سرور های HPE به دلیل مطابق بودن با تکنولوژی روز، حداکثر کارایی و نهایت قدرت را برای شما فراهم می آورند. بدلیل پیشرفت تکنولوژی و تغییر نیاز های افراد، شما به سروری نیاز پیدا می کنید که دائما نسخه های بروزی را ارائه دهد.

معرفی انواع سرور اچ پی
معرفی انواع سرور اچ پی

در این مقاله ابتدا می خواهیم سرور اچ پی  را از چند منظر بررسی کنیم و سپس انواع آن ها را بیان کنیم:

  1. قابلیت اطمینان سرور های HPE

طبق نظرسنجی هایی که سال 2017 انجام گرفته شده سرور هایHPE ، 2.5 برابر نسبت به باقی سرور ها بدلیل داشتن سیستم هشدار از قابلیت اطمینان بیشتری برخوردار هستند. سیستم هشدار این سرور به گونه ای عمل می کند که قبل از احتمال بروز هرگونه مشکل Failure شما را آگاه می کند. این سیستم هشدار باعث می شود بدون اینکه آسیب جدی به دستگاه شما وارد شود، قطعه ی مورد نظر را تعویض یا تعمیر کنید و زمان Downtime عدم سرویس دهی سرور اچ پی شما به حداقل برسد.

  1. قیمت

قیمت های سرور های HPE بسیار انعطاف پذیرند. به این معناست که شما می توانید با هر مقدار بودجه، سروری متناسب با نیاز خود تهیه کنید. ولی هر چقدر ظرفیت بیشتر و کارایی بالاتری بخواهید نیاز است که مقدار هزینه ی بیشتری بپردازید.

  1. ابزار های مدیریتی

سرور های HPE از استاندارد ILO پشتیبانی می کنند. یکی از بالاترین پیشرفت های سرور HPE پوشش  HTML5 است. علاوه بر این، قطعات سرور های HPE به راحتی در سطح بازار قابل دسترس هستند . پس هیچ وقت نباید نگران کمبود قطعات باشید.

انواع سرور HPE

HPE سرور های متنوعی با توجه به نیاز های بازار تولید کرده است. تمام سرور ها بسیار کارآمد و پر قدرت تولید شده است. انواع سرور های HP به شرح زیر است.

1. سرور های HPE DL ProLiant Rack Mount Servers  

سرورهای خانواده DL انعطاف پذیر، قابل اعتماد و بهینه سازی شده برای نصب در انواع رک هستند. در این مدل هر چه GEN نسل های بالاتری را انتخاب کنید درجه ی انعطاف پذیری بالا می رود و همچنین TCO شما را پایین می آورد . سرورهای HPE ProLiant DL شامل سه دسته هستند:

Entry-Level     سطح متوسط

سرور های HPE مدل Entry-Level برای مشاغل خرد و متوسط طراحی شده است. این سرور ها با به همراه داشتن ابزار های یکپارچه به گونه ای عمل می کنند که نیاز های شما را با سرعت بالا پوشش دهند. نمونه های این سرور با نام های (,180,…20،60،80،120،160 ) HPE PROLIANT DL  به همراه GEN نسل های مختلف  مشخص شده است.

Enterprise Level  سطح بالا – اینترپرایز

سرور های HPE PROLIANT MID RANGE نسبت به مدل قبلی پتانسیل بیشتری را برای توسعه و بهبود عملکرد ارائه می دهد. این سرور ها با کمک دو پردازنده و حافظه ی ذخیره سازی بیشتر، مورد توجه زیادی قرار گرفته است. نمونه های این سرور با نام های HPE PROLIANT DL (320,325,360,380,385,..) به همراه GEN نسل های مختلف مشخص شده است.

High End Level  سطح حرفه ای

خط مقدم خانواده ی DL مدل بسیار پیشرفته و توامند High End  است. این سرور با داشتن حداکثر چهار پردازنده، عملکرد چشمگیری دارد و از برنامه های مهمی پشتیبانی می کند. نمونه های این سرور با نام های DL PROLIANT DL (560,580,585,980,..) HPE به همراه GEN نسل های مختلف مشخص شده است.

  1. سرور های HPE CLOUDLINE

سرور های CLOUDLINE  برای ایجاد ابر های خصوصی و عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر بخواهید CLOUD خصوصی بسازید که ویژگی های امنیتی ، سازگاری و عملکردی بالایی داشته باشید حتما این سرور را امتحان کنید.  نمونه های این سرور با نام های HPE CLOUDLINE CL(3100,3150,4100,..) به همراه GEN نسل های مختلف مشخص شده است.

  1. سرور های HIGH PERFORMANCE COMPUTING

سرور های HIGH PERFORMANCE COMPUTING برای محاسبات با کارایی بالا (HPC) ، توانایی پردازش داده ها و انجام محاسبات پیچیده با سرعت بالا طراحی شده است. این سرور ها می توانند حدود 3 میلیارد محاسبه در هر ثانیه انجام دهند. دو دسته از این مدل به شرح زیر است:

 

Apollo 2000 & 4000

خانواده آپولو برای HPC  وBig Data و موارد دیگر بهینه شده است. همچنین با بالاترین سطح عملکرد و کارایی می تواند سازماندهی ترین شرایط را به شما ارائه دهد. نمونه های این سرور با نام های HPE Apollo (R2600,4200,…) به همراه GEN نسل های مختلف  مشخص شده است.

ProLiant Server Nodes

سرور های Nodes با توجه به نیاز های تجاری کار شما  می تواند چابکی و سرعت کار شما را بسیار بالا ببرد. نمونه های این سرور با نام های HP PROLIANT XL (230A,170R,..) به همراه GEN نسل های مختلف  مشخص شده است.

  1. سرور های HPE PROLIANT TOWER

خانواده سرور ML، مدیریت راحت و کارآمد را ارائه می دهند و گزینه ایده آل برای دفاتر از راه دور یا شعبه و مشاغل در حال رشد است. امکاناتی که این سرور ها با خود به همراه دارد شامل ابزارهای ساده مدیریت، دسترسی آسان از راه دور و بهره وری انرژی بهبود یافته برای کاهش هزینه کل مالکیت (TCO – Total Cost of Ownership) است. دو دسته از این مدل به شرح زیر است:

Entry-Level

این سرور برای استفاده در Front office یا یک شعبه از راه دور بسیار مناسب است. همچنین سرور های HPE PROLIANT TOWER دارای Enterprise-Class قابل اطمینان به همراه عملکرد بالا در SMBها هستند. نمونه های این سرور با نام های HP PROLIANT ML (10,30,110,150,..) به همراه GEN نسل های مختلف  مشخص شده است.

MID RANGE

در هر دو پردازنده های تکی و دو گانه ، سرور های Mid Rang حافظه و ذخیره  سازی قابل توجهی را برای انواع برنامه های کاربردی SMB ارائه می دهند. نمونه های این سرور با نام های HP PROLIANT ML(350,350E,…) به همراه GEN نسل های مختلف  مشخص شده است.

 

 

 

  1. سرورهای HPE MODULAR ENCLOSURES

سرور های HPE MODULAR ENCLOSURES محفظه هایی با زیرساخت های انتقال برق ، خنک کننده و   I/O است که می تواند از سخت افزارهای سرور ماژولار ، اتصال و قطعات ذخیره سازی مورد نیاز پشتیبانی کند. دو دسته از این مدل به شرح زیر است:

ENCLOSURES

محفظه های ماژولار HPE قدرت ، خنک کنندگی و ویژگی های مدیریتی  بالایی را ارائه می دهد. این ویژگی ها باعث می شود تا بتواند از چندین نسل از سرورهای تیغه ای برای آسان کردن توسعه و مقیاس پذیری پشتیبانی کند. نمونه های این سرور با نام های HPE Synergy 12000 Frame ، HPE EdgeLine EL1000 System ، HPE BladeSystem c7000 و … مشخص شده است.

Server Blades

Server Blades پرزدازنده و حافظه ی منحصر به فردی ارائه می دهد. به کمک ساختمان های ماژولار به راحتی عملکرد سرور ها بصورت جداگانه یا به صورت گروهی مدیریت شوند. نمونه های این سرور با نام های  HPE PROLIANT (SL,BL,WS,..) مشخص شده است.

برای خرید سرور HP   و هم چنین دریافت مشاوره رایگان در این مورد به وب سایت شرکت پردازش رایان پژواک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 41308000-021 تماس بگیرید.