همه ما به قدرت بازاریابی محتوا کاملا مطمئن هستیم. بازاریابی محتوا، راه مناسبی برای برند ها جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات ارزشمند، آموزش مخاطبان و ماندن در ذهن آنها و قرارگیری در صدر نتایج جستجوی گوگل است. (برای اطلاعات بیشتر مقاله رپورتاژ آگهی با هدف ارتقا رتبه گوگل را بخوانید)

جایی که اعتماد مشتری در اولویت قرار دارد، بازاریابی محتوا می تواند به ویژه کمک به شما در پیشرفت کار و بهبود روابط با مشتریان فعلی، ارزشمند باشد.

چگونه به کمک بازاریابی محتوا، برند خود را به مشتری عرضه کنیم؟
چگونه به کمک بازاریابی محتوا، برند خود را به مشتری عرضه کنیم؟

فرهنگ سازی کنید.

اگر می خواهید در حوزه بازاریابی محتوا برای مجموعه خود اقداماتی را انجام دهید، اولین قدمی که باید برداشته شود، شناسایی برند شما است. از کارمندانتان گرفته تا مشتریان شما و خدماتی که ارائه می دهید، برند شما منحصر به فرد است. بازاریابی محتوا یک روش عالی برای به اشتراک گذاشتن تفاوت های شما با رقیبانتان است.

بازاریابی محتوا به برند شما مسیر مستقیمی نشان می دهد تا با روشی مشخص و صحیح با انواع مخاطبان خود ارتباط برقرار کند.

برای بسیاری از شرکت ها در حوزه خدمات مالی، مراقبت های بهداشتی و … مطالبی با فرم طولانی نوشته می شود که ویژگی های متمایز برند را به صورت بصری یا به صورت نوشتاری نشان می دهد. هر برندها ویژگی های متمایزی دارد. ترفند این است که ابتدا یک صدا و تن مداوم ایجاد کنید تا بتوانید برای پیشی گرفتن برندتان در بین رقبا، از آن استفاده کنید.


از محتوای آموزشی استفاده نمایید.

فرض کنید مجموعه شما در زمینه ارائه خدمات مالی فعالیت دارد. امور مالی سخت است. اگر نخواهیم بگوییم همه، بسیاری از ما نیازمند کمک برای این هستیم که تصمیم بگیریم با پول خود چه کاری انجام دهیم. این جایی است که شما می توانید وارد شوید. مردم به دنبال اطلاعاتی در مورد مدیریت پول خود، پس انداز بازنشستگی و موارد دیگر هستند و اغلب برای گرفتن اطلاعات و آموزش های لازم در این موارد، به شرکت های خدمات مالی مراجعه می کنند.

این شانس شما است که بتوانید به مشتریان خود در تصمیم گیری هوشمندانه تر در مورد امور مالی کمک نموده و در نتیجه اعتماد آنها را جلب نمایید. استفاده از محتوای آموزشی به عنوان ابزاری برای بازاریابی می تواند با استفاده از اطلاع رسانی در زمینه خدمات جدید مالی و با خدمت به عنوان یک منبع قابل اعتماد در زندگی مالی، حساب های مشتریان فعلی را ارتقا دهد.

محتوای آموزشی همچنین می تواند با تبدیل برند شما به عنوان یک لیدر در بخش تخصصی خدمات مالی، فرصت های بازاریابی برون مرزی را نیز برای شما ایجاد کند. با ایجاد کمپین های تبلیغاتی استراتژیک، شما توجه بسیاری از مشتریان بالقوه جدید را جلب خواهید کرد و در نتیجه زمانی که مشتریان به دنبال یک شریک مالی جدید باشند، شما در ذهن آنها نمایان خواهید شد. (برای آشنایی بیشتر مقاله آموزش تولید محتوا و نگارش رپورتاژ آگهی را بخوانید)


داستان بگویید.

مغز انسان ها به صورتی تنظیم شده است که داستان ها را بهتر از هر نوع اطلاعات دیگر درک کرده و به یاد می آورد. پس بهتر است مطالب را به صورت داستانی بیان نمایید تا قانع کننده تر باشند. در حالی که می خواهید داده های مفیدی و حقایق جالب را بیان کنید، مهم است که یک روایت روشن و جزئیات به یاد ماندنی را در آن وارد نمایید. با لیست خشک و خالی و ارائه آمار بدون توضیح خداحافظی کنید.

برگردیم به مثال شرکت ارائه خدمات مالی؛ محتوای داستانی می تواند شامل موارد زیادی باشد: داستان یک زوج جوان که خانه اول خود را خریداری می کنند، مسیر طی شده توسط یک کارآفرین برای تامین مالی کسب و کار خود؛ یا روند پس انداز بازنشستگی از ابتدای کار. برای اینکه بتوانید داستان های خود را به گوش مخاطبین برسانید، بایستی بهترین کار انتشار رپورتاژ آگهی در خبرگزاری ها پربازدید است.


همین الان شروع کنید.

ایجاد محتوا می تواند در ابتدا کار بزرگی به نظر برسد. برای شروع به این فکر کنید که برند شما چه باید بگوید و مخاطبان شما چه چیزی می خواهند بشنوند.

در سازمان خود با کارکنانی که مستقیماً با مشتری در ارتباط هستند، صحبت کنید تا دریابید که چه نوع مباحث و محتوا برای مشتریان شما ارزشمند خواهد بود. مشتریان به چه چیزی اهمیت می دهند؟ در چه موضوعاتی سردرگم می شوند؟ چه چیزی آنها را آگاه ، به آنها الهام می دهد، آنها راشگفت زده و خوشحال می کند؟

از تیم خود بازخورد بگیرید و لیستی از موضوعات الهام بخش برای تولید محتوا ایجاد نمایید. حالا شما یک نقطه شروع دارید!

منبع: https://publica.ir/