از گذشته تاکنون بحث امنیت و ایمن سازی فضاهای مختلف تغییرات زیادی کرده و از وسایل و ابزارهای متعدد مانند دوربین مداربسته و.. برای این منظور استفاده شده است. شما نیز اگر صاحب یک فروشگاه و شرکت باشید و یا بخواهید محیط زندگی خود را از دستبرد سارقان حفظ نمایید نیاز به نصب دوربین مداربسته و یا دزدگیر اماکن دارید. در حال حاضر برند داهوا چین دوربین داهوا را در مدل‌های مختلف تولید و به بازار جهانی ارائه کرده است که شامل دوربین مداربسته، دوربین لامپی و دزدگیر اماکن می‌شود. ما در ادامه این مطلب به معرفی هر یک از این محصولات پرداخته و موارد مصرف آن را ذکر خواهیم کرد. در انتها نیز فروشگاه فرادید را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید محصول مورد نظر خود از برند داهوا را از آن‌ها خریداری نمایید.

دوربین مداربسته و دزدگیر

درباره برند دوربین داهوا

پیش از آن که به معرفی محصولات مختلف برند داهوا بپردازیم بهتر است کمی با تاریخچه فعالیت این شرکت آشنا شوید. شرکت داهوا در زمینه تولید محصولات تامین ایمنی و امنیت فعالیت دارد و کار خود را از سال 2002 و با تولید دستگاه‌های ضبط تصاویر آنالوگ آغاز کرد، اما اکنون پس از دو دهه فعالیت، این شرکت وارد حوزه‌های وسیع‌تری شده و در حال حاضر انواع دوربین مداربسته تحت شبکه، دستگاه ضبط تصاویر چندوجهی، تجهیزات کنترل تردد و همچنین تجهیزات شبکه و سوئیچ‌ها، دزدگیر اماکن و تجهیزات اعلام سرقت و پهپاد را به بازار عرضه کرده و در بیش از 90 کشور جهان دارای نمایندگی فروش می‌باشد.

دوربین مداربسته

همان طور که اشاره کردیم یکی از محصولات این شرکت دوربین مداربسته می‌باشد که در مدل‌های مختلف و برای کارکردهای متنوعی تولید شده و در بازار موجود است. دوربین مداربسته یا closet circuit television که شرکت‌های تولیدکننده و فروشنده به اختصار آن را cctv می‌نامند، نوعی از دوربین‌های حفاظتی و امنیتی به شمار می‌آید که به دو مدل با سیم و بی‌سیم تقسیم می‌شود و برای هر جایی متناسب با نیازی که وجود دارد، می‌توان از نمونه‌های مختلف آن برای ضبط تصاویر استفاده کرد.

دوربین مداربسته با سیم: این نوع دوربین مداربسته به دوربین آنالوگ معروف است و برای آن که بتوانند تصاویر و صدا را انتقال دارند نیازمند استفاده از دو رشته کابل هستند. از معایب این نوع دوربین مداربسته می‌توان به ایجاد نویز اشاره کرد که می‌تواند تحت تأثیر عوامل بیرونی مانند باد و باران و .. این مشکل در آن‌ها ایجاد شود. ضمن آن که نصب آن نیز حتماً باید توسط متخصصان این حوزه صورت گیرد.

دوربین مداربسته بی‌سیم: این نوع دوربین اطلاعات را از طریق امواج رادیویی دریافت می‌کند و یا انتقال می‌دهد بنابراین از امنیت بیشتری برخوردارند و می‌توان در هر محیطی از آن‌ها استفاده کرد. ضمن آن که اطلاعات را از طریق امواج رادیویی ارسال و یا دریافت می‌کنند و بر همین اساس شاید بتوان گفت یکی از مزیت‌های عمده و مهم دوربین بی‌سیم در این است که هم امنیت بیشتری دارند و هم امکان تداخل یافتن اطلاعات در آن‎ها نسبت به دوربین‎‌های مداربسته آنالوگ بسیار کمتر است. در حال حاضر شرکت تولیدکننده دوربین داهوا نوعی از دوربین‌های مداربسته بی‌سیم را با عنوان دوربین لامپی به بازار عرضه کرده که ضمن نصب ساده از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است. در ادامه می‌توانید درباره این محصول بخوانید.

بررسی ساختار و ویژگی دوربین لامپی

این نوع دوربین مداربسته بی‌سیم که به دوربین لامپی معروف است به جهت آن که ظاهر شبیه لامپ‌های ال ای دی دارد به این نام معروف شده است. مهمترین مزیت این نوع لامپ‌ها آن است که با دیدن آن‌ها نمی‌توان پی به دوربین بودن آن‌ها برد بنابراین می‌توان در محیط‌های گوناگون مانند ساختمان‌های مسکونی، فروشگاه‎ها و یا ادارات و شرکت‌ها برای کنترل کردن و دیدن رفتارهای مختلف از آن استفاده کرد.

بررسی ساختار و ویژگی دوربین لامپی
بررسی ساختار و ویژگی دوربین لامپی

دوربین این محصول زیر آن قرار دارد و از نصب راحتی برخوردار است. نکته مهم در مورد دوربین لامپی آن است که دارای نور نیز می‌باشد و کسی نمی‌تواند متوجه قابلیت دوربین بودن آن شود.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای لنز پانورامایی است و تصاویر اتاق و محیط را به صورت 360 درجه دریافت می‌نماید.
  • از برق 220 ولت شهری استفاده می‌کند.
  • دوربین لامپی دارای کیفیت 2 مگاپیکسلی است و اغلب برای محیط‌های کوچک مانند یک اتاق یا مغازه و فروشگاه مناسب خواهد بود.
  • برای این محصول میکروفن و یک اسپیکر طراحی شده که علاوه بر تصویر، صدای محیط را نیز دریافت می‌کند.
  • امکان ضبط تصاویر در کارت حافظه و گوشی موبایل برای آن طراحی شده است.
  • از سیستم عامل اندروید و ios پشتیبانی می‌کند.

دزدگیر اماکن چیست؟

همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم یکی از محصولاتی که شرکت داهوا اقدام به تولید آن کرده دزدگیر اماکن و تجهیزات ضد سرقت می‌باشد. به طوری که با نصب آن‌ها می‌توانید امنیت محیط خود را چند برابر کرده و از ورود افراد متفرقه جلوگیری نمایید.

دزدگیر اماکن به گونه‌ای خاص طراحی شده و هنگامی که یک عبور غیرقانونی صورت گیرد دزدگیر به صدا درآمده و سیستم حفاظتی را آگاه می‌کند. از دزدگیر اماکن برند داهوا می‌توانید جهت حفظ امنیت ساختمان‌های مسکونی، تجاری، صنعتی و نظامی استفاده کرد.

دزدگیر اماکن از یک پنل مرکزی، سنسور، باتری، چشمی و سیستم آژیر و .. ساخته شده و کارکرد آن به این صورت است که با ارسال یک پیام به پنل مرکزی به صورت آژیر پیام و یا برقراری تماس، امکان وقوع خطر را خبر می‌دهد.

از ویژگی‌های دزدگیر اماکن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این سیستم با استفاده از تلفن همراه و مانیتور لمسی قابل دسترسی است.
  • سنسورهای تشخیص این دستگاه حرکت افراد را با استفاده از قطعه مادون قرمز تشخیص خواهد داد.
  • با وارد کردن کلمه عبور و یا کشیدن کارتی که برای آن تعریف شده، دزدگیر اماکن غیرفعال خواهد شد.
  • چنانچه برق محیط قطع شود دستگاه فعال خواهد ماند.
  • ساختار این دستگاه به گونه‌ای است که به جهت استفاده از زبان فارسی کاربر به راحتی از آن استفاده خواهد کرد.

فروشگاه فرادید

شرکت فرادید فعالیت خود را در زمینه فروش محصولات مختلف برند داهوا، هایک ویژن و مکسل و .. از سال 1385 آغاز کرده و انواع دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن را در مدل‌های مختلف در اختیار مشتریان قرار داده است.

فروشگاه فرادید
فروشگاه فرادید

اگر نیاز به نصب و استفاده از دوربین مداربسته برای محیط خود دارید و مایلید با نصب دوربین مداربسته و یا دزدگیر از ورود و خروج افراد غیر جلوگیری کنید و یا حرکات افراد را در محیط خود تحت کنترل داشته باشید، می‌توانید به مجموعه فرادید مراجعه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه‌ها و ابزارهای مختلف در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم سایت فرادید را به آدرس https://faradidcamerashop.com/ ببینید. ضمن آن که می‌توانید در خصوص ویژگی‌های هر محصول با بخش فروش و پشتیبانی این مرکز تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را پیش از خرید دریافت نمایید.