ظرفیت اتوبوس های بین شهری در کرونا

در حدود یک سال است که با انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان مواجه هستیم. این ویروس ناشناخته با آمار بالای ابتلا فعالیت بسیاری از صنایع را متوقف کرد. بالطبع صنعت گردشگری نیز از تبعات پاندمی این ویروس در امان نماند. به همین جهت با وضع قوانین بهداشتی ظرفیت بسیار از وسایل حمل و نقل عمومی کاهش یافت. افرادی که قصد خرید بلیط اتوبوس را دارند می توانند بعد از خواندن این مقاله اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند. مطالعه این مطلب فقط 5 دقیقه از وقت شما را به خود اختصاص می دهد.

ظرفیت اتوبوس های بین شهری در کرونا

سفر با اتوبوس در کرونا

در هنگام شیوع کرونا بسیاری از سفر ها لغو شد اما بعد از مدتی با رعایت پروتکل های بهداشتی به راحتی می توان نسبت به سفرهای اضطراری اقدام کرد. برخی از مسافران در انتخاب نوع وسیله نقلیه تردید دارند. این که کدام وسیله نقلیه می تواند سلامتی شان را حفظ کند و آنها را از ابتلا به بیماری کرونا در امان بدارد؟

سفر با اتوبوس همواره آسان ترین و ارزانترین گزینه برای سفر است. از همین رو بسیاری از مسافران برای انجام سفرهای خود اقدام به رزرو بلیط اتوبوس می کنند. اما این که اتوبوس ها چه تدابیری را برای پیشگیری از ابتلای مسافران به کرونا اندیشیده اند، سوال بسیاری از مردم است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان حمل و نقل جاده‌ای در همین باره گفت:

در نیمه ابتدایی سال تعداد مسافران بسیار کمتر شده ولی تعداد اتوبوس ها بیشتر شده است. این بدان معناست که اتوبوس ها با ظرفیت کمتری مسافر پذیرش می کنند تا تعداد کمتری مسافر داخل اتوبوس‌ها باشند.

حرکت اتوبوس ها در کرونا با 40 درصد ظرفیت

داریوش باقرجوان درباره میزان جابه‌جایی مسافران گفت:

در نیمه اول سال جاری حدود 36 میلیون مسافر در قالب 4.7 میلیون سفر جابه جا شده اند که در مقایسه با مدت مشابه 47.5 درصد از تعداد مسافران کاسته شده است. این موضوع نشان دهنده رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی است. پلیس راه بر رعایت قوانین بهداشتی توسط اتوبوس ها نظارت می کند.

با در نظر گرفتن میانگین تعداد 32 صندلی در هر اتوبوس، میزان اشغال صندلی اتوبوس ها در دوران کرونا 38 درصد بوده است. این آمار نشان می دهد مردم و شرکت های مسافربری به خوبی قوانین را رعایت می کنند.

ضدعفونی کردن اتوبوس ها

با وضع قوانین بهداشتی تمامی شرکت های مسافربری ملزم به رعایت این قوانین شدند. یکی ازمهمترین اقدامات در این زمینه، ضدعفونی کردن مرتب اتوبوس ها و سایر وسایل نقلیه عمومی می باشد. فروش اینترنتی بلیط اتوبوس، ضد عفونی مستمر صندلی ها و تمامی سطوح اتوبوس ها، ارائه بسته‌های بهداشتی و پذیرایی مسافر با آب معدنی و نوشیدنی های وکیوم شده و توقف کمتر بین راهی از جمله مواردی هستند که اتوبوس ها برای مقابله با کرونا در پیش گرفته اند.

قبل از اینکه بر روی صندلی مورد نظر خود بنشینید، سعی کنید دسته های آن، نشیمنگاه، تکیه گاه و پشت صندلی جلویی را ضدعفونی نمایید. این چهار نقطه نسبت به سایر نقاط توسط افراد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشید، در زمان خرید بلیط اتوبوس صندلی را انتخاب کنید که حتی الامکان با سایر افراد فاصله بیشتری داشته باشند.” (منبع)

ظرفیت اتوبوس های بین شهری در کرونا

همچنینی غربالگری مسافران در پایانه های مسافربری توسط کارشناسان شهرداری و ضدعفونی کردن پایانه ها نیز به صورت جدی اعمال می شود. از ورود مسافر مشکوک به بیماری به داخل اتوبوس جلوگیری می شود و تمامی مسافران باید از ماسک استفاده کنند. با مسافرانی که ماسک نداشته باشند برخورد قانونی می شود. مسافران می توانند عدم رعایت پروتکل ها را به شماره 141 و سامانه 1000141 اطلاع دهند.

رزرو اینترنتی بلیط اتوبوس از معتبرترین سایت ها

یکی از بهترین روش ها برای خرید بلیط اتوبوس در دوران کرونا مراجعه به وب سایت های معتبر است. وب سایت هایی همچون تیک بان، علی بابا، قاصدک و مستر بلیط از جمله سایت های معروف گردشگری می باشند که بهترین خدمات را به کابران ارائه می دهند.

سایت تیک بان با ارائه خدماتی هوشمند ونوین همگام با مسافران تمامی خدمات گردشگری اعم از بلیط ارزان اتوبوس و رزرو هتل را با بهترین کیفیت در اختیار کابران قرار می دهد.

توصیه های مهم بهداشتی برای سفر در کرونا

برای حفظ سلامتی و پیشگیری از سرایت بیماری کرونا بهترین کار در خانه ماندن است. اگر سفر شما ضروری نیست از سفر کردن اجتناب کنید. در صروت انجام هرگونه سفر ضروری حتما تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید و از بدو خروج از منزل و در تمام طول سفر ماسک بزنید. اگر مشکوک به بیماری هستید با انجام تست های رایگان کرونا از سلامت خود اطمینان پیدا کنید.