یکی از بهترین تجربه‌ها و لذت‌هایی که در سفر به شهرهای مختلف کشور می‌توان داشت،‌ چشیدن طعم و مزه غذاهای اصیل و محلی آن شهر است. شهرهای جنوبی کشور، مثل بندرعباس، غذاهایی با عطر و طعم منحصر به فردی دارند که توصیه می‌کنیم اگر گذرتان به این شهرها خورد،‌ حتما به جای خوردن غذاهای تکراری مثل جوجه کباب یا کباب، غذاهای سنتی و محلی را بچشید. اگر قصد سفر به بندرعباس را دارید، توصیه می‌کنیم خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید. در ادامه شما را با بهترین غذاهای بندری آشنا خواهیم کرد و در انتها، یکی از بهترین وب سایت‌ها را برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری که می‌توانید بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران بندرعباس را در آن پیدا کنید، به شما معرفی خواهیم کرد.

در سفرتان به بندرعباس،‌ حتما این غذاها را امتحان کنید

نان مخصوص به همراه پودر ماهی

در شهرهای جنوبی مثل بندرعباس و یا جزیره قشم،‌ نان محلی که داخلش با پودر ماهی به نام مهیاوه پر می‌شود یکی از رایج‌ترین غذاهای محلی بوده که میان گردشگران هم بسیار پرطرف است. مهیاوه از پودر ماهی‌های موتو و ساردین به همراه ادویه و نمک مخلوط تهیه می‌شود.

برنج و ماهی شیرین بندری

برنج دیشو، از محبوب‌ترین پلوهای بندری است که با خرما و شیره‌ی آن پخته می‌شود. این پلو همانطور که حدس می‌زنید طعم بسیار شیرینی دارد و به همراه ماهی میل می‌شود.

خوش عطرترین غذای جنوبی،‌ گبولی گوشت

یکی از معروف‌ترین و خوش‌عطرترین غذاهای هرمزگانی، گبولی گوشت است. این غذای محبوب و خوشمزه با ترکیب ادویه‌های خاص عربی پخته می‌شود که گوشت، سیب‌زمینی سرخ شده،‌ نخود پخته، پیاز داغ و برنجی که با آب گوشت و ادویه‌های مخصوص پخته می‌شود، از ترکیبات این غذای خوشمزه و سنتی جنوبی است.

هزاری پلو، خوشمزه‌ترین پلو ماهی‌ جنوبی

یکی دیگر از برنج‌های مخلوط جنوبی، که طعم بسیار لذیذ و دلچسبی دارد، هزاری پلو است. این غذا از ترکیب ماهی لقم، پیاز، فلفل دلمه، ادویه جات، پودر لیمو و برنج تهیه می شود و در نهایت دم می کشد.

ترشی انبه جنوبی، خوشمزه‌ترین ترشی‌ای که تا به حال خورده‌اید

یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌های جنوبی، ترشی انبه است که از ترکیب انبه خورد شده، تمر هندی، زردچوبه، ادویه مخصوص، رب گوجه فرنگی و سرکه تهیه می شود و برای مدتی در ظرف در بسته نگهداری شده تا برسد. اگر از ترشی در کنار غذایتان لذت می برید حتما از ترشی انبه که خوش طعم ترین ترشی دنیاست امتحان کنید. پیشنهاد ما این است که در سفرتان به شهرهایی مثل بندرعباس، تا جایی که می توانید از این ترشی محلی خریداری کرده و با خود به منزل بیاورید.

بهترین وب سایت برای تهیه بلیط هواپیما

یکی از بهترین وب سایت‌هایی که برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید به آن مراجعه کنید، وب سایت اسنپ تریپ است. اگر قصد خرید بلیط هواپیما در مسیرهای مختلف پروازی مثل بلیط هواپیما مشهد تهران دارید، می‌توانید از تخفیف‌های ویژه‌ای که اسنپ تریپ دارد، استفاده کنید. مسافران می‌توانند از طریق اسنپ تریپ بلیط پروازشان را با بهترین قیمت تهیه کنند.