لاغری بیش از حد هم عذاب آور است , برای چاقی و افزایش وزن چند راه مهم وجود دارد که با رعایت آنها میتوانید به وزن دلخواهتان برسید ولی چطور؟ با این نکات که: شما باید متابولیسم خود را کمی کاهش دهید، و ورزش هوازی را کمتر کار کنید تا وزنتان کمی افزایش یابد.

بهترین راهکار ها برای افزایش وزن سریع و آسان
بهترین راهکار ها برای افزایش وزن سریع و آسان

پروتئین ها به شما در ساخت ماهیچه کمک می کنند اما در آنها زیاده روی نکنید و بیش از حد به کره بادام زمینی و قوطی های تن ماهی نچسبید. تنها مقدار خاص و معینی پروتیین می تواند روزانه توسط بدن شما استفاده شود که بقیه آنها هضم نشده باقی می مانند. مهم است که بعد از ورزش کردن، پروتئین بخورید. همچنین می توانید از قرص چاقی و مکمل های افزایش دهنده وزن معتبر نیز کمک بگیرید تا بتوانید خیلی سریع تر و بهتر به وزن ایده آل خود برسید.

هم چنین حتما پروتیین ها را از سبزیجات و گوشت نیز دریافت کنید. بله سبزیجات، تعجب خواهید کرد اگر بدانید که چند بدن ساز حرفه ای گیاه خوار هستند. حبوبات (لوبیا)، سبزیجات برگ سبز، پروتئین ها و کل غلات (برنج) پروتیین دارند. وقتی که ترکیبی از سبزیجات و غلات کامل حاوی پروتئین ها را می خورید، اینکار می تواند پروتیین کاملی که توسط بدن شما برای ساخت ماهیچه استفاده می شود، را برایتان فراهم کند.

به چه کسانی لاغر می گویند؟

کمبود وزن با شاخص توده بدنی زیر 18.5 تعریف می شود. این کمترین میزان ارزیابی شده مورد نیاز برای حفظ سلامت مطلوب انسان است.
در مقابل، شاخص توده بدنی بیش از 25 به عنوان اضافه وزن و بیش از 30 به عنوان چاقی در نظر گرفته می شود.
اما باید به این نکته توجه داشت که شاخص توده بدنی نمی تواند معیار دقیقی باشد زیرا تنها قد و وزن را مد نظر قرار داده و توده عضلانی را شامل نمی شود.
برخی افراد به طور طبیعی بسیار لاغر هستند، اما افرادی سالم محسوب می شوند. کمبود وزن بر اساس این مقیاس لزوما به معنای آن نیست که با یک مشکل سلامت مواجه هستید.
کمبود وزن در میان دختران و زنان در مقایسه با مردان دو تا سه برابر شایع‌تر است.

بهترین راه های افزایش وزن به شرح زیر هستند:

  • برای افزایش وزن، غذا بخورید
  • چربی‌های سالم مصرف کنید
  • برای افزایش وزن، پروتئین بیشتری مصرف کنید
  • کربوهیدارت مصرف کنید
  • آخر شب غذا بخورید
  • برای افزایش وزن، ورزش کنید
  • زمان ورزش را افزایش دهید
  • فقط با وزنه تمرین کنید
  • از مکمل های چاقی معتبر استفاده کنید

چه مکمل هایی برای چاقی توصیه می شوند؟

یکی از بهترین محصولات چاقی در دنیا قرص فورس فکتور 2 Force Factor ساخت کمپانی جی ان سی GNC آمریکا است و نمایندگی این محصول در ایران شرکت فرازطب می باشد و همانطور که می دانید این کمپانی جزء کمپانی های برتر داروسازی جهان است و تمام محصولات این کمپانی از کیفیت و جوابدهی فوق العاده بالایی برخوردارند.

برای اطلاع از جدیدترین محصولات روز دنیا می توانید با مشاورین شرکت فرازطب با شماره های 09121466437  و 09197205207 در ساعات کاری تماس بگیرید و یا برای ورود به وبسایت و مشاهده عکس و توضیحات محصولات چاقی فقط کافیست کلمه فرازطب را در گوگل جستجو کنید.

همچنین از قرص های چاقی معتبری مانند جی فست اکستریم نیز می توانید بهره ببرید. این محصولات علاوه بر افزایش اشتها جذب مواد غذایی را نیز بالا می برند و باعث چاق شدن یکنواخت بدن می شوند.

راه های طبیعی برای چاق شدن
راه های طبیعی برای چاق شدن

راه های طبیعی برای چاق شدن

آب آشامیدنی بیشتر استفاده کنید

وزن تان را به 2 تقسیم کنید = این تعداد اونس در روز باید آب بنوشید. مایعات را بین وعده های غذایی، با استفاده از محلول اسمز معکوس بنوشید و آب میوه شیرین نشده و نوشیدنی های گیاهی را هم بنوشید. مایعات کلروفیل دار خالص را امتحان کنید، خوش مزه و با طراوت است!

برای چاق شدن بدون چربی حداقل 50 درصد غذای شما باید تازه باشد
تازه، خام، فرآوری نشده. مواد غذایی منجمد نمی توانند جسم قوی را بسازند. غذاها را در فصلش بخورید و غذاهایی بخورید که می توانند فاسد شوند. (اما قبل از اینکه آن ها خراب شوند، بخورید!). ترجیحا زیاد! مصرف زیاد آب باعث شادابی و طراوت پوست صورت نیز می شود و برخی معتقند که مصرف مقدار کافی از آب آشامیدنی در دراز مدت باعث چاقی صورت و شفافی پوست نیز می شود همچنین برای جوابدهی سریع تر می توانید از قرص چاق کننده صورت که در بازار وجود دارد نیز کمک بگیرید فقط باید دقت کنید که ایم محصولات نمونه های تقلبی بسیاری دارد دقت کنید که این محصول را از شرکت های معتبر مانند شرکت فرازطب یا نمایندگی های معتبر دیگر تهیه کنید.

مصرف شکر و آرد سفید را کاهش دهید

به عنوان مثال، برچسب های خوراکی ها را بخوانید. خوراکی های سالم با برنج قهواه ای و غلات کامل به جای گندم فراوری شده استفاده کنید.
از غذاهایی که در مایکروویو پخته می شوند، دوری کنید
سعی کنید از استفاده از مایکرویو برای هر چیزی که می خورید و یا نوشیدنی استفاده نکنید.

در مایکروویو غذا نپزید

برای چاق شدن بدون چربی از مصرف تمام محرک ها خودداری کنید
اگر ممکن است دو سوم غذای روزانه خود را قبل از ظهر بخورید
بهتر است صبح ها و ظهر از پروتیین استفاده کنید، نه در عصر.
اگر میوه بخورید سیستم گوارشی خود را راحت تر می کنید
میوه سریع تر از هر نوع دیگری از مواد غذایی هضم می شود. نشاسته و پروتیین ها به خوبی باهم ترکیب نمی شوند.

بیشتر میوه بخورید

از محصولات شیرین با شربت ذرت با فروکتوز بالا اجتناب کنید
این دوز قند باعث بوجود آمدن چربی شکم می شود.
برای چاق شدن بدون چربی استفاده از شیرین کننده های مصنوعی دور شوید
این شیرین کننده ها که حاوی آسپارتام و ساکرالوز هستند، اجتناب کنید چون برای بدن مضر هستند. از استفاده از محصولات شیرین با این مواد شیمیایی خطرناک نیز خودداری کنید.
برای چاق شدن بدون چربی همه نوع غذای سرخ شده را حذف کنید
گریل، پخته شده، کبابی و یا بخارپز را جایگزین کنید.

غذاهایی برای چاقی سریعتر

غذاهای غنی از مواد مغذی زیر میتوانند به فرد کمک کنند تا با خیال راحت و موثر افزایش وزن داشته باشد:

شیر

شیر، ترکیبی از کربوهیدرات، چربی ها و پروتئین ها است، همچنین یک منبع عالی از ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله کلسیم است.محتوای پروتئین شیر، انتخاب خوبی برای افرادی است که سعی در ساخت عضلات دارند.
یک مطالعه نشان داد که نوشیدن شیر، پس از یک تمرین مقاومتی، باعث ساخت عضله شد، که حتی موثر تر از یک محصول مبتنی بر سویا بوده است.یک مطالعه مشابه در رابطه با زنان در تمرین مقاومتی، نتایجی را در افرادی که شیر را بعد از تمرین نوشیدند بهبود بخشید.
هر کسی که به دنبال افزایش وزن است، می تواند شیر را در طول روز به رژیم غذایی خود اضافه کند.

شیک پروتئین

شیک می تواند کمک کند تا یک فرد به راحتی و موثر افزایش وزن داشته باشد.
یک شیک پروتئین در ساختن عضلات، در مدت زمان کوتاهی پس از تمرین، بسیار موثر خواهد بود، با این حال باید توجه داشته باشید که اغلب آنها حاوی شکر اضافه و سایر مواد افزودنی هستند، که باید از مصرف بیش از حد آن اجتناب شود. برچسب های آن ها را با دقت بخوانید.

برنج

یک فنجان برنج حاوی 200 کالری است و یک منبع خوب از کربوهیدرات می باشد، که به افزایش وزن کمک می کند. بسیاری از افراد برنج رادر وعده های غذایی خود با پروتئین ها و سبزیجات خواهند داشت.

گوشت قرمز

تحقیقات نشان داده است که محدود کردن مصرف گوشت قرمز به ساخت عضلات و افزایش وزن کمک می کند.

استیک

استیک حاوی پروتئین و کراتین است که هر دو، مواد مغذی می باشند که نقش مهمی در افزایش توده عضلانی ایفا می کند.
استیک و دیگر گوشت های قرمز حاوی پروتئین و چربی هستند، که باعث افزایش وزن می شود، در حالی که به یک فرد توصیه می شود که مصرف گوشت قرمز و استیک را محدود کنند،زیرا برای قلب مضر است و باعث افزایش کلسترول و چربی میشود.

آجیل

مصرف آجیل به طور مرتب می تواند به فرد کمک کند تا با خیال راحت افزایش وزن داشته باشد، آجیل یک میان وعده بزرگ است و می توان آن را به بسیاری از وعده های غذایی از جمله سالاد اضافه کرد.
آجیل خام و خشک شده دارای مزایایی سلامتی هستند، کره های گردویی بدون شکر و روغن های هیدروژنه نیز می توانند در این امر کمک کننده باشد.

بهترین روش ها برای سریع چاق شدن
غذاهایی که به سریع چاق شدن شما کمک می کنند

نان کامل

نان کامل می تواند باعث افزایش وزن میشود، حاوی کربو هیدرات ها و دانه های پیچیده است که هر کدام میتواند تاثیر مضاعفی بر میزان افزایش وزن داشته باشند، که در برخی از مواد غذایی وجود دارد به رشد ماهیچه ها و افزایش وزن کمک می کند و تعداد کالری مصرفی از مواد غذایی مصرف شده را افزایش می دهد.

سایر مواد غذایی غنی

چندین بار در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک به این واقعیت اشاره شده است ؛ نشاسته که در بسیاری از غذا ها وجود دارد به تقویت رشد ماهیچه ها و افزایش وزن کمک میکند و همچنین مقدار مصرفی کالری را نیز افزایش میدهد.

سایر غذا های غنی از نشاسته، عبارتند از:
– سیب زمینی
– ذرت
– کوینوا
– لوبیا
– حبوبات
– غلات
– جوی دو سر
– ریشه سبزیجات زمستانی
– پاستا

این ها علاوه بر اضافه کردن کالری انرژی را به شکل گلوکز عرضه می کنند، گلوکز در بدن به عنوان گلیکوژن ذخیره می شود، تحقیقات نشان می دهد که می تواند عملکرد و انرژی را در طول ورزش بهبود بخشد و همچنین به میزان زیادی باعث افزایش وزن میشود.

مکمل های پروتئین:

ورزشکاران اغلب به دنبال مصرف مکمل های پروتئین برای افزایش توده عضلانی هستند، که با تمرینات مقاومتی ترکیب می کنند و جواب خوبی خواهند گرفت. مکمل های پروتئینی برای خرید به راحتی در دسترس هستند، آنها برای افزایش وزن و افزایش مصرف کالری بیشتر مناسب می باشند.

ماهی سالمون:

ماهی سالمون غنی از چربی های سالم امگا 3 و پروتئین است. یک عدد ماهی سالمون متوسط حدود 240 کالری دارد و غنی از چربی های سالم است و باعث می شود برای افرادی که دچار دنبال اضافه وزن سالم هستند، انتخاب خوبی باشد.

 میوه خشک:

میوه های خشک غنی از مواد مغذی و کالری هستند و حدود یک چهارم فنجان از میوه خشک حاوی حدود 130 کالری است. بسیاری از مردم ترجیح می دهند تا آناناس، گیلاس و یا سیب و غیره را خشک شده مصرف کنند.

آووکادو:

آووکاد غنی از کالری و چربی است و همچنین برخی از ویتامین ها و مواد معدنی را دارد، به همین دلیل یک انتخاب خوب برای افزایش وزن می شود.

راهی برای افزایش وزن و چاق شدن سریع افراد لاغر
مکمل هایی برای چاق شدن سریع

شکلات تلخ:

شکلات تلخ یک ماده غذایی سرشار از چربی و کالری است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان می باشد،فردی که به دنبال افزایش وزن است، باید شکلات تلخ حداقل 70 درصد را انتخاب کند.

غلات:

غلات سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند و باید از مصرف بیش از حد آنها اجتناب شود، زیرا حاوی مقدار زیادی قند می باشند. اما در کل به افزایش وزن کمک میکند.

تخم مرغ :

تخم مرغ یک منبع بسیار خوب از پروتئین، چربی سالم و سایر مواد مغذی می باشد، که اکثر مواد مغذی در در زرده تخم مرغ وجود دارد و به شدت به افزایش وزن کمک میکند.

چربی ها و روغن ها:

روغن هام مانند زیتون، آووکادو، کالری و چربی های غیر اشباع زیادی دارند، اما باید از مصرف بیش از حد آنها اجتناب کرد، زیرا به سلامت قلب آسیب می زند. یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون حاوی 120 کالری است.

پنیر:

پنیر، یک منبع بسیار خوب از چربی، پروتئین، کلسیم و کالری است. اگر فردی به دنبال افزایش وزن است، باید پنیرهای پرچرب استفاده کند.

ماست:

ماست پرچرب می تواند پروتئین و مواد مغذی را فراهم کند. از ماست های طعم دار اجتناب کنید زیرا آنها اغلب حاوی قند اضافه شده هستند. اگر مایل به افزودن طعم به ماست هستید می توانید از میوه یا دانه ها استفاده کنید.

پاستا:

پاستا می تواند راهی برای افزایش وزن سالم با کالری متراکم و کربوهیدرات باشد.از پاستای سفید شده و فرآوری شده اجتناب کنید، که برای سلامتی مضر است.مصرف مواد غذایی با انبساط انرژی بیشتر و مصرف سس، ادویه جات و ترشیجات می تواند در حد متعادل مفید باشد.
بسیار مهم است که مواد غذایی که عناصر تشکیل دهنده آنها به افزایش وزن کمک می کنند را به دفعات کمتر مصرف کنید.

مشکل این غذاها این است که بیش از حد فرآوری می شوند و باعث می شود که کالری کمتری دریافت شود، با اضافه کردن ادویه جات،سس ها و ترشیجات می توانید به بیشتر غذا خوردن کمک کنید، زیرا غذای شما را خوشمزه تر می کند و می توان مقدار بیشتری از آن را بخورید.

نکات تکمیلی برای افزایش وزن:

مصرف غذا هایی با کالری بالا را با ورزش ها و تمرینات سنگین ترکیب کنید، که هر دو یک عامل بسیار مهمی میباشند. گفته می شود که استراتژی های دیگری برای به دست آوردن وزن، هر چه سریعتر وجود دارد.

1.قبل از هر وعده غذایی آب ننوشید:

این کار کمک می کند تا معده شما پر شود و نیاز به کالری های اضافی را پیدا نکند.

2. بیشتر از سایر مواقع غذا بخورید:

هر زمان که می توانید مانند قبل از خواب، یک وعده غذایی یا میان وعده را مصرف کنید.

3.شیر بنوشید:

نوشیدن شیر پرچرب برای رفع تشنگی، سومین راه برای دریافت پروتئین و کالری با کیفیت بالاست.

چه عواملی باعث افزایش وزن ناگهانی می‌شود؟

بارداری و افزایش وزن ناگهانی

یکی از شایع ترین دلایل افزایش وزن غیر عمد، بارداری است. اما بسیاری از خانم‌ها برای حمایت از رشد کودک عمداً بیشتر غذا می‌خورند. در دوران بارداری، بیشتر خانم‌ها با بزرگ شدن کودک وزن می‌گیرند.
این وزن اضافی شامل کودک، جفت، مایع آمنیوتیک، افزایش خونرسانی و رحم بزرگ است.

تغییرات هورمونی و افزایش وزن ناگهانی

به طور معمول در سنین 45 تا 55 سالگی، زنان وارد مرحله ای به نام یائسگی می‌شوند.

یائسگی و افزایش وزن ناگهانی

در طی سالهای باروری یک زن، استروژن که یکی از هورمون‌های مسئول تنظیم قاعدگی و تخمک گذاری می‌باشد، شروع به کاهش می‌کند.
پس از وقوع یائسگی، میزان استروژن برای تحریک قاعدگی کافی نیست.
کاهش استروژن می‌تواند باعث شود زنان در یائسگی، افزایش وزن در ناحیه شکم و باسن را تجربه کنند. گذشته از تغییرات هورمونی یائسگی، زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) نیز ممکن است افزایش وزن داشته باشند.
تغییرات هورمونی در سالهای میانی شما همچنین می‌تواند باعث کند شدن متابولیسم و در نتیجه افزایش وزن شود.
سایر شرایط پزشکی که روی سطح هورمون تأثیر می‌گذارد می تواند باعث افزایش وزن در هر دو جنس شود. که شامل:
•    کم کاری تیروئید
•    افزایش تولید کورتیزول (هورمون استرس)، مثل سندرم کوشینگ
•    افزایش تولید آلدوسترون
•    قاعدگی
افزایش وزن دوره ای اغلب به دلیل چرخه قاعدگی است. ممکن است زنان در طول قاعدگی خود، احتباس آب و نفخ را تجربه کنند. تغییر سطح استروژن و پروژسترون ممکن است باعث افزایش وزن شود. معمولاً این افزایش وزن چند پوند است. (هر پوند حدود  0.450 گرم است)
این نوع افزایش وزن با پایان یافتن دوره قاعدگی در ماه فروکش می‌کند. اغلب ماه بعد از شروع دوباره قاعدگی و گاهی اوقات در هنگام تخمک گذاری، دوباره ظاهر می‌شود