عوامل زیادی باعث ریزش مو می‌ شوند. برخی از آنها ارثی و برخی دیگر مربوط به بیماری یا تغذیه اشتباه هستند. حتی برخی مواقع کمبود مواد مغذی در بدن رابطه مستقیمی با ریزش مو دارند. هیچ کس دوست ندارد موهای خود را از دست دهد، چرا که موها تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری افراد دارند. کاشت مو یکی از بهترین راه‌ هایی است که می‌ توان برای این مشکل پیشنهاد کرد. البته در نظر داشته باشید که کاشت مو اگرچه نوعی عمل زیبایی است اما برخی از عوارضی که اغلب دارد، طولانی مدت یا خطرناک نیستند؛ مگر این که در یک کلینیک کاشت مو غیر معتبر این کار را انجام دهید. اما اگر دنبال یافتن عوارض کاشت مو هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

عوارض کاشت مو چیست و چه زمانی رخ می‌دهد؟
عوارض کاشت مو چیست و چه زمانی رخ می‌دهد؟

به چه مواردی عوارض کاشت می‌ گویند؟

کاشت مو یک نوع عمل است که ممکن است عوارض و پیامدهایی را به دنبال داشته باشد. اما این نکته را فراموش نکنید که هر عمل یا حتی مصرف دارو بدون عوارض نخواهد بود. این عوارض اغلب طولانی مدت نیستند و به مرور زمان خود به خود یا با رعایت یک سری نکات از بین خواهند رفت. در این مورد به خصوص وجود برخی از عوارض می‌ تواند طبیعی باشد، که در این زمینه به نقل از کلینک زیبایی رخ آرا  بیشتر صحبت می‌ کنیم.

عوارض طبیعی و موقت کاشت مو

همان طور که بیان کردیم؛ ممکن است بعد از عمل جراحی کاشت مو فرد یک سری عوارض را تجربه کند. البته این عوارض طبیعی بوده و به مرور زمان نیز رفع خواهند شد. برخی از این عوارض مانند تورم، قرمزی محل کاشت مود و… کاملا طبیعی بوده و به مرور زمان و با بهبود حال جسمی بیمار از بین خواهند رفت.

چرا عوارض کاشت مو رخ می‌ دهد؟

شاید در گذشته هیچ راه حلی برای ریزش مو و از دست رفتن پرپشتی و زیبایی موی افراد وجود نداشت؛ اما با گذشت زمان این مشکلات حل شده و روش‌ هایی مانند کاشت مو توانستند نقش خوبی را در احیا و بهبود زیبایی از دست رفته افراد به سبب ریزش مو ایفا کند. همان طور که بیان کردیم؛ کاشت مو نوعی عمل زیبایی بوده و به تخصص ویژه‌ ای نیاز دارد. برخی از روش‌های پیشین بسیار تهاجمی بوده و ممکن است فرد را تا مدت‌ها درگیر کند. به طور کلی کاشت مو را بدون نیاز به بیهوشی بوده و آن را در کلینیک‌ ها هم انجام می‌ دهند.

متاسفانه برخی از افراد غیر متخصص نیز در کلینیک‌ های نامعتبر عمل کاشت مو را انجام می‌ دهند. این افراد بدون دانش تخصصی و تنها از روی مشاهدات و تجربیات خود اقدام به این عمل می‌ کنند. در نهایت در چنین کاشت موهایی انتظار عوارض زیادی خواهد بود. در کل عوارض کاشت مو زمانی خود را به بدترین شیوه نشان می‌ دهند و از حالت طبیعی خارج می‌ شوند که فرد در مکانی نامعتبر  و توسط افراد غیر حرفه‌ ای این کار را انجام داده باشد.

عوارض در روش‌ های مختلف کاشت مو متغییر است، اما به طور کلی این موارد می‌ توانند جزو عوارض کلی و طبیعی باشند. هر کدام از این عوارض اگر بعد از مدتی خود به خود از بین نروند؛ حتما به متخصص مراجعه کنید.

پف و تورم پیشانی و دور چشم

یکی از شایع‌ ترین عارضه ها پس از  کاشت مو، تورم در بخش پیشانی و بالای چشم‌ ها است. این تورم نیز به دلیل تزریق سرم مخصوصی است که به محل‌ های عاری از مو تزریق می‌ شود. بدون شک بعد از چند روز که از کاشت مو بگذرد، خود به خود این پف و تورم از بین خواهد رفت.

خونریزی بعد از انجام کاشت  یکی از عوارض شایع دیگری که در خصوص کاشت مو
خونریزی بعد از انجام کاشت یکی از عوارض شایع دیگری که در خصوص کاشت مو

خونریزی بعد از انجام کاشت

یکی از عوارض شایع دیگری که در خصوص کاشت مو گزارش شده است؛ خونریزی پوست سر در بخش‌ هایی است که کاشت مو در آن نواحی انجام شده است. این مورد نیز بسیار طبیعی بوده و خود به خود خوب خواهد شد. اگر خونریزی شما بیش از دو روز طول کشید، حتما باید به متخصص مراجعه کنید.

خارش پوست سر

یکی از شایع ترین موارد که جزو عوارض کاشت مو گزارش شده است، خارش پوست سر است. در این مورد نباید نگران باشید. زخم‌ هایی که بر روی سر شما به وجود آمده‌ اند ترمیم می‌ شوند. خارش اولین نشانه از بهبود این زخم‌ها هستند. البته این خارش زیاد اذیت کننده نخواهد بود. اما زمانی باید نگران باشید که خارش با خونریزی و سوزش همراه باشد. در این صورت حتما فورا به فکر درمان باشید.

پوسته پوسته شدن جای کاشت مو

ترمیم پوست سر به طوری صورت می‌ گیرد که پوست‌ های مرده از بین رفته و جای خود را به پوست تازه می‌ دهند. یکی از عوارض کاشت مو پوسته پوسته شدن پوست سر است. این عارضه عادی بوده و معمولا بسته به بدن فرد تا ده روز بعد از کاشت مو این عارضه از بین خواهد رفت.

عوارض ناشی از کاشت مو در کلینیک نامعتبر

عوارضی که در بالا در مورد آن‌ها صحبت کردیم مربوط به عوارض طبیعی و موقت کاشت مو بوده و ممکن است در بهترین کلینیک‌ ها هم این عوارض را تجربه کنید. اما برخی از عوارض ناشی از مراجعه به یک مرکز نامعتبر است.

شاید شما هم با این مورد مواجه شده باشید که فرد بعد از رویش مجدد موهایش متوجه قرینه نبودن آن‌ها می‌ شود. این مورد زمانی رخ می‌ دهد که شما در یک کلینیک نامعتبر عمل کاشت مو را انجام داده باشید. در این موارد فرد به درستی کار کاشت مو را انجام نداده و در نتیجه موها بدون حالت قرینه رشد کرده و ظاهر بسیار بدی خواهد داشت.

خطرناک‌ ترین عارضه هم نکروز است. این عارضه نادر اما خطرناک است و زمانی رخ می‌ دهد که در یک کلینیک غیر متخصص کاشت مو را انجام دهید. در این صورت فرد دچار خونریزی از محل زخم می‌ شود که بی وقفه ادامه دارد. این عارضه در صورت کاهش خون‌رسانی به زخم اتفاق می افتد. این کاهش می‌ تواند به دلیل بخیه نشدن درست رخ دهد. در این حالت خون‌ رسانی به پوست متوقف شده و بافت پوست در آن ناحیه از بین می‌ رود.

اگر در رابطه با روش های مختلف کاشت مو و جزئیات مربوط به آن نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر دارید، می‌توانید از متخصصان کلینیک تخصصی پزشکی رخ آرا در زمینه کاشت مو مشاوره بگیرید. رخ آرا یک مرکز معتبر در شهر تهران است که سابقه درخشانی در زمینه خدمات تخصصی و پزشکی زیبایی دارد و توانسته است رضایتمندی بالایی را در بین مراجعین خود کسب نماید.