برایتان یک پیشنهاد متفاوت داریم. شاید در نگاه اول برایتان دلچسب نباشد و ممکن است مخالفت کنید. اما به نظر ما این پیشنهاد همانند بعضی طعم‌ها و بعضی سفرها و بسیاری چیزهای دیگر، ارزش امتحان کردن دارد. دناپلاس پیشنهاد ماست. نه نگویید. بیایید و چند کیلومتری همراه ما باشید. اگر دوست نداشتید شما پیاده می‌شوید و ما به راه‌مان ادامه می‌دهیم. لطفاً کمربندتان را ببندید. چون مانند بسیاری از خودروهای خوب دنیا تا کمربند خود را نبندید، آن صدای بوق بوق قطع نمی‌شود. آماده‌اید؟ بزنیم به جاده…

چرا دزدها حریف دناپلاس نمی‌شوند؟
چرا دزدها حریف دناپلاس نمی‌شوند؟

چرا دناپلاس؟

اعتماد بخش گمشده جامعه ماست. در صنعت اتومبیل‌سازی این امر بیشتر در مورد خودروهای ایرانی به چشم می‌آید. کاربران بازار خودرو گاهی حاضرند پول زیادی بابت اتومبیل‌های چینی بدهند که هیچ شناختی هم از آن ندارند، اما ایرانی نخرند! ما می‌خواهیم این تفکر را با معرفی دناپلاس به چالش بکشیم. ایران‌خودرو در روند بهتر کردن محصولات خود و بعد از موفقیت «دنا»، فیس‌لیفت این خودرو را به بازار معرفی کرد. دناپلاس تازه‌وارد بازار اتومبیل ایران یک سروگردن از باقی محصولات ایرانی بالاتر است. حتما قبل از سوار شدن به اتومبیل متوجه تفاوت طراحی آن با سایر اتومبیل‌های ایرانی موجود در کوچه و خیابان شده‌اید. تغییر در فرم چراغ‌ها، جلوپنجره و خطوط جانبی، حالت یکنواخت خودروهای ایرانی را ندارد. با کمی دقت متوجه می‌شوید که این خودرو کمی اسپرت‌تر از دیگر تولیدات ایران خودروست و شاید شما را به یاد خاطرات دوست‌داشتنی و نوستالژیک پیکان جوانان قدیمی بیندازد.

آنچه که در نمای ظاهری دنا پلاس حتما توجه شما را جلب می‌کند، وجود سانروف روی سقف این خودرو است. خب، شاید این موضوع برای مخاطب غیر ایرانی خنده‌دار به نظر برسد، اما نصب سانروف در اتومبیل‌های ایرانی مسبوق به سابقه نبوده است. اما گروه طراحی ایران‌خودرو با همکاری یک شرکت آلمانی این‌گونه تغییرات را برای رفاه مشتریان در نظر گرفته‌اند. علاوه بر سانروف، ایجاد خطوط منحنی و تهاجمی بر روی بدنه و نمای جانبی، در کنار تغییرات در جلو پنجره ظاهری متفاوت به دنا پلاس بحشیده است. حالا برویم سراغ داخل کابین.

طراحی صندلی‌ها شاید در نگاه اول تفاوت چندانی با سمند نداشته باشند، اما صندلی‌های جلو مجهز به تنظیم کننده برقی 8 جهته هستند که این مورد در تولیدات ایرانی سابقه نداشته است. صندلی‌های عقب طراحی مبلی دارند و شاید فضای جلوی پا برای سرنشینان کم باشد، اما راحتی صندلی‌ها این ایراد را کمتر نمایان می‌کند. علاوه بر اینکه وجود تهویه خوب و سیستم عایق‌بندی مناسب که از ورود صداهای اضافی به داخل کابین جلوگیری می‌کند نیز از جمله نکات مثبت کابین دناپلاس است. جلوداشبورد این ماشین با الهام از جلوداشبورد سوناتا ساخته شده و با وجود قطعات چوبی، تصویر دلنشینی پیش روی شما قرار می‌دهد. ترکیب دو رنگ داشبورد و تودوزی درها هم، جذابیت آن را بیشتر کرده است.

نکته چشمگیر دیگر دناپلاس، داشتن کروز کنترل است. بله، دیگر لازم نیست برای تجربه کروز کنترل و سانروف و دوربین دید عقب به سراغ خودروهای چینی بروید. دناپلاس در کنار اینها امکانات رفاهی دیگری نظیر مانیتور، ردیاب ماهواره‌ای، چراغ‌های دی‌لایت و چراغ خوش‌آمدگویی هم برایتان در نظر گرفته است. و اما موتور، این موتور 4 سیلندر با قدرت 115 اسب بخار از دیگر خودروهای ایرانی متمایز است. حالا شاید از اینکه با ما همسفر شده‌اید خیلی هم پشیمان نباشید. حداقل اینکه تجربه سفر با یک تولید ایرانی متفاوت را داشته‌اید.

ایمنی خوب یك اتومبیل ایرانی

حالا که هنوز پیاده نشده‌اید و در مورد امکانات دنا پلاس خواندید می‌رسیم به بخش ایمنی اتومبیل که برای خانواده‌ها بسیار اهمیت دارد. دنا پلاس با 6 کیسه هوا و دریافت 4 ستاره ایمنی، امنیت سرنشینان خود را تأمین می‌کند. اما نکته جالب در مورد این خودرو سیستم ایموبلایزر یا ضد سرقت آن است. اگر سری به اداره‌های آگاهی بزنید و در مورد سرقت خودروهای مختلف سؤال کنید، متوجه می‌شوید که این سیستم ضد سرقت واقعا ضد سرقت است. تاکنون هیچ دزدی حریف دناپلاس نشده. مگر اینکه آن را با جرثقیل جابه‌جا کنند. در بازه قیمتی تا 200 میلیون تومان در www.divar.ir انتخاب‌هایی در برندهای مختلف چینی هم دارید. اما اگر این سفر با ما و با دناپلاس توانسته باشد نگاه‌تان را به سمت دناپلاس جلب کرده باشد، می‌توانیم ادعا کنیم که قدمی برای رشد تولیدات ایرانی برداشته‌ایم.