به نظر شما مهمترین دلیل برای دوست داشتن شغل چیست؟
ظاهرا کسانی که کارشان را تمام و کمال دوست داشته باشند کم تعدادند، شاید قانون معروف ۸۰/۲۰ اینجا هم صادق است و البته نظرسنجی ها، این موضوع را نشان می دهد.

اما به راستی این آدمها کیستند؟ اغلب در تلویزیون یا مجلات با این گونه افراد که صحبت می شود، بنیانگذاران شرکتی هستند که چندین و چند سال است وفت خود را در شرکت صرف می کنند وعاشقانه این کار را انجام می دهند، اما موضوع این مطلب این افراد نیستند. بلکه کارمند سازمانهایی هستند که بیشترین رضایت شغلی را دارند.

بیاید با هم مهمترین دلایلی را که به عنوان عامل دوست داشتن شغل ذکر شده مرور کنیم:

چالش، صد در صد افرادی که عاشق شغلشان هستند می گویند که چالش مهمترین دلیل آنها برای لذت بردن از کاری است که انجام می دهند. آنها مساله حل می کنند و از مهارتهایشان در راه درست استفاده می کنند. هیچ دو روزی از آنها مانند هم نیست و هر روز چیز جدیدی یاد می گیرند.اگر شما مانند من کارمند هستید و تا به حال روی طرحی چالشی کار کرده اید که مطابق با مهارتهایتان است، حس لذت بردن از کار را درک کرده اید.

روسای عالی، تقریبا تمام افرادی که از شغلشان لذت می برند از رئیسشان به عنوان یک فاکتور کلیدی نام می برند اما در واقع رئیس آنها کاری نمی کند به جز آنکه برای آنها چالشی را مطابق با توانایی هایشان در نظر می گیرد. در واقع از مهارتهای آنها در راه درست استفاده می کند. این رئیس به حرفهای کارمندان گوش داده و همه به او اعتماد دارند. وقتی حرفی می زند روی قولش می توان حساب کرد.

همکاران خوب یکی دیگر از دلایل مهم لذت بردن از کار است. افرادی که با آنها احساس تیم بودن داشته باشید کسانی که در راه رسیدن به هدفی یگانه حرکت می کنند.

احساس مهم بودن کار، رضایت آنها بیشتر به این خاطر است که شغل آنها تفاوتی ایجاد می کند آنها جهان را تغییر نمی دهند اما احساس می کنند که آن را از جهتی ارتقا می دهند کمک به دیگران و داشتن حس اتمام یا کسب دستاورد در پایان روز لذت بخش است. نکته جالب بین افرادی که عاشق کارشان هستند این است که در بین این افراد کسی میزان حقوق را به عنوان دلیلی برای لذت بردن از کار ذکر نکرد. این به معنای آن نیست که این افراد در راه رضای خدا کار می کنند و با هر حقوقی می سازند، همچنین اینطور هم نیست که همه ی اینها در سازمان خود از حقوق بالایی برخوردار هستند.

مطمئنا شما این موضوع را تایید می کنید که زمانهایی که در محل کار برخی از شرایط بالا حاکم بوده، شما به اولین چیزی که فکر می کنید، حقوق سر ماه نیست.

 

 

 

منبع : انجمن بيتانت