کارتنهای پستی متعددی در سایز وشکل های متنوع در بازار برای ارسال مرسولات مشاهده میکنید که همگی شما حداقل یکبار از این کارتنها را برای ارسال مرسولات استفاده کرده یا محصولاتی را درون آنها دریافت نموده اید. اگرچه انواع و مدل های متعددی در کارتنهای پستی وجود دارد اما زمانی که نام کارتن پستی به گوشمان میخورد یک مدل کارتن با اطلاعاتی همانند: آدرس گیرنده، فرستنده و تمبر تصور میکنیم که در همگی آنها موجود میباشد که اینها نشان دهنده آن است که با کارتن های مخصوص اداره پست مواجه هستیم.

کارتن پستی استاندارد - ویژگی های کارتن پستی استاندارد
کارتن پستی استاندارد – ویژگی های کارتن پستی استاندارد

با وجود چنین مواردی این تصور در ذهن ها به وجود می آید که کارتن های پستی معمولا برای ارسال مرسولات در اداره های پست استفاده میشود اما با توجه به ویژگی های منحصربه فرد کارتن های پستی که میتوان به مقاومت و استحکام بالای آنها اشاره کرد، این کارتنها از آنجایی که در سالم رساندن محصولات نقش بسزایی دارند برای حمل و نقل و جا به جایی لوازم نیز استفاده میشوند.

ویژگی های کارتن پستی استاندارد

انواع کارتن های پستی توسط شرکت ها و کارخانه جات کارتن سازی تولید میشوند. یک کارتن پستی استاندارد دارای ویژگی های زیر میباشد:

  • داشتن مقاومت و استحکام بالا: از آنجایی که این کارتنها برای ارسال محصولات متنوع به نقاط مختلف استفاده میشوند میبایست دارای کیفیت مطلوب و استحکامی بالا باشند که کالاها را در برابر انواع آسیب های خارجی، گرما، رطوبت و انواع ضربه های فیزیکی ایمن سازد.
  • قیمت مناسب: معمولا استارت آپ ها و فروشگاه های آنلاین از این نوع کارتنها برای ارسال محصولات خود استفاده میکنند، این نوع کسب و کارهای اینترنتی با وجود رقابتی که در میانشان در حال شکل گیری است باید نوع بسته بندی که استفاده میکنند با کیفیت بوده و از قیمت به صرفه ای نیز برخوردار باشند که معمولا می بایست به قیمت عمده به فروش برسند تا هزینه های اولیه تجارت، بدین وسیله کاهش یابد.
  • سایز بندی های استاندارد: کارتنهای پستی در اندازه و سایزهای متداول به تولید میرسند که این اندازه ها طی یک آنالیز و بررسی از بازار و مشتریان به دست آمده است هم چنین امکان تولید کارتن پستی های سه لایه و پنج لایه یک ورژن انتخابی است که این امکان را در اختیار تولید کننده میگذارد تا بتواند انواع محصولات مختلف در وزن های سبک، متوسط و سنگین را سالم به مقصد ارسال کنند.

تمامی موارد گفته شده از ویژگی های یک کارتن پستی استاندارد است که برای انواع محصولات مختلف استفاده میگردد که در ادامه سایزهای متداول این نوع کارتن را به شما معرفی خواهیم کرد.

ابعاد کارتن پستی مختلف

کارتن پستی سایز 1: 10*10*15

کارتن پستی سایز 2: 10*15*20

کارتن پستی سایز 3: 15*20*20

کارتن پستی سایز 4: 20*20*30

کارتن پستی سایز 5: 20*25*35

کارتن پستی سایز 6: 20*25*45

کارتن پستی سایز 7: 25*30*40

کارتن پستی سایز 8: 30*40*45

تاریخچه کارتن پستی
تاریخچه کارتن پستی

تاریخچه کارتن پستی

ظهور بسته های پستی و ارسال آنان به دوره هخامنشیان برمیگردد که در حال حاضر با نحوه ارسال در عصر جدید بسیار متفاوت است. در آن زمان افرادی که به عنوان پیک وجود داشتند که برای رساندن نامه یا وسیله دیگری سوار بر اسب های خود شده و روزها یا شاید ماه ها را در راه میگذراندند تا بسته پستی را به مقصد برسانند که در استراحت گاه های متفاوتی که برایشان در نظر گرفته شده بود نفسی تازه میکردند و دوباره به راه خویش ادامه میدادند که این کار با مسیرهای دشوار در تابستان های سوزان و زمستان های سوزناک تلافات زیادی به همراه داشت. اما امروزه با مکانیزه شدت راه های ارتباطی، عبور و مرور بسیار راحت تر شده است و مرسولات پستی با شرایط ایده آل به مقصد میرسند.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

تا این قسمت مقاله درباره ویژگی های کارتنهای پستی و سایزهای متداول آن سخن گفتیم تا بدانید در کنار استفاده کارتن پستی ها در ارسال مرسولات، میتوان برای جا به جایی محصولات و لوازم نیز از آنها استفاده کرد.

پیشنهاداتی درباره کارتن های پستی

کارتنهای پستی که امروزه مشاهده میکنید در سایزها و شکل های تقریبا یکسانی هستند که نهایت تغییر در آنها یک چاپ تک رنگ بر روی آنها میباشد. در این بخش میخواهیم درباره پیشنهاداتی سخن بگوییم که تولیدات کارتنهای پستی را افزایش خواهد داد.

اکثر کارتنهای پستی از نوع کارتن قهوه ای و سفید میباشند که دارای لوگوی اداره پست یا نهایتا چاپ خود آن کسب و کار میباشد همچنین داشتن نام گیرنده، فرستنده و غیره روی آن وجود دارد. تا به امروز تولیدات این نوع کارتن عملکرد خوبی داشته و برای ارسال مرسولات به دست گیرنده های کالا استفاده شده است. تا کنون فکر کرده اید که میتوانید جذابیت کارتنهای پستی را بالا ببرید؟ چگونه؟ همیشه گفته اند که برای بهتر جلوه د باید متفاوت بود البته اگر این تفاوت در جهت مثبت باشد. برای مثال در نظر گرفتن جعبه های لمینتی برای مرسولات ارسالی یکی از ایده هایی میباشد که باعث ترغیب مشتریان برای خرید از فروشگاه آنلاین شما شوند. درست است که تولید اینگونه جعبه ها کمی گران تر است اما در عوض جذابیت و شکل ظاهری بهتری خواهند داشت.

بیشتر بدانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات

برای تولید و ساخت کارتنهای پستی ابعاد متداولی وجود دارد
برای تولید و ساخت کارتنهای پستی ابعاد متداولی وجود دارد

برای تولید و ساخت کارتنهای پستی ابعاد متداولی وجود دارد که بر حسب این اندازه ها قالب های موردنظر ساخته میشود و کارتنهای پستی تولید میگردند اما اگر شما به دنبال تولید کارتن پستی با ابعاد مدنظرتان هستید با دادن اندازه و ابعاد، کارتن پستی های خود را در سایزهای دلخواه تحویل بگیرید.

قیمت به صرفه، جز یکی دیگر و مهم ترین عاملی است که برای تولیدکنندگان و مدیران کسب و کارهای اینترنتی حائز اهمیت است. در برخی موارد کارتن سازی ها میتوانند با استفاده از متریال ضعیف تر قیمت به صرفه تری را برای شما در نظر بگیرند اما باید توجه داشته باشید که استفاده از این مورد به اعتبار کسب و کارتان لطمه ای وارد نکند.

جمع بندی

کارتن سازی آوین پک با تجربه ای بیش از دو دهه در صنعت چاپ و بسته بندی در تلاش است بسته بندی را با چاپ های مناسب طبق نظر و خواسته مشتریان تولید کند. از این رو اگر خواستار تولید بسته بندی برای محصولات خود به ویژه کارتنهای پستی میباشید با مشاوران ما در بخش فروش تماس حاصل کنید.

راه ارتباط با ما 1919-9100-026