در این روزها شرایط بورسیه دانشگاه هاروارد به گونه ای است که بسیاری از دانشجویان ایرانی رسیدن به این دانشگاه را آرزوی بزرگی می پندارند، ولی شاید برای بسیاری از دانشجویان سراسر دنیا اپلای دانشگاه هاروارد کار سختی نباشد. به طور کلی دانشجویان ایرانی برای اینکه بتوانند راحت تر در دانشگاه های خارج از کشور پذیرفته شوند، باید شرایط خاصی نسبت به دانشجویان دیگر داشته باشند. اپلای دانشگاه برای دانشجویان ایرانی به این صورت است که دانشجویان با استعداد ایرانی می توانند با ارائه مدارک تحصیلی خود با نمرات بسیار بالا و از همه مهمتر اثبات تمکن مالی خود، در دانشگاه هاروارد پذیرفته شوند. همانطور که می دانید این دانشگاه یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های جهان است که بسیاری از چهره های سرشناس در کل دنیا، جزو فارغ التحصیلان این دانشگاه به شمار می روند. به طور کلی اگر قصد دارید شرایط بورسیه این دانشگاه را به دست بیاورید، بهتر است سعی کنید در مقاطع که هستید، بالاترین نمرات را کسب کنید.

چگونه می توانیم شرایط بورسیه دانشگاه هاروارد را به دست بیاوریم؟
چگونه می توانیم شرایط بورسیه دانشگاه هاروارد را به دست بیاوریم؟

شرایط بورسیه دانشگاه هاروارد برای دانشجویان متقاضی به چه صورت است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که برای دانشجویان ایرانی پیش می آید این است که چگونه و با چه شرایطی می توانند بورسیه دانشگاه هاروارد را به دست بیاورند. همانطور که میدانید تمامی افرادی که سعی دارند در خارج از کشور تحصیل کنند باید از نظر علمی سطح بالایی داشته باشند. بنابراین کاملا طبیعی است که این دانشگاه سعی دارد که دانشجویانی که تنها با هدف درس خواندن و ارتقا سطح دانش خود به این دانشگاه می آیند را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر پذیرش نماید. از دیگر موارد مهمی که برای این دانشگاه مهم است ارائه مقالات معتبر توسط دانشجویان بوده است. چراکه تمامی دانشجویانی که می خواهند در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در این دانشگاه پذیرفته بشوند، باید شرایط بسیار فوق العاده و خاصی را داشته باشند. از دیگر موارد مهمی که می تواند ثابت کند که یک دانشجو شرایط پذیرفته شدن در این دانشگاه را دارد تاییدیه آن و ارائه معرفی نامه توسط اساتید بنام دانشگاهی است. بنابراین اگر قصد دارید در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در این دانشگاه ادامه تحصیل بدهید، بهتر است که از نظر مالی نیز شرایط پرداخت شهریه دانشگاه و از همه مهتر هزینه های اقامت در آن کشور را داشته باشید. بنابراین اگر قصد دارید تا در این دانشگاه پذیرفته شوید، می توانید با مراجعه به سایت سر اپلای از تمامی شرایط پذیرفته شدن در این دانشگاه مطلع شوید.

برای گرفتن اپلای از دانشگاه هاروارد چه شرایطی لازم است؟
برای گرفتن اپلای از دانشگاه هاروارد چه شرایطی لازم است؟

برای گرفتن اپلای از دانشگاه هاروارد چه شرایطی لازم است؟

شاید برای بسیاری از دانشجویان اپلای گرفتن از دانشگاه هاروارد به یک آرزوی بسیار بزرگ تبدیل شده باشد. بنابراین بسیاری از دانشجویان می توانند به راحتی از دانشگاه هاروارد اپلای بگیرند. بسیاری از دانش آموزان ایرانی پس از تمام کردن دوره پیش دانشگاهی خود سعی می کنند تا برای ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه، به جای رفتن به دانشگاه های ایرانی در دانشگاه های خارج از کشور ادامه تحصیل بدهند. بنابراین کاملا طبیعی است که برای ورود به این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارائه مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی با بالاترین نمرات ضروری است. حال در بسیاری از موارد دیده شده که بسیاری از دانش آموزان پیش از ورود به دانشگاه در بسیاری از المپیادهای بین المللی شرکت می کنند و کسب رتبه اول تا سوم در المپیادهای ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، نجوم و کامپیوتر می تواند سبب شود که بسیاری از دانشجویان بدون شرکت در آزمون سراسری ایران در دانشگاه های خارج از کشور پذیرفته بشوند. در مقاطع بالاتر نیز ارائه نمرات بالا در مقاطع پیشین، ارائه انگیزه نامه و معرفی نامه می تواند برای بسیاری از دانشجویان الزامی باشد.

اپلای بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا به چه صورت است؟

برخی از دانشجویان پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد در تلاش هستند تا در مقطع دکترا در یکی از بهترین دانشگاه های بین المللی پذیرفته بشوند. بنابراین شما می توانید برای اینکه در یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا ادامه تحصیل بدهید، با ارائه این مدارک به دانشگاه از شرایط ویژه آن در این مقطع استفاده نمایید.

  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد با بالاترین نمره
  • اخذ نمره بالای زبان
  • داشتن رزومه تحصیلی متناسب با رشته تحصیلی
  • ارائه مقالات بین المللی

قبولی در رشته پزشکی در دانشگاه هاروارد به چه صورت است؟

بسیاری از افراد در تلاش هستند تا در رشته پزشکی در این دانشگاه پذیرفته شده و ادامه تحصیل بدهند. حال برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه هاروارد دانشجویان موظف اند تا یک دوره لیسانس علوم پایه را در آمریکا بگذرانند تا بتوانند برای ادامه تحصیل در پزشکی آماده شوند. در نهایت دانشجویان متقاضی می توانند با شرکت در آزمون های سراسری در صورت پذیرفته شدن در آزمون سراسری در رشته پزشکی در این دانشگاه ادامه تحصیل بدهند.

چگونه می توان در مقطع دکترا هزینه های تحصیلی را تا حد زیادی کاهش داد؟
چگونه می توان در مقطع دکترا هزینه های تحصیلی را تا حد زیادی کاهش داد؟

چگونه می توان در مقطع دکترا هزینه های تحصیلی را تا حد زیادی کاهش داد؟

همانطور که می دانید ادامه تحصیل در مقطع دکترا می تواند هزینه زیادی را بر دوش دانشجویان بگذارد. بنابراین شما می توانید به راحتی با انجام دادن کارهای زیر هزینه های مقطع دکترا خود را تا حد زیادی کاهش بدهید.

  • استفاده از فاندهای تحصیلی
  • استفاده از هزینه های کمک تحصیلی
  • استفاده از موقعیت دستیار پژوهشی

چگونه می توانیم شرایط بورسیه دانشگاه هاروارد را به دست بیاوریم؟

جمع بندی

اگر شما نیز قصد دارید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در یکی از بهترین دانشگاه های دنیا ادامه تحصیل بدهید، بهتر است دانشگاه هاروارد را انتخاب نمایید. چرا که این دانشگاه می تواند در آینده پس از فارغ التحصیلی برای شما موقعیت های خوب شغلی را ایجاد نمایید. از دیگر مزایای ادامه تحصیل در دانشگاه هاروارد این است که سطح علمی اساتید در این دانشگاه به حدی بالا است که بسیاری از دانشجویان هر ساله آرزو می کنند تا در این دانشگاه پذیرفته بشوند.