خرید بلیط هواپیما و سفر با آن، یکی از سریعترین و در عین حال با کیفیت ترین نوع سفر است. به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد. در هنگام خرید بلیط هواپیما معمولا با واژه بلیط هواپیما سیستمی و بلیط هواپیما چارتر روبه رو می شویم. هر چند که بسیاری در مورد این دو نوع گفته شده است اما در این مقاله به موارد مهمی همچون نحوه کنسلی بلیط چارتر بدون سوخت شدن آن نیز می پردازیم.

بلیط هواپیما چارتر چیست

اگر بلیط چارتر می خرید باید بدانید دیگر طرف حسابتان ایرلاین نیست! این بلیط ها توسط آژانس های هواپیمایی از قبل رزرو شده اند. در واقع یک آژانس بخشی و یا تمام بلیط های یک هواپیما را پیش خرید می کند و به مشتریانش می فروشد. شاید با این جمله دلیل اینکه بسیاری از آژانس ها با کنسلی بلیط چارتر کل قیمت آن را سوخت می کنند، را متوجه شده باشید! شرکت چارتر کننده بلیط را از قبل خریداری کرده است. با رزرو مسافر از فروختن آن به مسافر دیگر جلوگیری شده است و زمانی که شخصی بلیط خود را کنسل می کند باعث ضرر به شرکت چارتر کننده می شود!

اما دلیلی اینکه بلیط چارتر گاهی ارزانتر از بلیط هواپیما سیستمی است نیز همین موضوع است! گاهی بلیط های هواپیمایی که چارتر شده است به فروش نمی رسد. چارتر کنندگان برای جلوگیری از ضرر بیشتر، اقدام به کاهش قیمت بلیط هواپیما می کنند. این بلیط ها عموما با نام بلیط های لحظه آخری نیز شناخته می شوند. البته فراموش نکنید این اتفاق در فصل های کم تردد و به اصلاح low season اتفاق می افتد. اگر در فصل های شلوغ گردش و سفر، منتظر کاهش قیمت ها باشید اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید. چرا که در این فصول قیمت بلیط چارتر کاهش نمیابد و امکان افزایش قیمت آنها نیز وجود دارد.

تفاوت بین بلیط هواپیما چارتری و سیستمی چیست؟
تفاوت بین بلیط هواپیما چارتری و سیستمی چیست؟

بلیط هواپیما سیستمی چیست

بلیط هواپیما سیستمی مستقیم توسط ایرلاین ها در اختیار مردم قرار می گیرد و عموما از مدتها قبل پروازها برنامه ریزی می شود. این  ویژگی برای کسانی که قصد تهیه ویزا و سفرهای خارجی را دارند بسیار با اهمیت است. از دیگر ویژگی های بلیط سیستمی تفاوت قیمتی است که در سنین مختلف دارد. برای نوزادان کوچکتر از 2 سال، برای کودکان بین 2 تا 12 سال و بزرگسالان قیمت بلیط متفاوت است.

همچنین استرداد بلیط حتی بعد از انجام پرواز نیز اتفاق می افتد. اگر به هر دلیلی مسافرانی که بلیط هواپیما سیستمی خریداری کرده اند به پرواز نرسند می توانند به راحتی بلیط خود را کنسل کنند! البته در بلیط هواپیما چارتر نیز احتمال کنسلی بلیط وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

کنسلی بلیط هواپیما چارتر
کنسلی بلیط هواپیما چارتر

کنسلی بلیط هواپیما چارتر

در سامانه آنلاین سفرمی برای اولین بار کنسلی بلیط هواپیما چارتر مطرح شد. کنسلی بلیط هواپیما چارتر به معنی پس دادن تمام وجه بلیط نیست. اما مسافران سفرمی بسته به زمانی که بلیط هواپیما چارتر خود را کنسل می کنند، بخشی از پول را پس بگیرند. توجه کنید که سفرمی سامانه رزرواسیون آنلاین است و بلیط های چارتر کنندگان را نمایش می دهد. با توجه به قوانینی که هر چارتر کننده دارد، بخشی از پول به عنوان جریمه کنسلی برداشته می شود. این جریمه در بلیط های سیستمی نیز اتفاق می افتد.

اما در بین بلیط های چارتر رواجی نداشته است. برای اطلاع بیشتر از این موضوع می توانید با سایت سفرمی تماس گرفته و از مشاوران سفر این مجموعه کمک بگیرید.

خرید بلیط از سفرمی
خرید بلیط از سفرمی

خرید بلیط از سفرمی

برای خرید بلیط می توانید از طریق اپلیکیشن و یا سایت سفرمی اقدام کنید. در این سامانه اجباری برای ثبت نام اولیه وجود ندارد. اما اگر علاقمندید در جشنواره های مختلفی که این سایت برگزار می کند شرکت کنید بهتر است ثبت نام اولیه را انجام دهدید تا وارد باشگاه مشتریان سفرمی شوید. در باشگاه مشتریان سفرمی علاوه بر بازگشت بخشی از پولی که بابت خریدتان خرج کرده اید، به حساب کاربریتان، می توانید از کدهای تخفیف سایر شرکای تجاری سفرمی نیز استفاده کنید.

لازم به ذکر است رزرو هر گونه هتل خارجی و یا بلیط از ایرلاین های خارجی نیز به راحتی و تنها با کارت های عضو شتاب در این سایت اتفاق می افتد.

فراموش نکنید در صورتی که در سایت ثبت نام کرده اید قبل از خرید حتما وارد اکانت کاربریتان شوید تا امتیاز به شما تعلق بگیرد.