راهنمای سفر به دبی با هواپیما

این که آیا می‌خواهید با سفر، از خط آسمان دبی دیدن کنید یا در عظمت جزایر پالم با استفاده از راه آهن دیدن کنید، یا فقط یک مسافرت با اتوبوس آرام را برای گشت و گذار در هر بخش از شهر انجام دهید، در اینجا همه چیزهایی که شما باید بدانید هست.

سفر به دبی برای اولین بار ممکن است برای خیلی‌ها دلهره آور باشد. کشف چگونگی استقبال از تاکسی یا استفاده از مترو یا تراموا ممکن است بسیار زیاد باشد، به خصوص اگر بازدید کنندگان قبلاً از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکرده‌اند. برای کسانی که مایل به استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی در دبی هستند یا مایل به اجاره ماشین هستند، این راهنمای نهایی شما برای سفر و حمل و نقل در دبی است. همچنین برای اقامت نیز می‌توانید از بخش رزرو هتل دبی در علی بابا استفاده کنید

راهنمای سفر به دبی با هواپیما - کدام شرکت هواپیمایی به دبی پرواز می‌کنند؟
راهنمای سفر به دبی با هواپیما – کدام شرکت هواپیمایی به دبی پرواز می‌کنند؟

1. کدام شرکت هواپیمایی به دبی پرواز می‌کنند؟

همه شرکت‌های هواپیمایی اصلی به دبی، امارات متحده عربی پرواز می‌کنند. هفت هزار پرواز هفتگی وجود دارد که از طریق بیش از 260 مقصد توسط 152 شرکت هواپیمایی انجام می‌شود. خطوط هوایی امارات متحده عربی ارتباط مستقیمی با اکثر شهرهای جهان از جمله قاره‌های آمریکا و استرالیا دارند.

خطوط هوایی مستقر در امارات متحده عربی، بیشترین مقصد را به صورت آنلاین و تلفن همراه ارائه می‌دهند. هنگام پرواز با شرکت‌های هواپیمایی مستقر در امارات متحده عربی، مسافران می‌توانند امتیازات وفاداری کسب کنند که می‌توانند برای پاداش و مزایایی از جمله پروازهای جهانی و پیشنهادهای خرید محلی از آن استفاده کنند. با خرید بلیط هواپیما دبی می‌توانید به این سفر لذت بخش اقدام کنید.

کدام شرکت هواپیمایی به دبی پرواز می‌کنند؟
کدام شرکت هواپیمایی به دبی پرواز می‌کنند؟

2. آیا امکان رانندگی به دبی وجود دارد؟

از کشورهای همسایه سلطان عمان و پادشاهی عربستان سعودی می‌توان به داخل امارات رفت. بازدیدکنندگان که به امارات متحده عربی سفر می‌کنند به یک مجوز رانندگی بین المللی و بیمه خودرو معتبر احتیاج دارند. ساکنان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC) می‌توانند با داشتن گواهینامه رانندگی خود توسط کشوری که در آن اقامت دارند، در امارات متحده عربی رانندگی کنند.

شهروندان کشورهای زیر می‌توانند با گواهینامه رانندگی خود که توسط کشورهای وطن خود صادر شده‌اند رانندگی کنند: استرالیا، اتریش، بحرین، بلژیک، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، کویت، هلند، نیوزلند، نروژ، عمان، لهستان، پرتغال، قطر، رومانی، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، انگلیس و ایالات متحده. چندین نقطه ورودی در امتداد مرزها وجود دارد. برخی از آنها برای شهروندان GCC محفوظ است.

3. رسیدن به دبی از طریق دریا

ابوظبی و دبی توقف‌های متداول در مسیرهای خطوط کروز بزرگ است. بنادر امارات از نظر ترخیص ویزا از امکانات مدرن و پردازش سریع ورود / خروج در پیشخوان‌های مهاجرت استفاده می‌کنند.

رسیدن به دبی از طریق دریا
رسیدن به دبی از طریق دریا

بنادر حمل و نقل آسان به شهرها را ارائه می‌دهند. کشتی‌های کروز به بزرگی ملکه ماری 2 از ترمینال کروز مسافرتی دبی در بندر رشید بازدید کرده‌اند.

بندرگاه‌های امارات متحده عربی: ترمینال سفر کروز ابوظبی، بندر زاید؛ مینا رشید، دبی؛ بندر خالد، شارجه؛ بندر راس الخیمه.

4- چگونه می‌توان در دبی تاکسی گرفت؟

گرفتن تاکسی در دبی ساده است و به دلیل تقاضای زیاد تاکسی‌های زیادی در دبی وجود دارد. در سراسر شهر دبی چندین رده تاکسی رسمی وجود دارد. می‌توانید موارد اصلی را در خارج از مراکز اصلی خرید و مراکز حمل و نقل پیدا کنید. همچنین در خارج از اکثر هتل‌ها مناطق انتظار تاکسی وجود دارد که آن را برای گردشگران راحت و در دسترس می‌کند. شرکت‌های تاکسی زیادی در دبی وجود دارد. شرکت‌های مختلف دارای سقف‌های رنگی مختلف هستند و یک تاکسی مخصوص خانم‌ها نیز وجود دارد که دارای یک سقف صورتی و رانندگان زن است.

5- آیا تاکسی‌ها در دبی تنظیم  می‌شوند؟

تاکسی‌ها در دبی همه توسط شرکت تاکسی دبی تنظیم می‌شوند و همه رانندگان تاکسی و وسایل نقلیه باید از دستورالعمل‌ها و قوانین دقیق پیروی کنند. اگر خدماتشان مطابق استاندارد نباشد، مشتریان می‌توانند از آنها شکایت کنند.

6. آیا تاکسی در دبی گران است؟

تاکسی‌های دبی برای سفر به دور شهر هزینه‌ای تعیین نکرده‌اند. درعوض، آنها براساس مسافتی كه توسط دولت تنظیم می‌شود از یك تاكس متر استفاده می‌كنند. قیمت پایه برای گرفتن تاکسی در دبی بسته به موقعیت مکانی و زمان روز شما تغییر می‌کند. با این حال، قیمت هر کیلومتر همیشه یکسان است.

اگر تصمیم دارید که از هتل خود با یک تاکسی تماس بگیرید، کرایه پایه سواری به Dh12 افزایش می‌یابد، اما برخلاف اکثر شهرهای بزرگ دیگر، قیمت هر کیلومتر Dh1.82 باقی می‌ماند. اگر برای تاکسی خود به مدت یک ساعت منتظر بمانید، هزینه اضافی Dh25 وجود دارد. اگر از فرودگاه تاکسی بگیرید، کرایه از Dh25 شروع می‌شود. با خرید بلیط هواپیما می‌توانید از همان فرودگاه اقدام به گرفتن تاکسی کنید.

7- آیا می‌توانم کرایه تاکسی را با کارت اعتباری یا بدهی در دبی پرداخت کنم؟

پرداخت کارت اعتباری و بدهی توسط کلیه تاکسی‌های امارات پذیرفته می‌شود. با این حال، اگر Uber یا Careem سفارش داده‌اید و گزینه نقدی را انتخاب کرده‌اید، نمی‌توانید با استفاده از کارت هزینه پرداخت کنید.  در نهایت با خرید بلیط هواپیما دبی تهران از علی بابا سفر خود را راحتتر  و اقدام به گردشگری در این شهر جذاب کنید.