طراحی داخلی ساختمان یک حرفه  و هنر جهت بهبود فضای داخلی ساختمان به شمار می آید. بهتر است بدانید فضای داخلی ساختمان بدون طراحی مناسب و ایده آل فاقد کامل ترین کارایی است. به نوعی می توان گفت یک طراحی زیبا و ماهرانه به ساختمان روح و جان تازه ای می بخشد. در این مقاله به عناصر تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی پرداخته سپس با سبکهای دکوراسیون داخلی آشنا می شویم.

دکوراسیون داخلی و فاکتورهای مهم در طراحی دکور
دکوراسیون داخلی و فاکتورهای مهم در طراحی دکور

نگاهی بر عناصر تاثیرگذار بر روی دکوراسیون داخلی

برای یک طراحی هنرمندانه بهتر است با عناصر اثرگذار بر روی دکوراسیون داخلی آشنایی لازم را داشته باشید. در حالت کلی این عناصر تاثیرگذار به دو دسته تقسیم می شوند. یک دسته از این عناصر، لوازم دکوراسیون داخلی بوده که شامل کاغذ دیواری، کمد دیواری، مدل پرده جدید ، تابلو ، مبلمان و کابینت هستند. لازم به ذکر است که این عناصر با یکدیگر دکور خانه را تشکیل می دهند. دسته دیگر عناصر تاثیرگذار که پوشش های اصلی را تشکیل می دهند، شامل درب ها، دیوارها، سقف و کف هستند. لازم به ذکر است که در بین این عناصر تاثیرگذار پوشش های اصلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، زیرا پایدار بوده و اثرگذاری چشمگیرتری دارند.

آشنایی با انواع مختلف سبک های دکوراسیون داخلی
آشنایی با انواع مختلف سبک های دکوراسیون داخلی

آشنایی با انواع مختلف سبک های دکوراسیون داخلی

ما همواره برای بهبود کیفی سطح زندگی خود به طراحان با سلیقه نیاز داریم که با شناخت انواع سبکهای معماری و همچنین انسان بتواند شرایط زندگی ما را به بهترین شیوه بهبود ببخشند. شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با سبکهای معماری مقالات خانه معمار را مطالعه کنید .

انواع سبکهای مختلف عبارتند از: سبک دکوراسیون مدرن، سبک دکوراسیون امروزی، سبک دکوراسیون مینیمال، سبک دکوراسیون صنعتی، سبک دکوراسیون مدرن قرن بیستم، سبک دکوراسیون اسکاندیناوی، سبک دکوراسیون سنتی غربی، سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه، سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال، سبک دکوراسیون سنتی شرق دور، سبک دکوراسیون فرانسوی، سبک دکوراسیون بوهمیان، سبک دکوراسیون روستیک، سبک دکوراسیون شبی شیک، سبک دکوراسیون هالیودی، سبک دکوراسیون ساحلی، سبک دکوراسیون ایران باستان، سبک دکوراسیون یونان باستان، سبک دکوراسیون مونوکروم، سبک دکوراسیون نئوکلاسیک و سبک دکوراسیون داخلی با آجر. بعد از معرفی این سبک به صورت مختصر با برخی از آن ها جهت طراحی دکوراسیون داخلی آشنا خواهیم شد.

سبک دکوراسیون مدرن
سبک دکوراسیون مدرن

سبک دکوراسیون مدرن

در این نوع سبک طراحی می توان حس سادگی را در تمام اِلمان های منزل مشاهده کرد. همچنین در سبک مدرن شاهد ویژگی هایی همچون براق، صاف، شفاف و صیقلی هستیم. در حالت کلی منظور از مدرن در زمینه دکوراسیون، خانه ای با پالت رنگی ساده؛ خطوط منظم و صاف است.

سبک دکوراسیون مینیمال

بهتر است بدانید سبک دکوراسیون مینیمال یکی از پر طرفدارترین و رایج ترین سبک ها در بین انواع سبک های دکوراسیون داخلی  محسوب می شود. این سبک شبیه به سبک مدرن اما ساده تر از آن است. در سبک مینیمال رنگ سفید به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین لوازم استفاده شده در این نوع سبک ساده بوده و بیش از حد زرق و برق دار نخواهند بود.

سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

این نوع سبک یکی از منحصر به فردترین سبک های طراحی به شمار می آید. در این نوع سبک به طور چشمگیری از گلیم ایرانی و فرش استفاده می شود. اجزای مهم و اساسی این نوع سبک را می توان پالت رنگ های گرم و تند همراه با نقش های سنتی و اسلامی دانست. همچنین طراحان برای زیبایی هر چه بیشتر فضای خانه از پشتی یا تخت با بالشتک های طرح سنتی استفاده می کنند. در این نوع سبک می توان از مبلمانی با نقش سنتی لنگ یا گلیم نیز استفاده کرد.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

این نوع سبک به نوعی سبک زندگی ساده مردم شمال اروپا را به نمایش می گذارد. در این سبک از ترکیب عناصر مختلفی همچون کفپوش های قطعه ای، نورپردازی طبیعی، پلاستیک های روشن و استیل و چوب استفاده شده است. همچنین از دیگر ویژگی های بارز این سبک می توان به پالت تمام رنگی سفید اشاره کرد. خوب است بدانید این نوع سبک، به سبک مینیمال بسیار نزدیک است.

سبک دکوراسیون روستیک

بهتر است بدانید سبک روستیک یا روستایی دارای سبکی شبیه به زندگی روستایی بوده و با استفاده از عناصر طبیعی همچون سنگ و چوب ساخته می شود. این سبک طراحی دارای طرفداران خاصی در بین کسانی است که به نوستالژی‌ها علاقه دارند. در این نوع سبک جهت طراحی داخلی دکوراسیون، وسایلی همچون چوب های پوسیده و فلزهای زنگ زده به طور چشمگیری به کار برده شده اند. لازم به ذکر است که این نوع لوازم از نظر ظاهر به گونه ای طراحی شده اند که ببینده تصور کند با لوازمی قدیمی سر و کار دارد.

سبک دکوراسیون ایران باستان

این نوع سبک بر اساس سبک های دوران هخامنشی طراحی شده است. از ویژگی های بارز این نوع سبک می توان به استفاده از پالت رنگ های خنثی مثل سفید و کرم در کنار رنگ هایی همچون آبی ارغوانی اشاره کرد. در این نوع سبک طراحی به وضوح می توان قاب های بلند مرمر بر روی دیوارها، درب های سنگین، استفاده از سرستون‌های شیر و اسب بالدار و ستون های بلند را مشاهده کنید.

سبک دکوراسیون ساحلی

بهتر است بدانید این نوع سبک با نام دیگر همپتون در بین افراد شناخته شده است. این سبک الهام گرفته از مناطق ساحلی آمریکا است. در این نوع سبک معمولا از پالت های رنگی خنثی ترکیب شده با رنگ سبز و آبی استفاده می شود. طراحان جهت طراحی دکوراسیون داخلی معمولا مبلمان هایی با رنگ بژ و سفید را به کار می برند.

سبک دکوراسیون فرانسوی

از ویژگی های برجسته و بارز این نوع سبک می توان به استفاده از مصالحی مانند سنگ و آجر در آن اشاره کرد. همچنین در این سبک بیشتر از رنگهای ملایم و گرم همچون طلایی، زرد و قرمز به طور قابل توجهی استفاده می شود لازم به ذکر است که طراحان جهت طراحی دکوراسیون داخلی معمولا رو تختی های نسبتا سنگین و ضخیم همراه با ظروف تزئینی چینی را انتخای می کنند از دیگر عناصری که در این سبک استفاده می شود پرده های بلند و روکش مبل دامن دار است. لازم به ذکر است در این نوع دکوراسیون استفاده از فرش از اهمیت بالایی برخوردار است.

خانه معمار یک سایت تخصصی در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. جهت ارتباط مستقیم با ما می توانید با شماره 91014525021 تماس حاصل فرمائید.