شاید شما هم از اون دسته افرادی باشین که فکر می کنین برای یاد گرفتن زبان وقت ندارین، ممکنه شما مشغول به کار یا دانشجو باشین، شایدم مجبورین وقت زیادی رو برای خونواده تون صرف کنین. اگه زندگی پر تکاپویی دارین، ممکنه به خودتون بگین: “من وقت فراغتی برای یادگیری زبان ندارم.”، اما خبر خوب اینه که لازم نیست یک زبان آموز ِتمام وقت باشین تا یک زبان جدید رو یاد بگیرین. پس فقط به این دلیل که وقت ندارین، اهداف مربوط به زبانتون رو کنار نذارین. شما می تونین با استفاده از این توصیه ها، هرچقدر هم که مشغول باشین، یادگیری زبان رو تو برنامتون بذارین.

مشغله ت زیاده؟ این جوری زبان بخون!
مشغله ت زیاده؟ این جوری زبان بخون!

تو حجم کم مطالعه کن

تاثیر اینکه هر روز یه کمی برای مطالعه وقت بذارین بیشتر از اینه که هفته ای یه روز، ساعت های زیادی رو براش سپری کنین. بر همین اساس، یادگیری به معنی صرف زمان بیشتر نیست، بلکه با صرف تنها بیست دقیقه در هر روز، می‌تونین تو بلند مدت به نتایج خوبی برسین.

 

یک برنامه قابل تغییر انتخاب کن

شما ممکنه به خاطر کمبود وقت نخوایین تو کلاس زبان انگلیسی شرکت کنین و مایل باشین به شکل خودآموز زبان رو یاد بگیرین. اما این رو به خاطر داشته باشین که یه برنامه ی درسی همیشه نیازمنده اینه که دارای طرح و ساختار باشه و روند یادگیری شما رو ارزیابی کنه. شما میتونین از کلاس آنلاین زبان انگلیسی استفاده کنین، چون از لحاظ زمان برگزاری انعطاف پذیرتره و دیگه نیازی نیست که کلی وقت برای رفتن و برگشتن به موسسه صرف کنین.

یک برنامه قابل تغییر انتخاب کن
یک برنامه قابل تغییر انتخاب کن

یه همراه یا دوست پیدا کن

با اینکه پیدا کردن یه دوست انگلیسی زبان عالیه، ولی با یه دوست غیر انگلیسی زبان هم می‌تونین تو موقع خوردن غذا یا اوقات بیکاری، زبان تمرین کنین. تنها کافیه که به توافق برسین تا تمام مدت فقط به زبان انگلیسی حرف بزنین.

 

کارای روزانه رو به انگلیسی انجام بده

لیست خرید دارین؟ چرا به انگلیسی نمی نویسینش؟!، به اخبار علاقه مندین؟ چرا به اخبار انگلیسی گوش نمیدین؟!، در مورد چیزی میخوایین مطلبی پیدا کنین؟ چرا جستجوگر اینترنتتون رو روی یه وب سایت انگلیسی زبان تنظیم نمیکنین؟! این رو به خاطر داشته باشین که همیشه حجم بزرگی از لغات، از طریق تمرین مداوم روزمره به وجود میاد.

 

فلش کارت درست کن

لغات انگلیسی رو روی کارت های یادداشت کوچیک بنویسین و اونا رو به اطراف اتاقتون بچسبونین. یا دقیقا روی اسباب و اثاثیه منزل قرار بدین. این طوری هر موقع چشمتون به یه وسیله افتاد، اسمش براتون یادآوری میشه.

از وقت بیکاریت برای تمرین استفاده کن
از وقت بیکاریت برای تمرین استفاده کن

از وقت بیکاریت برای تمرین استفاده کن

این کار می‌تونه به سادگی گوش دادن به یه فایل صوتی تو ماشینتون باشه، مثلا وقتی میرین خرید یا وقتی می خوایین بچه تون رو از مدرسه بی یارین. یا به سادگی خوندن یه کتاب انگلیسی یا مرور فلش کارت تو اتوبوس. مسیر رفت و آمد به سرکارتون هم می‌تونه زمان خوبی برای مطالعه باشه .

 

روی چیزایی که علاقه داری تمرکز کن

درباره ی سرگرمی های خودتون مطالب انگلیسی بخونین. ممکنه شما به مد، تکنولوژی و یا اشپزی علاقه مند باشین. پس چرا یه مجله ی انگلیسی نمیخرین که هم از مطالبش لذت ببرین و هم انگلیسیتون رو تقویت کنین. اگه موضوعی رو که ازش لذت می برین رو انتخاب کنین، مطمئنا مطالعه و یادگیری در موردش براتون آسون میشه.

 

قبلِ خواب یه مروری کن

سعی کنین همیشه قبلِ خواب، یه زمان کوتاهی رو به مرور سریع نکات مهم اختصاص بدین. مطالعات نشون داده که ذهن، اطلاعاتی رو که قبل از خواب دریافت میکنه رو در طی خواب، پردازش می‌کنه.

قبلِ خواب یه مروری کن
قبلِ خواب یه مروری کن

مایوس نشو!

گاهی شاید این طوری به نظر برسه که این تلاش های کوچیک هیچ تاثیری ندارن و به پیشرفتی نمیرسین، اما این طور نیست. تسلیم نشین و مطمئن باشین که آخر سر، می بینین که این فعالیت هاتون ارزشمند بودن و شما رو به هدفتون رسوندن.

 

کلی خبر خوب!

اگه به وبسایت و شبکه های اجتماعی اکسیر سر بزنین، می تونین به کلی آموزش و محتوای رایگان دسترسی داشته باشین. همچنین می تونین در مورد کلاس های مختلف انگلیسی مثل کلاس آیلتس و کلی منابع مفید اطلاعات کسب کنین.

  • دو جلسه اول پکیج های اکسیر رایگان
  • دانلود رایگان کتاب آموزش انگلیسی 800 صفحه ای اکسیر
  • دانلود رایگان کتاب آموزش آیلتس 400 صفحه ای اکسیر
  • راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی زبان
  • 800 مقاله آموزشی رایگان روی وبسایت اکسیر
  • تعیین سطح و ارزیابی رایگان زبان انگلیسی
  • جزوه ی ایده های آیلتس مناسب برای رایتینگ و اسپیکینگ
  • دانلود سه هزار کلمه متداول لانگمن
  • راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی آیلتس
  • صدها ویدیوی آموزشی زبان و آیلتس در اینستاگرام اکسیر

 

و حرف آخر!

آکادمی زبان اکسیر سالهاست که با هدف ایجاد تحول تو زمینه ی زبان آموزی و با انتخاب شعار «سبکِ زندگی»، شروع به کار کرده و در تلاش برای گسترش و آموزش صحیح و دقیق زبان انگلیسی برای پاسخگویی به نیاز نسل جدید در ورود به عرصه های جهانی هست.