برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق علاوه بر ارائه‌ی ایده‌ی خاص و عالی و پشتکار و تلاش، باید یک سری اصول و قواعد خاص را نیز رعایت کنید. اصول و قواعدی که ریسک‌پذیری شما را کاهش داده و سود بیش‌تری برایتان به همراه خواهند آورد.

چگونه می‌توان به یک کارآفرین موفق تبدیل شد؟

ورود به دنیای کارآفرینی، ضمن اینکه می‌تواند بسیار جذاب و دلنشین باشد، پر از ریسک‌ها و مسئولیت‌های سنگین است. امروزه خیلی از افراد را می‌بینیم که رویای کارآفرینی را در سر می‌پرورانند و دوست دارند که کسب و کاری را راه‌اندازی نمایند که هرچه زودتر آن‌ها را به ثروت و موفقیت برساند. اما حقیقت ماجرا این است که مسیر کارآفرینی، مسیری پرفراز و نشیب و البته کمی هم سخت می‌باشد. اگر می‌خواهید به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید، علاوه بر ارائه‌ی ایده‌ی خاص و عالی و پشتکار و تلاش، باید یک سری اصول و قواعد خاص را نیز رعایت کنید. افراد موفق کسانی هستند که از شکست‌های دیگران در این زمینه درس می‌گیرند و از آن‌ها برای رسیدن به موفقیت بیش‌تر استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی اصول و قواعدی می‌پردازیم که با رعایت آن‌ها، احتمال شکست در کارآفرینی تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

راشل بریج در کتاب «شما هم می‌توانید یک کارآفرین باشید» می‌گوید: راه انداختن کسب و کار یکی از هیجان‌انگیزترین، رضایت‌بخش‌ترین و موثرترین کارهایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی انجام دهد. در صورت درست عمل کردن به نتایج مطلوب خواهید رسید و یک کارآفرین موفق خواهید شد. اما از طرفی، احتمال شکست در شروع هر کسب و کاری بیش‌تر از موفقیت در آن است. چراکه در ابتدا همه چیز غیرقابل پیش‌بینی است.او در این کتاب ۲۰ نکته‌ی کلیدی را انتخاب کرده و به شما توصیه می‌کند تا در گام اول به دنبال زمینه‌ی کاری مناسب بگردید. شما می‌توانید در هر زمینه‌ای که بخواهید، به‌عنوان یک کارآفرین شروع به فعالیت نمایید. اما دقت داشته باشید که حتماً یک رشته و یا زمینه‌ی کاری مشخص را برای شروع فعالیتتان انتخاب نمایید. شما باید یک تجارت صحیح برای خودتان پیدا کنید تا بتوانید در آن موفق و ثابت‌قدم باشید.

یک کارآفرین موفق مدام در حال یادگیری است

لازم نیست که برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق تحصیلات عالیه و مدارک متعدد تحصیلی داشته باشید. اما یادگیری مهارت‌هایی که به کسب و کارتان مربوط می‌شود، به شما کمک می‌کند تا با اطمینان بیش‌تری در این مسیر گام بردارید. کارآفرینان موفق مدام در حال جستجو و یادگیری مباحث جدید هستند. برای مثال اگر می‌خواهید در صنعت تکنولوژی به یک کارآفرین نمونه تبدیل شوید، باید در این زمینه اطلاعات زیادی داشته باشید. همچنین باید با برخی اصول مارکتینگ مثل تبلیغات در موبایل و شبکه‌های اجتماعی نیز آشنا باشید.

برای تجارت خود برنامه‌ریزی کنید و هدف داشته باشید
برای تجارت خود برنامه‌ریزی کنید و هدف داشته باشید

برای تجارت خود برنامه‌ریزی کنید و هدف داشته باشید

شما در هر کسب و کاری که بخواهید وارد شوید، با توجه به نوع کالا و خدماتی که ارائه می‌دهید باید برای خودتان اهداف تجاری تعیین نمایید. به طور مثال، فروش یک محصول خاص، افزایش سود حاصل از مشتریان کنونی و گسترش شرکت در سطح بین‌المللی می‌توانند از می‌توانند از جمله اهداف کلیدی برای کسب و کار شما به شمار بروند. سپس برای رسیدن به این اهداف تجاری، برنامه‌ریزی داشته باشید. این برنامه‌ریزی در موفقیت سرمایه‌گذاری شما و تجارتتان نقش بسیار مهم و بزرگی خواهد داشت. با انجام این کار به زودی و به‌عنوان یک کارآفرین موفق در میان مشتریان خود شناخته خواهید شد.

یک کارآفرین موفق از یک تیم قوی در شرکت خود استفاده می‌کند

هنگامی که کسب و کار را راه‌اندازی می‌نمایید، شاید در ابتدای راه مجبور باشید که تمام کارها را خودتان انجام دهید. مثل بسته‌بندی محصولات، جواب دادن به تلفن و ارتباط با مشتریان و حتی حساب و کتاب‌های جاری در دفتر کارتان. اما بالاخره زمانی می‌رسد که نیاز می‌شود از دیگران کمک بگیرید و مسئولیت‌های مختلف را به آن‌ها محول نمایید. یک کارآفرین موفق فردی است که از یک تیم قوی برای کمک و پشتیبانی کمک بگیرد. شما نهایتاً در ۳۰ درصد از کارهایی که انجام می‌دهید مهارت دارید. پس بهتر است از افراد متخصص که از شما بهتر هستند در زمینه‌های مختلف مثل بازاریابی، امور مالی و …، کمک بگیرید.

تصور نکنید که مردم شما را پیدا خواهند کرد

این یک اتفاق خوشایند و هیجان‌انگیز است که به محض تولید و ارائه‌ی یک محصول یا خدمت، مشتریان به سرعت برای خرید به سوی شما هجوم آوردند. اما بهتر است کمی واقع‌بین باشید! در بازار پیچیده و پررقابت امروز، شما هرچقدر هم که محصولات و خدمات عالی و باکیفیت ارائه دهید، احتمال اینکه مشتریان بدون تبلیغ شما را پیدا کنند، بسیار پایین است. استفاده از روش‌های تبلیغاتی نوین مثل تبلیغات در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی پربازده می‌تواند در این زمینه موثر باشد و شما را به یک کارآفرین موفق تبدیل کند. این برنامه‌ریزی در موفقیت سرمایه‌گذاری شما و تجارتتان نقش بسیار مهم و بزرگی خواهد داشت. به یاد داشته باشید که بازاریابی هوشمند، تنها مختص شرکت‌های بزرگ و معتبر نیست. کارآفرینان تازه‌کار نیز می‌توانند به لطف یاری افراد متخصص و کارشناس از این راهبردهای هوشمند استفاده کنند.

موبودید، اولین و بزرگترین سایت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در ایران است که به مدیران و صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک کمک می‌کند تا اقدام به تبلیغات اصولی در دنیای مجازی نمایند و به یک کارآفرین موفق تبدیل شوند. شما می‌توانید با خیال راحت کار تبلیغات خود را به متخصصان و کارشناسان موبودید بسپارید و حتی به کسب درآمد از اینستاگرام بپردازید و سود کنید.