در گذشته باجگیران در کمین کاروان ها می نشستند و اموال آنها را به تاراج می بردند. امروزه ویروس های باجگیر داده های رایانه افراد (شامل عکس، فیلم، اسناد و سایر اطلاعات شخصی) را قفل کرده و برای بازگرداندن آنها از کاربران طلب باج می نمایند.

هر 11 ثانیه یک کامپیوتر آلوده به ویروس باجگیر می شود
هر 11 ثانیه یک کامپیوتر آلوده به ویروس باجگیر می شود

ویروس های باجگیر چه می کنند؟

ویروس های باجگیر با طراحی پیچیده و از طرق مختلفی همچون ایمیل یا فلش های آلوده به رایانه کاربران حمله کرده و اطلاعات آنها را به گروگان می گیرند. ویروس های باجگیر برای بازگرداندن اطلاعات مبالغ مختلفی از چند دلار تا چندین میلیون دلار طلب می کنند. در جدیدترین آمار، شرکت آمریکایی بیمه CNA برای بازگرداندن اطلاعات خود، مجبور به پرداخت 40 میلیون دلار باج شد.

آمار خسارت وارده توسط باج افزار ها
آمار خسارت وارده توسط باج افزار ها

آمار خسارت وارده توسط باج افزار ها

بر اساس آمارها میزان حملات باجگیران سایبری تا پایان سال 2021 مبلغ 20 میلیارد دلار برآورده شده است. این میزان بیش از 60 برابر آمار 325 میلیون دلاری در سال 2015 می باشد. باج افزارها از هر روشی برای دستیابی به اطلاعات کاربران استفاده می کنند. اغلب این روش ها ناشی از عدم آگاهی و دانش کافی کاربران نسبت به فضای مجازی می باشد.

آیا من هم گرفتار ویروس باجگیر می شوم؟
آیا من هم گرفتار ویروس باجگیر می شوم؟

بر اساس آمارهای به دست آمده و پیش بینی های صورت گرفته از سوی متخصصین در حوزه امنیت سایبری که بعد از مطالعه رخدادهای سالهای گذشته شکل گرفته است، تا پایان سال 2031 در هر 2 ثانیه، شاهد یک حمله باج خواهی خواهیم بود. به طور کلی پیش بینی شده است، در ده سال آینده، سالیانه حداقل مبلغ 265 میلیارد دلار باج پرداخت خواهد شد. این رقم نشان دهنده وخامت اوضاع امنیت سایبری در سطح جهان می باشد. متاسفانه در صورتی که سیستمی آلوده به باج افزار شود، هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.

آیا من هم گرفتار ویروس باجگیر می شوم؟

بسیاری از کاربران رایانه به علت عدم آگاهی نسبت به ویروس های باجگیر، خود را مصون از این تهدید می پندارند. آنها گمان می کنند که این اتفاق فقط برای اشخاص و سازمان هایی که اطلاعات ارزشمند دارند، رخ خواهد داد. اما آمار و گزارشات چیز دیگری را نشان می دهند. شرکت نرم افزاری امن پرداز بعنوان تولید کننده محصولات پادویش، روزانه شاهد تماس های بسیاری از کاربران می باشد که قربانی ویروس های باجگیر شده اند. این افراد زمانی که گرفتار این ویروس شده اند، به فکر مقابله با آن افتاده اند.

تنها توصیه کارشناسان به این افراد این است که آنتی ویروسی را بر روی رایانه خود نصب کنند که از قابلیت ضد باج افزار برخوردار باشد. پس در صورتی که اطلاعات روی رایانه تان برایتان اهمیت دارد از همین الان به فکر تهیه و نصب آنتی ویروس ویندوز با این قابلیت باشید.

راه حل مقابله با ویروس های باجگیر چیست؟
راه حل مقابله با ویروس های باجگیر چیست؟

راه حل مقابله با ویروس های باجگیر چیست؟

باید بگوییم بهترین راه مقابله با این تهدید، پیشگیری از آن است. کارآمد ترین روش پیشگیری از تهدید باجگیر ها، استفاده از آنتی ویروس پادویش نسخه امنیت کامل می باشد. این محصول دارای قابلیت ضدباجگیر بوده و شما را در برابر تمامی ویروس ها از جمله باجگیرها ایمن می کند. قابلیت ضدباجگیر پادویش به تایید موسسه AV-Test آلمان با 100% ویروس های باجگیر مقابله می کند. این محصول با فناوری های پیشرفته خود، می تواند باج افزارها را شناسایی کرده و از ورود آنها به سیستم جلوگیری نماید.

با نصب آنتی ویروس پادویش نسخه امنیت کامل با بهره گیری از هوش مصنوعی علاوه بر محافظت در مقابله با تمامی ویروس ها، کرم ها و تروجان ها در برابر تمامی ویروس های باجگیر نیز ایمن شوید.

جهت تهیه و کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات پادویش به سایت www.mypadvish.ir مراجعه نمایید.