چگونه پیچ هایی را که سرشان ساییده شده را جدا کنیم

این موضوع کابوس نجاران تازه کار است: میخواهید پیچی را سفت یا جدا کنید اما متوجه می شوید سر آن ساییده شده. پیچ گوشتی یا دریل خود را به داخل فشار می دهید تا آن را پیچ دهید اما هیچ اصطحکاکی احساس نمی کنید. سعی کنید پیچ خود را کمی به عقب سوق دهید و اگر این کار ناموفق بود، نکاتی که در اینجا برایتان آماده کرده ایم را امتحان نمایید.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه نجاری را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نجار در تهران باشید می‌توانید درخواست نجاری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

پیچ را دریل کنید

می توانید با استفاده از یک مته دریل و سپس یک مته خارج کننده پیچ که دارای شیارهایی مخالف پیچ مورد نظرتان است،  پیچ آسیب دیده را جدا کنید.

فرآیند استخراج باید به آرامی و با دقت انجام شود، چرا که این فرآیند بسیار ظریف تر از باز کردن طبیعی یک پیچ می باشد.

از یک کش استفاده کنید

از کش استفاده نمایید.

روی سر پیچ یک شکاف ایجاد کنید

از یک اره یا دستگاه مخصوص برای ایجاد شکاف روی سر پیچ استفاده کنید و سپس با کمک پیچ گوشتی دو سو آن را باز نمایید.

پرو گرابیت را امتحان کنید

پرو گرابیت برای بیرون آوردن پیچ های آسیب دیده و شکسته مورد استفاده قرار می گیرد. تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک دریل قابل حمل می باشد. من چندین بار از آن استفاده کردم و هر بار نتیجه خوبی گرفتم.

از انبردستی استفاده کنید

تا زمانی که پیچ کاملا در وسیله مورد نظر آوار نشده باشد، استفاده از انبر قفلی کارساز خواهد بود. تنها کاری که باید بکنید این است که اطراف آن را گیره زده و چرخاندن پیچ را شروع کنید.

به یاد داشته باشید، ممکن است این روش به چوب اطراف پیچ آسیب بزند، چرا که گیره های انبر قفلی سطح مورد نظر را خراشیده می کنند.