موفق‌ترین بازی کمپانی بتسدا را بشناسید!
موفق‌ترین بازی کمپانی بتسدا را بشناسید!

صنعت گیم و بازی‌های ویدئویی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده‌ است و کمپانی‌های بزرگ بازی‌سازی موفق به تولید بازی‌های جذاب با تکنولوژی بالایی شده‌اند. کمپانی بتسدا هم یکی از همین شرکت‌های معروف است که توانسته بازی‌های پرفروشی را طراحی و منتشر کند.

بتسدا (Bethesda) یک شرکت آمریکایی است که در سال 1977 تاسیس شد. با کمال تعجب، این شرکت در سال 2020 توسط ماکروسافت و به قیمت 11 میلیارد دلار خریداری شد! بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده خبرهای غافلگیرکننده‌ای از این کمپانی محبوب بشنویم. از جمله بازی‌های موفق بتسدا می‌توان به بازی Skyrim، بازی Fallout 4، بازی Doom، بازی Prey و ده‌ها عنوان دیگر اشاره کرد.

البته بحث‌های زیادی در مورد موفق‌ترین بازی کمپانی بتسدا وجود دارد؛ برخی معتقدند که هنوز هم Skyrim بهترین بازی بتسدا است اما گروهی دیگر بر این باورند که بازی Fallout 4 نه‌تنها موفق‌ترین بازی این کمپانی بلکه بهترین بازی جهان نیز هست!

ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی بازی Fallout 4 به‌عنوان موفق‌ترین بازی بتسدا بپردازیم؛ پس اگر موافقید شروع کنیم.

بازی Fallout 4 ؛ موفق‌ترین بازی کمپانی بتسدا

اگر کمی به گیم و بازی‌های ویدئویی علاقه داشته باشید، حتماً می‌دانید که بتسدا همواره بهترین بازی‌ها را در سبک خودشان تولید می‌کند. در مورد مجموعه بازی‌های Fallout نیز همین اتفاق رخ داده است. یعنی با یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های سبک نقش‌آفرینی و ماجراجویی طرف هستیم.

این بازی برای پلتفرم‌های پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوترهای شخصی منتشر شده و نمرات قابل قبولی نیز از سایت‌های مختلفی گرفته است. برای دانلود قانونی این بازی بهتر است از انواع گیفت کارت مانند گیفت کارت ps4 و گیفت کارت ایکس باکس استفاده کنید.

داستان بازی Fallout 4 چیست؟
داستان بازی Fallout 4 چیست؟

داستان بازی Fallout 4 چیست؟

داستان این بازی مانند ورژن‌های قبلی است و شباهت‌های بسیاری بین آن‌ها وجود دارد. اما نکتۀ مهم اینجاست که برای فهم داستان Fallout 4 هیچ نیازی به نسخه‌های پیشین ندارید و به‌صورت کاملاً مستقل می‌توانید از این بازی لذت ببرید.

داستان از آنجا شروع می‌شود که شهرهای پنسیلوانیا و نیویورک در آمریکا دچار حملات اتمی می‌شوند و حوادث مختلفی در آن‌جا روی می‌دهد. برخی از مردم به‌دنبال پیدا کردن پناهگاه هستند، اما برخی دیگر فرصت این کار را نداشته و در آتش می‌سوزند. در همین حین شخصیت اصلی بازی درگیر مشکلاتی می‌شود که هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است.

از نظر داستانی باید گفت که تیم سازنده به‌عنوان یک راوی قدرتمند عمل کرده‌ است و تمام فراز و فرودهای داستان به‌خوبی روایت شده است. به همین دلیل، جنبۀ دراماتیک بازی نیز روی مخاطب تاثیر گذاشته و او را بیش از پیش علاقه‌مند به ادامۀ بازی می‌کند.

آیا بازی Fallout 4 گیم‌پلی مناسبی دارد؟

باید اعتراف کنیم که یکی از بزرگترین نکات مثبت Fallout 4 همین گیم‌پلی آن است. گسترده بودن فضای بازی و آزادی عمل شخصیت‌ها باعث شده است که ساعت‌ها بتوان از این بازی زیبا لذت برد. به‌عنوان مثال، شما حتی در طراحی شخصیت اصلی بازی هم آزادی عمل دارید و می‌توانید همۀ اجزای صورت او را تغییر دهید. البته تغییر در فیزیک بدنی بسیار محدود است و قدرت انتخاب بالایی نخواهید داشت.

هنگام گشت‌وگذار در بازی Fallout 4 می‌توانید از محیط اطراف خودتان استفاده کنید و لوازم موردنیاز برای پناه‌گاه جمع‌آوری کنید. علاوه‌برآن، در طول بازی مجبور به حفظ سلامتی خودتان هم هستید و همین مسئله، جذابیت‌های بازی را دوچندان کرده است.

یکی دیگر از بخش‌های بازی، مبارزه و صحنه‌های اکشن است که به‌شدت واقعی طراحی شده‌اند. اسلحه‌ها نیز نشانه‌گیری دقیقی داشته و شلیک کردن با آن‌ها برای‌تان لذت‌بخش خواهد بود. همچنین سلاح‌های بازی از تنوع بسیار خوبی برخوردارند و مانند چهره قابلیت شخصی‌سازی دارند.

قدرت گرافیکی Fallout 4 چگونه است؟
قدرت گرافیکی Fallout 4 چگونه است؟

قدرت گرافیکی Fallout 4 چگونه است؟

بررسی‌های ما نشان داده است که صحنه‌های گرافیکی بازی می‌توانست از این بهتر باشد. در حقیقت، سازندگان بازی، برای بهبود گرافیک آن و رسیدن به سطح بازی‌های درجۀ یک تلاش چندانی انجام نداده‌اند. با این حال، قدرت گرافیکی بازی در حد قابل قبول است و نسبت به بازی‌های نسل قبل خودش بسیار پیشرفت کرده است.

یکی دیگر از نقاط ضعف Fallout 4 وجود باگ و لگ در حین بازی است. به‌عنوان مثال هنگام دویدن در فضای بسته، تکسچرها به‌درستی عمل نکرده و لگ‌های کوتاه مشاهده می‌شود.

جمع‌بندی نهایی

با توجه به نکات گفته شده به این نتیجه می‌رسیم که بازی Fallout 4 از نظر داستانی بسیار موفق عمل کرده و حوادث و ماموریت‌های آن جذاب و نفس‌گیر طراحی شده است. همچنین از نظر گیم‌پلی نیز این بازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بنابراین اگر می‌خواهید یکی از موفق‌ترین بازی‌های کمپانی بتسدا را تجربه کنید، بهتر است هرچه سریعتر، بازی Fallout 4 را به‌صورت قانونی دانلود کنید. به همین منظور می‌توانید از گیفت کارت پلی استیشن و گیفت کارت xbox استفاده کنید که در سایت‌های معتبری مانند موبوگیفت به فروش می‌رسند.

موبوگیفت یکی از معتبرترین سایت‌های خرید گیفت کارت معتبر است که تجربۀ ارزشمندی در این زمینه دارد. هدف موبوگیفت از همان ابتدا حفظ حقوق مشتریان و جلب رضایت آنان بوده است. پشتیبانی 24ساعته، فرایند احراز هویت سریع و آسان، تضمین قیمت بر اساس نوسانات نرخ ارز و همچنین داشتن نماد اعتماد دو ستاره از وزارت صمت تنها بخشی از مزایای موبوگیفت است.

خرید Gift Card از موبوگیفت بسیار راحت است؛ فقط کافیست وارد سایت شده و گیفت کارت موردنظر خود را انتخاب کنید. برای این کار حتماً به ریجن و مبلغ دلاری آن توجه داشته باشید. پس از انتخاب محصول و احراز هویت، گیفت کارت خود را به همراه اسکن معتبر آن تحویل می‌گیرید.