رعایت بهداشت شخصی و جنسی از مهم‌ترین نکات در حفظ سلامتی‌مان است. با تمام سادگی این نکات، متاسفانه رعایت آن ها از روی نا آگاهی یا سهل‌انگاری توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می‌شود.

بهداشت شخصی و جنسی با کاندوم و نوار بهداشتی
بهداشت شخصی و جنسی با کاندوم و نوار بهداشتی

از آنجا که کیفیت این محصولات اهمیت ویژه‌ای دارد، به همین خاطر خرید از فروشگاه معتبری همچون فروشگاه میس و مستر تنها راه چاره شما برای اطمینان از کیفیت محصول است. در اینجا قصد داریم در مورد خرید دو محصول مرتبط با بهداشت فردی و جنسی، یعنی خرید کاندوم میس و مستر و نوار بهداشتی، اطلاعاتی ارزشمندی ارائه دهیم.

انواع مختلف کاندوم

کاندوم همان پوشش کشسان از جنس لاتکس یا پلی‌اورتان است که برای رعایت بهداشت شخصی و جنسی در هنگام معاشقه مرد و زن استفاده می‌شود. کاندوم‌ها از ورود اسپرم و مایع منی مرد به دستگاه تناسلی زن جلوگیری‌ می‌کنند. در نتیجه احتمال بارداری‌های ناخواسته یا انتقال بیماری‌های مقاربتی همچون ایدز، به حداقل میزان ممکن می‌رسد.

به طور کل، کاندوم‌ها به دو دسته  اصلی زنانه و مردانه تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • کاندوم‌های مردانه و ویژگی‌های آنان: همانطور که از نام آن پیداست برای کشیدن روی آلت مردان (در حال نعوظ) استفاده می‌شود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، کاندوم‌های مردانه قادرند احتمال بارداری‌های ناخواسته و انتقال بیماری‌های مقاربتی را تا 95% کاهش دهند. همچنین در درمان زودانزالی نیز تا حدی موثرند. شایان ذکر است که کاندوم‌های مردانه به صورت‌های گوناگونی در بازار موجود است: کاندوم‌های خاردار، کاندوم‌های طعم‌دار، کاندوم‌های فضایی، کاندوم‌های شمشیری و غیره.
  • کاندوم‌های زنانه (Femidoms) و ویژگی‌های آنان: کاندوم‌های زنانه از دیگر محصولات مرتبط با بهداشت شخصی و جنسی است که برای گذاشتن در واژن خانم‌ها طراحی شده است. کاندوم‌های زنانه ریسک ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و بارداری‌های ناخواسته را تا 75% کاهش می‌دهند. این مدل کاندوم‌ها نسبت به مدل مردانه گران‌تر بوده و استفاده از آن نیز سخت‌تر است. استفاده از کاندوم‌های Femidom تنها به آن دسته از خانم‌هایی توصیه می‌شود که قادر نیستند شریک جنسی خود را در پوشیدن کاندوم مردانه متقاعد کنند. لازم به ذکر است نمی‌توان از دوکاندوم مردانه و زنانه (در هنگام رابطه جنسی) همزمان با هم استفاده کرد.

نکات مهم هنگام استفاده از کاندوم‌ها

از مهم‌ترین محصولات بهداشت شخصی و جنسی کاندوم‌ها هستند که با سلامت شما و شریک جنسی‌تان رابطه مستقیمی دارند. همیشه هنگام خرید کاندوم‌ها، نکات زیر را رعایت کنید:

  • همیشه از کاندوم‌های لاتکس یا پلی‌اورتان استفاده نمایید (در انتخاب کاندوم، کیفیت را اولویت قرار دهید).
  • کاندوم پاره یا سوراخ توان محافظت از سلامتی شما و شریک جنسی‌تان در برابر انواع بیماریهای مقاربتی خطرناک و همچنین بارداری ناخواسته را ندارد.
  • استفاده از کاندومی که تاریخ مصرف آن گذشته باشد را به کل فراموش کنید. زیرا احتمال پارگی آن در حین رابطه بالاست.
  • کاندوم انتخابی باید کاملا متناسب با سایز و حجم آلت باشد.
  • به گواهی‌نامه FDA درج شده بر روی بسته‌بندی کاندوم به منظور رعایت کامل بهداشت شخصی و جنسی، توجه کنید. زیرا این کاندوم‌ها تا 99.6% از ابتلا به انواع بیماری‌های جنسی خطرناک مانند ایدز و همچنین بارداری‌های ناخواسته جلوگیری می‌کنند.
  • برای لیز و روان‌ساختن کاندوم‌ها، از لوبریکانت‌های برپایه آب استفاده نمایید.
  • چرب ساختن آلت هنگام پوشیدن کاندوم با استفاده از روان‌کننده‌های استاندارد همچون لوبریکانت‌ها.
نکات مهم هنگام استفاده از کاندوم‌ها
نکات مهم هنگام استفاده از کاندوم‌ها

روش صحیح و درست استفاده از انواع کاندوم‌های مردانه

  • پوشیدن کاندوم به منظور رعایت نکات مربوط به بهداشت شخصی و جنسی در زمان نعوظ و قبل از برقراری رابطه جنسی
  • در نظر گرفتن فضای خالی کوچک در انتهای کاندوم به منظور جمع‌آوری اسپرم و مایع منی مرد
  • کاندومی تهیه نمایید که درست به اندازه سایز آلت شما باشد (زیرا کاندوم بزرگ‌تر از آلت به راحتی در هنگام برقراری رابطه سر می‌خورد و همچنین احتمال پارگی کاندوم کوچکتر از آلت به ویژه هنگام رابطه بالاست. استفاده هیچ‌یک از این دو کاندوم‌ها، در حفظ بهداشت شخصی و جنسی موثر نیست).
  • خارج کردن آلت (پوشیده شده توسط کاندوم) بلافاصله بعد از انزال به منظور حفظ بهداشت شخصی و جنسی (زیرا در صورت رعایت نکردن این موضوع، احتمال پارگی کاندوم و وارد شدن اسپرم مرد در واژن زن بسیار بالا می‌رود).
  • توقف رابطه جنسی و استفاده از کاندوم جدید در صورت پاره شدن کاندوم در هنگام معاشقه
  • استفاده از روان‌کننده‌های استاندارد همچون لوبریکانت برای لیز ساختن کاندوم‌ها (از چرب ساختن کاندوم‌ یا آلت با روان‌کننده‌های غیراستاندارد همچون وازلین جداً خودداری کنید. زیرا در مورد اول خاصیت اسپرم‌کشی کاندوم را از بین می‌برید و در مورد دوم احتمال پارگی کاندوم بالا می‌رود).
نوار بهداشتی، دیگر محصول مرتبط با رعایت بهداشت شخصی و جنسی  
نوار بهداشتی، دیگر محصول مرتبط با رعایت بهداشت شخصی و جنسی  

نوار بهداشتی، دیگر محصول مرتبط با رعایت بهداشت شخصی و جنسی

از مهم‌ترین نکات در انتخاب یک نوار بهداشتی، توجه به کیفیت محصول است. ترکیبات به کار رفته در نوار بهداشتی‌های نامرغوب و بی‌کیفیت، خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها، همچون سرطان دهانه رحم را افزایش می‌دهد. این کار علاوه بر این که باعث وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیری به بدن شما می شود، شما را مجبور به پرداخت هزینه‌های گزافی برای باز پس‌گیری سلامتی‌تان می‌کند.

به همین منظور، توصیه ما، مثل همیشه محدود کردن خرید به فروشگاه‌های معتبری مثل میس و مستر می باشد. در ادامه نکات لازم هنگام خرید نوار بهداشتی میس و مستر آورده شده است.

انواع گوناگون پدهای بهداشتی

  • نوار بهداشتی‌های معمولی: یکی از معمول‌ترین و رایج‌ترین نوارهای بهداشتی است که زنان برای رعایت نکات مرتبط با بهداشت شخصی و جنسی، در هنگام قاعدگی استفاده می‌کنند. معمولا این پدها، به صورت‌های گوناگونی مانند نوار بهداشتی‌های مشبک، باله‌دار و بدون باله در بازار موجودند.
  • پدهای مخصوص استفاده در شب: معمولا از این پدها برای روزهای پایانی قاعدگی و پیش از آغاز دوره قاعدگی استفاده می‌شود. از ویژگی این پدهای بهداشتی آن است که ظریف، نازک و بلند است. طوری‌که وجودشان در لباس زیر به هیچ وجه احساس نمی‌شود.
  • پد روزانه: از پدهای روزانه برای جذب ترشحات روزانه و جذب نشت خون در روزهای پایانی قاعدگی استفاده می‌شود.
  • تامپون‌های فنجان قاعدگی: تامپون‌ یک نوار سیلیکونی، قابل شست‌وشو، قیف مانند و انعطاف‌پذیر است که برای صرفه‌جویی در هزینه خانم‌ها طراحی شده است. پیشنهاد می‌گردد برای رعایت بهداشت شخصی و جنسی هر 10 ساعت یک بار اقدام به شست‌وشوی آن نمایید.
  • نوار بهداشتی تینکس: نوار بهداشتی تینکس مانند لباس زیر است که قابلیت جذب خون خارج شده از واژن در هنگام قاعدگی را دارد. توصیه می‌شود پیش از آغاز زمان قاعدگی و زمانی که در سر کار یا بیرون از منزل هستید، یک عدد از آنان را همراه خود داشته باشید تا اگر مجبور به تعویض لباس زیر خود شدید، به مشکل برخورد نکنید.
  • پدهای قابل شست‌وشو: در گذشته‌، بانوان از پارچه‌های پنبه‌ای قابل شست‌وشو به منظور حفظ بهداشت شخصی و جنسی در دوران قاعدگی استفاده می‌کردند. امروزه نیز استفاده از این شکل از نوارهای بهداشتی رواج دارد. به طور کلی، پدهای قابل شست‌وشو به دو صورت دست‌دوز و کارخانه‌ای موجودند. معمولا خانم‌هایی از نوار بهداشتی‌های قابل شست‌وشو استفاده می‌کنند که حساسیت شدیدی به پدهای پنبه‌ای موجود در بازار دارند. نکته مهم در مورد این پدها آن است که حتما باید پس از شست‌وشو در زیر نور آفتاب خشک گردند؛ و در صورت عدم دسترسی به آفتاب، باید حتما از اتو برای از بین بردن قارچ‌ها و میکروب‌های آن ها استفاده کرد.

سخن پایانی

برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی باید فروشگاهی را انتخاب کرد، که از کیفیت محصولات ارائه شده در آن مطمئن بود. اینجاست که فروشگاه معتبر اینترنتی میس و مستر را معرفی می‌داریم. میس و مستر فروشگاهی است که به منظور رویکرد خرید آنلاین انواع نوار بهداشتی، محصولات پوست و مو، محصولات بهداشت شخصی و جنسی راه‌اندازی شده است. خرید آنلاین تنها با میس و مستر لذت‌بخش خواهد بود.