مواد لازم برای ۴ نفر:

۱- ۴۵۰ گرم گوشت چرخکرده
۲٫ یک عدد پیاز بزرگ
۳٫ یک حبه سیر (لهشده یا رندهشده)
۴٫ ۵۰ گرم یا یک پیمانه جعفری تازه (خردشده)
۵٫ یک عدد تخممرغ (سفیده و زرده آن با هم مخلوط شود)
۶٫ ۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون
۷٫ ۶۰ میلیلیتر یا ۴ قاشق سوپخوری پنیر پارمسان رنده شده
۸٫ ۲ پیمانه تالیاتلی یا هر نوع پاستای دیگر آبکششده
۹٫ یک پیمانه خمیر تازه داخل نان فانتزی
۱۰٫ نمک و فلفل به مقدار لازم

توضیح:

پاستا به خمیر سفتی گفته میشود که در فرمهای مختلف در انواع و اقسام غذاها بهخصوص از نوع ایتالیایی مورد استفاده قرار میگیرد؛ در ضمن این خمیر با توجه به شکل و فرم آن به زبان ایتالیایی نامگذاری شده است. بهعنوان مثال خمیر نواری را تالیاتلی (tagliatelle) مینامند.

مواد لازم برای سس:

یک عدد پیاز (ریز خرد شود)
۴۰۰ گرم گوجهفرنگی (ریز خرد شود)
۵ قاشق سوپخوری رب گوجهفرنگی
یک قاشق چایخوری پودر آویشن یا پودر ارگانو
۲ عدد فلفل سبز (ترجیحا تند باشد)
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

۱٫ گوشت چرخکرده، سیر، پیاز، جعفری خرد شده، خمیر نان و نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و با دست خوب ورز دهید. سپس تخممرغ زدهشده را به آن اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید.
۲٫ با این میزان مواد، ۲۰ عدد کوفتهریزه آماده میشود. پس از اینکه مخلوط گوشتی را به صورت کوفته درآوردید، روغن زیتون را داخل تابهای ریخته و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا کمی داغ شود، سپس کوفتهریزهها را در روغن تفت داده و بپزید. کوفتهها را حین سرخ شدن، مرتب همبزنید تا همه جای آنها کاملا سرخ شود و بعد آنها را به ظرف مخصوص فر منتقل کنید.
۳٫ برای آماده کردن سس کافی است همه مواد مورد نیاز برای آن را با هم مخلوط کرده و روی کوفتهریزهها بریزید. در ظرف را بگذارید و آن را داخل فر قرار دهید. فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت یا شماره۶ قرار دهید. مدت زمان لازم برای پخت این خوراک یک ساعت است. پس از پایان پخت، پنیر را روی خوراک بریزید و همراه پاستای آبکششده سرو کنید.

نکته:
پس از گذشت نیمساعت از پخت خوراک، یک بار مواد را هم بزنید.

 

 

منبع:انجمن عروسانه