روش ها و راهکارهای زیادی وجود دارد که به واسطه آن می توان نمای ساختمان را تزئین کرد و سنگ نما یکی از روش های محبوب به شمار می رود که برای طراحی و اجرای نمای ساختمان در نظر گرفته می شود.

اینکه چه سنگ نمایی برای ساختمان مناسب است سوالیست که همواره برای عده ی زیادی به وجود می آید که پیشنهاد می شود برای بدست آوردن اطلاعات در این رابطه تا انتهای این پست ما را همراهی کنید…

نکات کلیدی در خرید سنگ نما - سنگ نمایی مناسب برای ساختمان
نکات کلیدی در خرید سنگ نما – سنگ نمایی مناسب برای ساختمان

سنگ نمایی مناسب برای ساختمان

اول از هر چیزی بهتر است بدانید که سنگ نمایی مناسب برای ساختمان شما دقیقا به سبک معماری بنا و کاربرد آن مرتبط می باشد. در صورتی که شما برای ساختمان از سبک معماری سنتی اروپایی استفاده کرده باشید بهترین گزینه استفاده از سنگهای روشن است که میتوان به مرمریت و تراورتن اشاره نمود. بیشتر ساختمان های که هم اکنون در کشور ساخته می شود از سبک رنسانس و تراورتن برای تزئین ساختمان استفاده میکنند. از خصوصیت های این سبک معماری طاق های بزرگ و ریزه کاریهای فراوان است.

در صورتی که برای ساختمان از سبک معماری معاصر یا مدرن استفاده شده باشد بهترین گزینه سنگ گرانیت است که میتوان برای سنگ نما آن را به کار گرفت که شامل رنگ تیره تا روشن است. معمولا رنگ تیره برای تزیئن نمای بنای مدرن یا سنگ مرمریت مشکلی کاربرد دارد.

البته بد نیست بدانید که سنگ های مرمر و گرانیت بنابر بر قانون نظام مهندسی برای نما توصیه نمیگردند و اگر لازم باشد که بکار برده شوند حتما محکم باشند چون میزان درجه تخلخل و چسبندگی آنها با سیمان کم میباشد. سنگ های تراورتن برای نما بدون اسکوپ کردن نیز امکان پذیر هستند و با سیمان به علت تخلخل زیادتر چسبندگی خوبی داشته اند.

نسبت به گرانیت و مرمریت سنگهای تراورتن سختی کمتری داشته اند و هزینه استخراجشان نیز کاهش خواهد داشت و در نهایت میتوان گفت که هزینه ی نهایی آنها نیز کم تر خواهد بود. برای پوشش کف ساختمان نیز می توان از سنگ های مرمر و گرانیت استفاده کرد.

انواع سنگ های نما

به صورت کلی می توان گفت که این سنگ ها به سه دسته تقسیم بندی می شوند که شامل موارد زیر می باشد:

  • مرمریت
  • گرانیت
  • تراورتن

این سه گروه از سنگ های معرفی شده به عنوان پرطرفدارترین و پرکاربردترین سنگ ها برای نما به شمار می روند. برای خرید سنگ مرمریت می توانید روی این لینک کلیک کنید.

قیمت سنگ نما

سنگ نما با توجه به خاص بودنشان ، جنسشان، طرح آنها دارای قیمت های متفاوتی می باشند. البته گران ترین این سنگ ها ، گرانیت می باشد و بعد از آن مرمریت و تراورتن در یک رده قیمتی قرار می گیرند. البته لازم است بدانید که ابعاد سنگ نیز بر روی قیمت آن تاثیر بسزایی داشته است. هر چقدر سنگ دارای از ابعاد بزرگ تری برخوردار باشد طبیعی است که قیمت بالاتری نیز خواهد داشت و هر چقدر که سنگ از استحکام کمتری برخوردار باشد قیمت آن نیز کم تر است و دلیل آن نیز سخت تر شدن شرایط حمل و نصب و مواردی چون صیقل دادن و برش است.

عموما با توجه به ابعاد سنگ ها قیمت گذاری بر روی آن ها صورت می گیرد. بزرگترین ابعاد سنگ اسلب بوده که از همه دارای قیمت بیشتری است . برای پوشش دیوارها یا لابی ساختمانهای بزرگ و مکانهای عمومی از اسلب استفاده می شود که عموما ابعادی بزرگتری از 1متر داشته اند.

بعد از اسلب میتوان سنگهای در ابعاد پلاک را به عنوان بزرگ ترین دانست. برای نمای ساختمان ها این سنگها چنین ابعادی کاربرد دارند. سنگهای در ابعاد پلاک عموما عرضی چهل سانتی دارند و طولشان دلخواه است.

اگر به دنبال قیمت سنگ تراورتن  و سایر سنگ های ساختمانی هستید  می توانید به آدرس اینترنتی https://abarsang.com/ مراجعه نمایید . ابرسنگ یکی از قدیمی ترین شرکت های فعال در حوزه فروش سنگ های ساختمانی است .