در گذشته خرید همزن برقی به عنوان یکی از ضروریات آشپزخانه چندان مورد اعتنا نبوده است، در حالی که امروزه این همزن‌ها از محصولات ثابت و پرطرفدار آشپزخانه‌ها هستند که خرید آنها نیاز به تحقیق و بررسی دارد. سؤال‌هایی هنگام خرید همزن برقی در ذهن ایجاد می‌شوند؛ از جمله اینکه بهرین برند و ارزانترین آنها در بازار کدامند؟ و یک همزن یرقی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ از جمله محصولات پر کاربرد در خانه ها همزن ها هستند که گاهی با محصولاتی مانند مخلوط کن و … جایگزین میشوند اما اما هیچکدام کارایی همزن را ندارند.

فاکتورهای مهم در خرید همزن برقی

قابلیت شستشو: چون همزن ها دائما با مواد غذایی در تماس هستند و آلوده میشود، نیاز به شستشو دارند. پس همزن هایی که قابل شستشو و جدا شدن باشند بهتر هستند.

وزن: در همزن های پایه دار چون پایه وزن دستگاه را تحمل میکند این فاکتور چندان اهمیتی ندارد. اما در همزن های فاقد پایه چون هنگام کار دست آن را نگه میدارد هرچه سبک تر باشد کار کردن ساده تر است.

بیشتر بخوانید: راهنمای همزن برقی

جنس کاسه: جنس کاسه ها در همزن های کاسه دار معمولا استیل یا پلاستیک است. با گذر زمان بدلیل مقاوت پایین کاسه های پلاستیکی، فرسوده میشوند اما استیل بسیار مقاوم تر بوده و در برابر ضربه دوام بالا تری دارد.

محفظه ی نگهداری سیم:  قابلیت جمع شدن سیم و قرارگیری آن در محفظه‌ای عموماً پشت دستگاه، حمل و نقل را ساده‌تر می‌کند.جنس تیغه‌ها: کروم، پلاستیک و استیل ضدزنگ جنس‌های متنوع تیغه هستند که از این بین کروم و استیل بسیار مقاوم‌تر و کارامدتر هستند. برنده بودن، مقاوم بودن و همچنین ضدزنگ بودن این تیغه‌ها بسیار مهم است.

قابلیت تنظیم سرعت: باید سرعت های مختلفی برای مواد مختلف در نظر گرفته شود.بطور مثال برای خمیر حداکثر سرعت و برای تخم مرغ حداقل سرعت تنظیم شود.

این قابلیت ساده کارایی همزن برقی را بسیار ارتقا میدهد.

تعداد سری‌ها (تیغه‌ها): همزن‌ها می‌توانند سری‌های متنوعی داشته باشند که با توجه به آنها قابلیت‌های بیشتری را ارائه دهند. به عنوان مثال: سری خمیرزن، تخم‌مرغ زن، ورزدهنده و سری همزن.

توان: مشابه با سایر دستگاه های برقی کاربرد همزن ها رابطه ی مستقیمی با مصرف انرژی دارد. یعنی هرچه توان بیشتر باشد مخلوط سریع تر و آسان تر صورت گرفته و کاربرد بیشتری دارد البته در نظر داشته باشید که توان بالا به معنای مصرف برق بالا هم میباشد.

فاکتورهای مهم در خرید همزن برقی
فاکتورهای مهم در خرید همزن برقی

لیست بهترین برندهای همزن برقی

همزن المپیا مدل OE-200

با توان مصرفی 200 وات دو عدد پره ی همزن دارد اما فاقد عملکرد توربو است. وزن آن 0.675 کیلوگرم بوده و ابعاد آن 180×120×70 است.

همزن مایر مدل MR-993

از نوع همزن پایه دار بوده و علاوه بر عملکرد توربو دارای توان مصرفی 550 وات است تعداد پره های این همزن 2تا است و دارای وزن 3 کیلو گرم و ابعاد 340×300×190 است.

همزن فوما مدل 1345

دارای دو عدد پره از جنس استیل میباشد توان مصرفی آن 550 وات است فاقد عملکرد توربو است وزنی معادل 1 کیلو گرم و ابعادی برابر با 200×200×100 دارد.

همزن هانوور مدل 1468

از نوع پایه دار بوده دارای توان مصرفی 300 وات است و دو عدد پره از جنس استیل دارد و همچنین دارای عملکرد توربو نیز است. وزن آن 1.81 کیلو گرم و ابعاد آن 350×210×280 است.

همزن گوسونیک مدل GSM-889

دارای پره هایی از جنس استیل ضد زنگ است اما عملکرد توربو ندارد از نوع پایه دار بوده و با توان مصرفی 1200وات میباشد. وزن آن 6 کیلو گرم و ابعاد آن 390×290×250 است.

همزن فوما مدل 1993

همزنی پایه دار با توان مصرفی 1000 وات و عملکرد توربو است و دو عدد پره ی همزن دارد. وزن آن 2.5 کیلو گرم و ابعاد آن 330×250×200 است.

همزن المپیا مدلOE-312 کد 1000001101

از نوع پایه دار بوده اما فاقد عملکرد توربو است توان مصرفی آن 200 وات و دو عدد پره دارد. وزن آن1 کیلو گرم و ابعاد آن273×164×275 میلی متر است.

همزن یورولوکس مدل 3833

با ابعاد 300×200×100 و وزن 1.2 کیلو گرم عرضه شده است. دارای عملکرد توربو بوده و توان مصرفی معادل با 800 وات دارد همچنین دارای دو عدد پره نیز میباشد.

همزن یورولوکس مدلSM3904

با وزن 2 کیلو گرم و ابعاد300×300×250 از نوع پایه دار بوده علاوه بر عملکرد توربو دارای توان مصرفی600 وات است و دو عدد پره دارد.

همزن اسکارلت مدل HE-133

با وزن 0.63 کیلو گرم و توان مصرفی 180 وات دارای دو عدد پره از جنس استیل میباشد اما عملکرد توربو ندارد.

به طور کلی برند های متنوع همزن برقی را در زیر آورده ایم:

همزن‌های برقی بوش، پارس خزر، مولینکس، فیلیپس، کنوود، دسینی، اسکارلت، المپیا، اسنوا، اریکسون، اسمگ، آ ای سی، براون، باریتون، پاناسونیک، پارادایس، پرشیا، تفال، توربو، تکنو، سانی، جی پلاس، جنرال، جانسون، کنوود، گاسونیک، ای مایر، عرشیا، دلمونتی، رویال هوم، روگن، زولینگن، زیمنس، زومیت، زنبیل و زیلان، برندهای متنوعی از این محصول پرکاربرد در بازار هستند.

در پاسخ به سوال همزن برقی چی بخرم باید بیان کنیم که همزن برقی ها توسط برند های بسیار گوناگون و با تنوع بالایی تولید می شوند اما در بین آن ها اگر می خواهید بهترین همزن برقی را برای خود خریداری کنید لازم است تا نکات مهم در زمان خرد را بشناسید و با شناخت بهترین مارک همزن برقی بهترین مدل همزن برقی را برای خود خریداری کنید .

لازم است قبل از خرید بسیار دقت به خرج داد ، برای این منظور لازم است به سراغ بهترین برند های همزن برقی که در ابتدای این مقاله ما بهترین مارک های همزن برقی را شرح داده ایم و پرفروش ترین مدل های همزن برقی از بهترین مارک ها را معرفی کرده ایم. با foodotto همراه ما باشید.