یکی از بدترین و غم انگیزترین روزهایی که هر فرد ممکن است آن را در زندگی تجربه کند ، روز خاکسپاری و ترحیم یکی از عزیزان می باشد.
در تمام کشورهای دنیا گرفتن مراسم یادبود برای فرد از دست رفته رایج است.
در ایران نیز این مراسم بسیار باشکوه برگزار شده و در این روز افرادی که در مراسم خاکسپاری یا ترحیم شرکت می‌کنند معمولا برای نشان دادن همدردی با خانواده متوفی و ابراز شریک بودن در درد و غم آنها با خود تاج گل یا سبد گل همراه می کنند.
تاج گل یک گل آرایی مدور و زیبا است و بسیاری از افراد معتقدند که دایره‌ای از گل ها نمایانگر زندگی ابدی می باشد.
این روزها با وجود بیماری کرونا و همه گیری این بیماری روزانه افراد زیادی مغلوب این بیماری شده و جان خود را از دست می‌دهند ، به همین دلیل روزانه  در بهشت ‌زهرا و آرامستان های دیگر به خاک سپرده می‌شوند.
اما باقی افراد برای محافظت و پیشگیری از این بیماری ، به دلیل آنکه دوستان ، آشنایان یا نزدیکان فرد متوفی امکان حضور در مراسم یادبود را ندارند ، می ‌توانند با سفارش و ارسال گل ، همدردی خود را با خانواده فرد متوفی نشان دهند.

مناسب ترین گل ها برای تاج گل ترحیم
مناسب ترین گل ها برای تاج گل ترحیم

نکته قابل توجه  در مورد تاج گل ترحیم بهشت زهرا این است که برای آنکه بتوان غم عمیق و ابراز تاسف خود را بابت چنین حادثه ای نشان داد باید گل های مناسبی را که متناسب با مراسم ترحیم می‌باشند ، انتخاب نمود.
نشان دادن حمایت و ابراز همدردی نیاز به حرکات بزرگی ندارد ، حضور یا ارسال تاج گل به خانواده متوفی نشان می دهد که شما از این حادثه بسیار غمگین بوده و در غم آنها شریک هستید.

تاج گل ترحیم بهشت زهرا

۱. گل میخک

گل‌های میخک به دلیل ماندگاری و هماهنگی و ترکیب عالی با گل‌های دیگر بهترین انتخاب برای قرار گرفتن در تاج گل ترحیم هستند.
این گل ها به معنی یادآوری و یادبود بوده و در صورتی که رنگ سفید آنها انتخاب شود پیام بی‌گناهی و پاکی فرد متوفی را امنتقل نموده و رنگ قرمز آن منماد تحسین و احترام می باشد.

۲. گل داوودی

رنگ سفید این گل به قدری در مراسمات تشییع جنازه و غم و اندوه  در کل دنیا ارسال می شود که در برخی از کشورها مانند کره ، ژاپن یا مناطقی از اروپا هدیه دادن این گل در مناسبات دیگر نامناسب تلقی می شود.
رنگ سفید گل داوودی نماد عشق ، پاکی ، خلوص و وفاداری بوده از این رنگ ها در تاج گل های ترحیم بیشتر استفاده می شود ، همچنین می‌توان از رنگ های دیگر آن نیز در این نوع تاج گل ها استفاده نمود.

۳. گل زنبق

یکی از رایج ترین گل های مورد استفاده در تاج گل ترحیم گل زنبق یا سوسن می باشد .
رنگ سفید این گل برای تاج گل ترحیم محبوب بوده و از جمله گل های آرام بخش شمار می رود.
رنگ سفید این گل نماد همدردی بوده و پیام بازگشت برائت از جانب فرد متوفی است.

۴. گل رز

اگر چه از گل رز بیشتر در مراسمات شادی و عروسی استفاده می شود ، اما در تاج گل ترحیم نیز می‌توان از این گل استفاده نمود.
مناسب ترین رنگ گل رز برای قرار گرفتن در تاج گل ترحیم بهشت زهرا رنگ های خنثی این گل است. به عنوان مثال می‌توان از رنگ صورتی و سفید گل رز برای رحیم استفاده نمود.

۵. گل نخود شیرین

گل نخود شیرین با شکوفه های شکننده و رایحه لطیف خود مناسب ترین گل برای مراسمات ترحیم به شمار می ‌رود که پیام خداحافظی را منتقل می کند.
سایه های صورتی ، سفید و بنفش کم رنگ این گل را می‌توان برای یک چیدمان عالی و زیبا ترکیب نمود.

۶. گل زینیاس یا آهاری

گل زینیاس مدت‌ها است که به عنوان نماد یاد آوری در نظر گرفته شده و به دلیل ماندگاری ، درخشانی و دوام زیادی که دارند در تاج گل ترحیم استفاده می‌شوند.

 ۷. گل ارکیده

به طور کلی یکی از مناسب ترین گل ها برای قرار گرفتن در تاج گل ترحیم بهشت زهرا گل ارکیده صورتی و سفید است .
این گل برای ابراز همدردی به کار رفته و به طور معمول نماد عشق ابدی می باشد.

۸. گل گلایل

این گل منتقل کننده پیام همدردی و ابراز تاسف و عرض تسلیت است و به دلیل آنکه هر شاخه آن دارای گل های ریز زیادی می باشد که در طی مدت زمان این گل های ریز شکوفا می شوند بسیار مناسب برای مراسمات ترحیم و تسلیت می باشند.

نحوه گل آرایی تاج گل ترحیم

تاج های گلی که برای مراسمات ختم و ترحیم استفاده می‌شوند باید به گونه ای تزیین شوند که گل هایی که ارتفاع بیشتری نسبت به سایرین دارند مانند گل های گلایول یا شب بو در پشت بقیه گل ها قرار بگیرند و از گل هایی که ارتفاع آنها کمتر است در قسمت جلوی تاج گل استفاده شود.
فراموش نکنید که مناسب ترین رنگ گل ها برای قرار گیری در تاج گل ترحیم گل هایی با رنگ خنثی می باشند ، اما اگر می خواهید از رنگ های گرم برای تاج گل استفاده کنید بهتر است تعداد کمی از گل های رنگی در ترکیب با تعداد بیشتری از گل های دارای رنگ های خنثی قرار دهید.
برای ماندگاری بیشتر تاج‌ گل لازم است هنگام تزیین و دیزاین آن از اسفنجی که توسط آب مرطوب شده است ، استفاده شده و گل ها را درون آن اسفنج قرارداد ، زیرا این کار باعث آبرسانی به ساقه گل ها و افزایش عمر آنها می شود ، در نتیجه تاج گلی که خریداری می کنید به مدت زمان بیشتری دوام آورده و زیبایی خود را حفظ می کند.

برای ارسال گل ، لازم نیست خودتان در محل حاضر شوید. خرید دسته گل ترحیم کوچک ، سبد گل و تاج گل این از گلفروشی آنلاین با امکان تحویل در آدرس مورد نظر شما ، فراهم است.
فست گل www.fastgol.com