلفی دارد. دوچرخه‌های شهری برای دوچرخه‌سواری داخل شهر مناسب هستند اما دوچرخه‌های کوهستان سرعت و شتاب بیشتری دارند. اگر دوچرخه‌سوار آماتور هستید و از این وسیله برای تفریح می‌خواهید استفاده کنید حتما دوچرخه شهری را انتخاب کنید. این ورزش هم گروهی و هم تک نفره انجام می‌شود. دوچرخه‌سواری کار سختی نیست اما نباید خیلی آن را راحت گرفت. حفظ تعادل در دوچرخه‌سواری اولین اصل آن است.

اولین بار در دوران حکومت قاجار دوچرخه به ایران آمد. این اتفاق به کمک سفارت انگلیس افتاده است. خیابان شمس‌العماره اولین مغازه کرایه دوچرخه را داشته است. این مغازه به همت آقایی به اسم شیخ انجام شد. اجاره دوچرخه تا به امروز نیز همچنان ادامه دارد.

در صورت سفر به هر کدام از شهرهای ایران،‌ اگر به دنبال یک هتل مجهز و با کیفیت هستید به صفحه‌ی www.jabama.com/hotels مراجعه و از بین بهترین هتل‌های ایران یکی را انتخاب کنید.