کانتور چیست

به طور کلی کانتور و تکنیک کانتورینگ  به استفاده از رنگ های تیره و روشن کرم مخصوص کانتور یا کرم پودر مربوط می شود و با استفاده از این رنگها، قسمت های مختلفی از صورت مانند استخوان گونه، استخوان فک برجسته تر شده و یا اینکه قسمت هایی از صورت مانند بینی را لاغرتر نشان می دهند. به طور کلی کانتور کردن یا کانتورینگ نوعی خطا دید در چهره ایجاد می کند و کمک می کند تا بخش هایی از صورت شکل بهتری پیدا کرده  و باعث می شود تا ساختار صورت بعد از ارایش کردن بسیار بهتر و متعادل تر دیده شود.

بر اساس گفته میکاپ آرتیست های حرفه ای، از سال 2012 تا سال 2018، استفاده از کانتورینگ، یکی از اصلی ترین مراحل در آرایش و میکاپ صورت بوده است اما در سال 2019 استفاده از کانتورینگ در آرایش بسیار کم تر شده و خانم ها تمایل دارند پوستی با درخشش طبیعی و ساده داشته باشند.

البته برای اینکه چهره شما بعد از کانتور کردن و آرایش بسیار زیبا و جذاب به نظر برسد لازم هست این تکنیک را به شکلی کاملا درست و اصولی استفاده کنید. زیرا زیاده روی و یا استفاده کم از این تکنیک، می تواند به طور کلی چهره شما را تحت تاثیر قرار داده و زیبایی که مد نظر دارید را برایتان ایجاد نکند.

استفاده از کانسیلر و کانتور در آرایش
استفاده از کانسیلر و کانتور در آرایش

کاننسیلر چیست

کانسیلر یکی از محصولات آرایشی و پر کار برد برای پوشش دادن تیرگی زیر چشم، لکه های پوستی و جای جوش هست و اگر به درستی از آن استفاده شود، می تواند آرایشی کاملا زیبا و بدون عیب و نقص را برایتان ایجاد نماید.

معمولا باید کانسیلر را یک تا دو درجه روشن تر از رنگ پوست انتخاب کنید تا تیرگی های زیر چشم به خوبی پوشش داده شود تا بعد از ارایش کردن پوستتان شاداب و تازه به نظر برسد. استفاده از کانسیلر در اطراف لب ها و خط لب کمک می کند تا لب هایی برجسته تر و زیباتر داشته باشید و می توانید با استفاده از این محصول ارایشی تمام لکه ها، قرمزی و تفاوت رنگ در پوست صورت را پوشش دهید و پوستی یکدست و زیبا داشته باشید.

کانسیلر کرمی یا جامد

برای انواع پوست خشک، معمولی، حساس و مخلوط به کار می‌رود. باید توجه داشت که از این نوع کانسیلر در غلظت بالا استفاده نشود، چرا که در صورتی که کیفیت کانسیلر مطلوب نباشد می تواند در خطوط چروک شکسته و باعث ظاهر نامطلوب شود. این کانسیلر به دلیل ساختار پودری آن برای چین و چروک مناسب نیست و این نواحی را بیشتر جلوه می دهد.
بهترین انتخاب برای پوشش محل‌هایی از پوست است که، تفاوت رنگ با نواحی دیگر دارند و باید با یک براش یا اسفنج به روی پوست مالیده شود.
کانسیلر مایع

این کانسیلر برای همه انواع پوست به جز پوست خیلی خشک مناس است و بهترین کانسیلر برای پوست چرب است. نحوه استفاده از آن نیز بسیار ساده است و پوشش دهی متوسط رو به بالایی دارد. برای پوشاندن جوش و جای جوش، چین و چروک و لک های وسیع کاربرد دارد. ماندگاری آن بالاست و مدت زمان طولانی روی پوست می ماند

کانسیلر مدادی

این نوع کانسیلر برای پوشش جای جوش های کوچک، لک های نقطه ای و اطراف لب و ابرو بسیار مناسب است.

 

طیف رنگ های مختلف کانسیل:
کانسیلر زرد: این تناژ رنگ کانسیلر برای انواع پوست کاربرد داشته و مناسب برای پوشاندن لکه های اطراف چشم است.
کانسیلر نارنجی: مختص افراد با پوست سبزه می باشد.
کانسیلر سبز: این کانسیلر برای خنثی کردن لکه های قرمز رنگ روی پوست که ممکن است ریشه مادرزادی داشته باشند مناسب است.
کانسیلر بنفش: اگر پوست صورت شما مایل به زرد است؛ پیشنهاد ما به شما استفاده از کانسیلر بنفش برای پوشاندن لکه های روی پوستتان است.

 

روش استفاده از کانسیلر

تکنیک های استفاده از کانسیلرها صرف نظر از نوع کانسیلری که استفاده می کنید، همسانند. اگر دارای پوستی خشک هستید بخصوص در نواحی دور چشمان تان، باید ابتدا پوست را با استفاده از لوسیون یا یک کرم مرطوب کننده پوست مرطوب کنید سپس یکی دو دقیقه صبر کنید تا روی پوست شما بنشیند و سپس از کانسیلر استفاده کنید.

با استفاده از یکی از انگشتانتان، یک برس یا اسفنج ، کانسیلر را به آرامی با ضربه های آرام به محل مد نظر به صورت نقطه نقطه مالیده و سپس به آرامی آن را به نحوی بر روی محل مد نظر بمالید که هیچ خطوط ظاهری بین کانسیلر و پوست شما یا فنداسیون مورد استفاده، دیده نشود.

تفاوت کانسیلر و پرایمر

بسیاری از افراد که با آرایش های حرفه ای آشنا نیستند در لفظ تفاوتی برای کانسیلر و پرایمر قائل نمی باشند اما بهتر است که بدانید آرایش اصولی آغاز شده با پرایمر به کانسیلر ختم می شود، پرایمر چربی پوست را گرفته و منافذ پوست را می بندد.

برخی از برندهای دارای ویتامین های A، B و E هستند که برای پوست بسیار مفید است . کانسیلر پس از کرم پودر برای رفع لک و تیرگی های پوست استفاده می شود و همچنین موجب یک دست شدن پوست در آرایش می گردد.

تفاوت کانسیلر با اصلاح کننده

کانسیلر با اصلاح کننده های صورت (کورکتور) تفاوت دارد . این اصلاح کننده ها معمولا به رنگ سبز ، هلویی ، صورتی و… هستند و اغلب زمانی استفاده می شود که زیر چشم بیش از اندازه تیره و سیاه باشد یا برای پوشاندن قرمزی ها و تورم به کار می روند.

اصلاح کننده ها باید قبل از کانسیلر و کرم پودر استفاده شوند تا کرم پودر و کانسیلر موجب یک دست شدن رنگ پوست شود و رنگ اصلاح کننده ها محو شود.

هایلایتر و کانتور دو طرفه پیچی تایلامی

فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی
فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی

با استفاده از هایلایتر و کانتور دو طرفه پیچی TLM می‌توانید چهره ای بی عیب و نقص را برای خود بسازید. این مدل کانسیلر به صورت دو طرفه که در یک طرف آن کانتور( رنگ تیره) و طرف دیگرش هایلایتر (رنگ روشن) قرار دارد و در 3 شماره متفاوت بسته به نیاز شما قابل سفارش است. با استفاده از رنگ تیره این مدل کانسیلر می توانید  زیر گونه، کناره ی بینی و قوز بینی را بپوشانید، با قسمت روشن آن زیر چشم، اطراف ابرو و کناره ی لب و چانه را روشن کنید. قیمت هایلایتر کانتور دوطرفه TLM با توجه به کارایی و کیفیت بالایی که دارد بسیار مناسب نیز می باشد.

فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی پیراکده بهترین بستر برای خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی شما در ایران است . “اصل بودن کالا” ، “گارانتی بازگشت” ، ” ارسال سریع” و “مشاوره تخصصی” از ویژگی های مهم و اساسی در پیراکده  از نخستین روز تأسیس بوده و تمام سعی خود را کرده تا به آن پایبند باشد . پیراکده سعی بر آن دارد که روزانه بر تعداد محصولات و تنوع آن بیفزاید تا بتواند نیاز همه ی افراد با هر نوع سلیقه را در خرید لوازم آرایشی و بهداشتی مرتفع کند .