معمولا تولید مثل دوزیستان با تولید تخم و تبدیل تخم به لارو و بعد بالغ شدن همراه است درحالی که اکسولوتل در تمامی عمرش لارو باقی میماند و اگر رشد کند بالغ نمی شود. اکسولوتل خویشاوندی نزدیکی با سمندر مکزیکی دارد، سمندر در جزیره زندگی می کند اما اکسولوتل کاملا وابسته به آب می‌باشد. هردو آنها دارای شش می باشند اما تنفس اصلی آنها بیشتر از آبشش است که در طول بدن و در میان پوستشان قرار دارد.

ocv83xiuxa04ookuh24
اکسولوتل فقط هر دو یا سه روز یکبار نیاز به غذای آنها تشکیل شده از بچه قورباغه(لارو قورباغه)، حشره نرم، کرم و ماهیان کوچک همچنین گوشت خام چرخ کرده را نیز می توانند بخورند.

آکواریومی که شامل اکسولوتل باشد باید حداقل 15 تا 20 سانتیمتر عمق و بین 14 تا 20 درجه سانتیگراد دما داشته باشد. هیچ ماهی دیگری نباید در آکواریوم باشد چون ازطرف اکسولوتل مورد حمله قرار گرفته، خورده یا زخمی می شود، همچنین اگر تعداد زیادی اکسولوتل در تانک باشد حتما با هم درگیر می شوند.

اگر شما یک اکسولوتل دارید که پایش را از دست داده است نگران نباشید چون دوباره پایش رشد می کند!

635j4w34bz3n41z84jf7
اکسولوتل در ترمیم اعضاء بدنش در بین مخلوقات پوست و هر عضو عمده بدنشان مثل قلب، جکر و کلیه قابل ترمیم یا اضافه شدن است.

اکسولوتل بیشتر طوسی و قهوه ای است ولی به رنگهای طلایی آلبینو (طلایی شفاف) ، سفید شفاف، سیاه شفاف و خالدار نیز یافت می شود.
اکسولوتل میتواند بین 20 تا 40 سانتیمتر رشد کرده همچنین بین 10 تا 15 سال عمر کند.

 

 

راستی انجمن سایت هم فعال شده حتما سر بزنید .محیط مناسبیه برای گفتگو و تبادل نظر و همینطور خرید و فروش دربازارچه و کسب درآمد ….برای ورود به انجمن عروسانه اینجا کلیک کنید