ماشین لباسشویی از پرکاربردترین لوازم خانه است که در  در انواع مختلف حجمی و قیمتی تولید و در بازار عرضه می شوند و البته اغلب قیمت بالایی دارند . بهمین دلیل لازم است با استفاده صحیح و نگهداری از این وسیله ، طول عمر و سلامت دستگاه را حفظ کرد.
در ادامه این مطلب به مهمترین نکات مراقبت و نگهداری از ماشین لباسشویی می پردازیم .

14 نکته برای مراقبت و نگهداری از ماشین لباسشویی
14 نکته برای مراقبت و نگهداری از ماشین لباسشویی

تمیز کردن لگن ماشین لباسشویی

این کار علاوه بر طولانی تر کردن عمر ماشین لباسشویی ، از کثیف شدن آب و ایجاد لکه و بوی بد بر روی لباس ها جلوگیری می کند .به طور مرتب مخزن استیل اصلی و مخازن مواد شوینده و نرم کننده را تمیز کنید ، این کار از تجمع رسوبات جلوگیری می کند .

 تمیز کردن لاستیک دور درب

لاستیک روی درب ماشین لباسشویی را با یک پارچه پاک کنید . زیرا گاهی اوقات اشیاء  به جا مانده از لباس ها و آب راکد بر روی آن با گذشت زمان باعث ایجاد بوی بد می‌شود .

باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی

باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی پس از اتمام کار از ایجاد بوی بد و کپک در لگن ماشین لباسشویی جلوگیری می کند .

ظرفیت ماشین لباسشویی را در نظر داشته باشید .

از پرکردن  و فشردن لباس در مخزن ماشین لباسشویی خود داری کنید . این کار موجب فشار به موتور شده و از عمر دستگاه می کاهد . بیش از ظرفیت دستگاه از آن کار نکشید.

 شستشوی منظم مخزن پودر و نرم کننده

مخازن مربوطه را بطور مرتب ماهی یکبار شستشو دهید تا از رسوبات عاری شود . برای اینکار می توانید از فرچه مناسب استفاده کنید .

قرارگیری ماشین لباسشویی تراز باشد

هنگام نصب ، حتما ماشین را در جایی کاملا صاف و سفت قرار دهید . برای تراز کردن آن ، از پایه های ماشین کمک بگیرید . توجه داشته باشید تراز نبودن دستگاه و وجود لقی ، موجب برهم خوردن گرانیگاه دستگاه حین کار شده و قطعات مکانیکی دستگاه را در معرض فشار و خرابی قرار می دهد. یکی از دلایل سروصدای اضافی حین کار می تواند تراز نبودن دستگاه باشد.

 از آبگرم استفاده کنید

هنگام نصب ، سعی کنید دستگاه را در نزدیکی لوله های آبگرم نصب کنید. با اینکار هنگام شستشو ابگرم فوری در دسترس بوده و کمتر نیاز است المنت دستگاه مورد استفاده قرار بگیرد. اینکار علاوه بر کمتر کردن استهلاک المنت دستگاه ، مصرف برق را نیز کاهش می دهد.

کنجکاوی بی مورد نداشته باشید.

برای استفاده از دستگاه لازم است به توصیه های سازنده در دفترچه راهنما عمل کنید. اگر دستگاه جدید و دارای کنترل الکترونیکی است و عملکرد آن را نمیدانید ، حتما از نصاب یا مرکز گارانتی سئوال کنید.
مراقب سلکتور و کلیدهای دستگاه باشید. هرگز سلکتور و تایمر را در خلاف جهت نچرخانید مگر آنکه سازنده دستگاه آن را مجاز دانسته باشد.

از ماشین لباسشویی به عنوان میز استفاده نکنید !

بدنه و قطعات داخلی ماشین لباسشویی متناسب با هم طراحی و ساخته می شوند . قراردادن اشیاء خصوصا سنگین موجب فرورفتگی ، آسیب و زنگ زدگی بدنه می شود .

تمیزکردن فیلتر ورودی آب

آب بسیاری از نقاط ایران دارای رسوب است و این رسوب به مرور می تواند موحجب بسته شدن فیلتر عبور آب به دستگاه شود .  هر چند وقت یکبار ، آن را باز کرده و با استفاده از فرچه سفت تمیز کنید .

تمیز کردن فیلتر  پمپ تخلیه

پس از هربار شستشو ، پمپ تخلیه را بازکرده و چک کنید . چنانچه الیاف و اضافاتی در ان می بینید حتما تمیز نمایید .

ماشین لباسشویی را برای شستن لباس بکار ببرید

همانطور که از نامش پیداست این دستگاه برای شستشوی لباس طراحی شده است . شستن وسابلی نظیر قالیچه ، کفش و کتونی ، پتوهای بزرگ و سنگین ، می تواند دستگاه شما را در معرض آسیب های جدید قرار دهد .

از سرویس دوره ای دستگاه غافل نشوید.

هرچند در استفاده مراقب باشید و از دستگاه درست استفاده کنید ، با این حال عیوبی هستند که فقط سرویسکاران خبره قادر به تشخیص و رفع آن هستند.
بنابراین سالی یکبار  از  شرکت گارانتی کننده یا تعمیرکاران مجاز بخواهید دستگاه را مورد بازدید  بررسی قرار دهند.

برای سرویس و نگهداری ماسین لباسشویی به مراکز معتبر مراجعه کنید .

سرویس و نگهداری لئازم خانگی قطعا کاری تخصصی است و نیازمند تجربه و مهارت . بنابراین از سپردن لوازم خود به افراد مجهول ، فاقد جا و مکان و سابقه کار خودداری کنید . اینکار می تواند هزینه های سنگین یا جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد کند.

شرکت اروند اکسین ماهان  (ماهان سرویس)  ، با بیش از  یک دهه سابقه و فعالیت ، به عنوان مرکز  نصب ، سرویس و تعمیر لوازم خانگی در استان البرز و غرب تهران ، در حال سرویس دهی است.
تعمیر ماشین لباسشویی در کرج ، تعمیر یخچال در کرج و تعمیر تلویزیون در کرج و سطح استان البرز ، از فعالیت های روزمره این شرکت می باشد .
تلفن : 09353001695 – 33536998 (026)

ویسایت : arvandoxin.com