اگر به تازگی تصمیم گرفته اید که پیج اینستاگرام خود راه اندازی کنید باید بدانید که فرصت بسیار خوبی برای پیشرفت را از دست داده اید و کار سختی در پیش دارید .

دیگر مثل چند سال پیش نیست که به راحتی و با کمی وقت گذاشتن بتوانید فالوورهای واقعی بسیاری به دست بیاورید.

اگر فقط اکانت اینستاگرام خود را راه اندازی کنید بدون هدف پست بگذارید و منتظر بنشینید و امیدوار باشید که فالوور زیادی جذب کنید ، باید مدت بسیار بسیار زیادی منتظر بمانید .

درصد بسیار بالایی از کاربران اینترنت از اینستاگرام استفاده می کنند و روزانه مدت زمان زیادی را در آن سپری می کنند.اینستاگرام (نه اینِستاگرام) بیشترین تعامل را در بین سایر پلتفرم های مشابه دارد و این موضوع به خودی خود نشان دهنده اهمیت داشتن یک پیج خوب اینستاگرامی را روشن می کند .

روش های جذب 1000 فالوور اول اینستاگرام - افزایش دنبال کننده
روش های جذب 1000 فالوور اول اینستاگرام – افزایش دنبال کننده

روش های افزایش فالوور اینستاگرام

روش های خیلی خیلی زیادی برای افزایش فالوور اینستاگرام وجود دارد ولی بسیاری از این روش ها برای پیج هایی که از صفر شروع به کار کرده اند کاربرد ندارد .

سخت ترین کار در ابتدای راه ، رساندن فالوور از صفر به صد نفر و از صد نفر به هزار نفر است .معمولا در اکثر رسانه های اجتماعی ، رسیدن به 1000 فالوور اول بسیار سخت و زمان بر است .

یکی از دلایل این سختی می تواند این باشد که مردم به پیج هایی که فالوور کمی دارند به سختی اعتماد می کنند و آنها را فالو نمی کنند.

جذب فالوور واقعی اینستاگرام از صفر تا 1000 نفر
جذب فالوور واقعی اینستاگرام از صفر تا 1000 نفر

جذب فالوور واقعی اینستاگرام از صفر تا 1000 نفر

در ابتدا کسانی که شما را فالو می کنند معمولا دوستان و آشنایانتان هستند (البته اگر پیجتان را به آنها معرفی کرده باشید) که این آشنایان هم معمولا برای شما هدف نیستند و سود چندانی ندارند .

همچنین اولین فکری که به ذهن تازه کاران اینستاگرام می رسد ، خرید فالوور فیک است که با توجه به الگوریتم های جدید اینستاگرام ، این کار هم دیگر نتیجه بخش نیست و حتی می تواند باعث نابود شدن پیج شود.

پس در نهایت شما مجبور هستید از روش های اصولی برای جذب کاربر واقعی استفاده کنید.

بایوی (bio) پیج را بهینه تکمیل کنید
بایوی (bio) پیج را بهینه تکمیل کنید

1 – بایوی (bio) پیج را بهینه تکمیل کنید

اولین و یکی از مهم ترین اقدامات شما برای راه اندازی پیج اینستاگرام ، نوشتن یک بایوی بهینه و اصولی است .

این بخش شامل دو قسمت است  .

نام کاربری و بخش توضیحات.

هر چیزی که در بخش نام کاربری وارد کنید در نتایج جستجوی اینستاگرام نمایش داده خواهد شد .

در بخش نام کاربری می توانید نام پیج خودتان را وارد کنید که می تواند نام شخصی شما و یا برند تجاریتان باشد.برای دریافت نتیجه بهتر ، می توانید در نام کاربری کلمه کلیدی اصلی مد نظرتان را هم بگنجانید .

بخش بعد توضیحات مربوط به بایو است که در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود ولی برای جلب اعتماد و جلب نظر کاربر بسیار مهم و موثر است .

در این بخش باید به صورت خلاصه اطلاعات مفیدی در مورد خودتان و موضوع پیجتان و کاری که قرار است انجام دهید را به فالوورها بگویید.

با این کار معمولا می توانید 100 فالوور اول پیجتان را جور کنید
با این کار معمولا می توانید 100 فالوور اول پیجتان را جور کنید

2 – به تمام دوستان و آشنایانتان اطلاع دهید

اگر به هر دلیلی دوست ندارید دوستان و آشنایان شما از آدرس پیجتان اطلاع داشته باشند این گزینه به درد شما نمی خورد .

در غیر این صورت می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ، واتساپ و یا اس ام اس ، به افرادی که می شناسید اطلاع بدهید تا شما را فالو کرده و برایتان نظر بگذارند.

با این کار معمولا می توانید 100 فالوور اول پیجتان را جور کنید.

البته این دوستان و آشنایان معمولا مشتری های خوبی برایتان نیستند و از شما خرید نمی کنند ولی برای شروع کار بد نیستند.

3 – همکاران خود را دنبال کنید

باید سعی کنید کسانی را که همکار شما محسوب می شوند ، در اینستاگرام پیدا کرده و با آنها تعامل کرده و در صورت لزوم آنها را دنبال کنید.

هیچگاه از دنبال کردن همکارانتان در اینستاگرام خودداری نکنید.

به پیج آنها سر بزنید ، مطالبشان را لایک کنید ، نظر بگذارید ، مطالبشان را استوری کنید و گاهی به انها دایرکت فرستاده و همفکری کنید.

البته سعی کنید در این مورد زیاده روی نکنید چرا که احتمال بلاک شدنتان بسیار بالاست .

به نظراتی که در پیج همکارانتان ازسال می شود توجه کنید و کاربران فعال را لایک کنید و به پیج آنها رفته و چند مورد از پست هایشان را لایک کرده و حتی برای پست هایشان نظر بگذارید .

4 – فکر نکنید کسی شما را نمی بیند

در زمان شروع پیج وقتی که شما فالوور بسیار کمی دارید ممکن است اینطور فکر کنید که کسی مطالب شما را نمی بیند و در نتیجه لزومی ندارد که روی مطالب زیاد کار کنید و مطالب خوبی ارسال کنید .

در صورتی اصلا اینطور نیست . بسیار مهم است که از همان ابتدای کار ، بهترین مطالب مد نظرتان را به بهترین شکل ممکن پست کنید تا بتوانید اعتماد کاربران را به خودتان جلب کنید.

بعدا که تعداد فالوورهایتان چند ده هزار نفری شد می توانید موضوعات مهمی را که در ابتدای کار پست کرده اید و افراد کمی دیده اند ، دوباره پست کنید و اینبار حتی بهتر از قبل .

5 – سوالات پرسیده شده را پست کنید

تصور نکنید که فقط پیج های چند ده هزار نفری ، دایرکت های زیادی دریافت می کنند.

بعد از گذشت چند روز از شروع کار پیج ، شاهد ارسال دایرکت ها و پرسیدن سوال توسط کاربران خواهید بود .

حتما با حوصله به این سوالات جواب بدهید و این سوالات را برای جلب اعتماد دیگران ، به صورت پست یا استوری در پیجتان منتشر کنید.

اینکار باعث می شود اعتماد دیگران به پیج شما جلب شود و از طرفی ممکن است کس دیگی همان سوال را دارد و با مشاهده پاسخ شما ، جواب خودش را می گیرد و نیازی به ارسال دوباره دایرکت به شما نیست .

6 – به تک تک پست ها به چشم کالای با ارزش نگاه کنید

باید سعی کنید از تک تک پست هایی که ارسال می کنید ، بازخوردی برای پیجتان دریافت کنید.

قبل از ارسال پست یکبار دیگر آن را بررسی کرده و مطمئن شوید که پست مناسبی در حوزه کاری شما است . در صورتی که کوچکترین شکی در مناسب بودن پست دارید ، آن را ارسال نکنید.

7 – مرتب و منظم پست بگذارید

در روزهای اولی که پیج را راه اندازی می کنید ممکن است تحریک شوید که پست های زیادی منتشر کنید ولی اینکار اصلا درست و اصولی نیست .

برای ارسال پست ، از قبل برنامه ریزی داشته باشید و تعداد معینی پست و در ساعات مشخصی ارسال کنید.

برای مثال می توانید دوشنبه ها و چهارشنبه ها و در ساعت 9 شب ارسال داشته باشید .

و یا می توانید روزی یکبار و مثلا در ساعت 3 ظهر و یا مثلا روزی دوبار در ساعت های 16 و 22 ارسال داشته باشید .

تعداد ارسالها و زمان ارسال ها بستگی به موضوع پیج شما و مخاطب های شما دارد که به مرور زمان براحتی می توانید از طریق بخش آمار پست های پیجتان ، بهترین ساعات را برای ارسال پست پیدا کنید.

زمانی که مدت زیادی مطلبی پست نمی کنید به مرور زمان فراموش می شوید و اینستاگرام نیز توجه کمتری به شما نشان خواهد داد  و بعد از آن زمانی که دوباره شروع به ارسال منظم پست کنید ، تا مدتی اینستاگرام اجازه دیدن شده به شما نمی دهد ویا این دیده شدن بسیار کم می شود.

8 – از مخاطبین خود سوال بپرسید

یکی از بهترین روش های بیشتر کردن تعامل در پیج های اینستاگرامی ، پرسیدن سوال از فالوورها و درگیر کردن آنها با موضوع پیج است .

البته در ابتدای راه بسیار طبیعی است که سوالات شما بی جواب می ماند و کسی به آنها جواب نمی دهد ولی شما توجهی نکنید و به کارتان ادامه بدهید.

بعد از رشد پیج می توانید سوالات مهمی که در ابتدای کار بی جواب مانده اند را دوباره از فالوورهایتان بپرسید.

9 – از هشتگ ها به درستی استفاده کنید

زمانی که پیج شما تازه نفس است و کسی شما را نمی شناسد ، استفاده از نعمت هشتگ می تواند به رشد و پیشرفت شما کمک کند . ولی به شرطی که به صورت اصولی از این هشتگ ها استفاده کنید.

برای پیج های تازه کار استفاده از 20 الی 30 هشتگ می تواند مناسب باشد . ولی توجه داشته باشید که باید در این مورد بسیار دقیق عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید .

همه هشتگ های مورد استفاده باید با موضوع پست همخوانی داشته باشد . با هدف جذب فالوور سعی نکنید از هشتگ های نامرتبط با موضوع پست و هشتگ های جنجالی استفاده کنید.

از هشتگ های کم رقابت تر استفاده کنید چرا که در زمان شروع کار ، احتمال دیده شدن شما در هشتگ های بزرگ و پررقابت تقریبا نزدیک به صفر است.

هشتگ های 2 الی 4 کلمه ای می توانند برای شما بسیار مفید باشد .

تا جایی که می توانید سعی کنید از هشتگ های تکراری در پست های مختلف استفاده نکنید. یا لااقل ترتیب استفاده از آنها را تغییر دهید. .

برای مثال می توانید از 4 هشتگ تک کلمه ای پررقابت ، 10 هشتگ دو کلمه ای با رقابت متوسط و 10 هشتگ سه کلمه ای استفاده کنید.

از کپی پیست کردن یک سری هشتگ های تکراری در تمام پست ها جدا خودداری کنید .

سایر روش های بالا بردن فالوور در شروع کار :

  • در زمان های شلوغ اینستاگرام پست ارسال کنید. به مرور زمان از طریق امار پست هایتان می توانید این زمان را پیدا کنید .
  •  تصاویر با کیفیت ارسال کنید . بهتر است این تصاویر توسط خود شما تهیه شده باشند و از ارسال عکس های اینترنتی خودداری کنید.
  • اگر عکس های شما مربوط به افراد معروف است ، بهتر است روی عکس آنها را برچسب بزنید . برای آنها اعلانی ارسال می شود و از پست شما مطلع می شوند و ممکن است با آن تعامل برقرار کنند.
  • سعی کنید همکاران پر مخاطب خودتان را با پست هایتان درگیر کنید. زمانی که پیجی با فالوور زیاد ، پست شما را لایک می کند و یا برایتان کامنت ارسال می کند ، احتمال بیشتر دیده شدن شما و جذب فالوور بیشتر ، افزایش پیدا می کند.
  • فیلم ارسال کنید . به صورت کلی فیلم ها 34 درصد بیشتر از عکس تعامل ایجاد می کنند .
  • پست های جدیدتان را استوری کنید
  • آموزش های قدم به قدم و سریالی منتشر کنید تا افراد مختلف تمایل بیشتری برای فالو کردنتان داشته باشند.
  • لایو بگذارید
  • نشان دهید که پیج شما با دیگران متفاوت است و حرفی برای گفتن دارید .

خلاصه :

به صورت کلی جذب هزار فالوور اول اینستاگرام یکی از سخترین و خسته کننده ترین مراحل بالا آوردن پیج اینستاگرامی است .

این روند در ابتدا بسیار کند است ولی به مرور زمان تندتر و راحت تر می شود.