وظیفه محافظ تشک، دور نگه داشتن ذرات آلوده، پوست مرده و دیگر کثیفی‌ها از تشک شماست.

در حقیقت، کاورها این کار را به قیمت از بین رفتن خود انجام می‌دهند. این کاورها ضد آب هستند و لایه‌های مختلف آنها از نفوذ مواد آلوده و ذرات مختلف به داخل تشک جلوگیری می‌کند.

آیا می‌توان محافظ تشک را شست؟
آیا می‌توان محافظ تشک را شست؟

این یعنی کاور تشک، هر شب که روی آن می‌خوابید، کثیف می‌شود و به صورت مکرر باید آن را شست. یکی از کثیفی‌هایی که همه شما با آن آشنا هستید، لکه‌های زردرنگی هستند که در نتیجه عرق بدن تولید می‌شوند؛ اگر این لکه‌ها به موقع پاک نشوند، به محلی برای رشد باکتری‌ها و تولید بوی نامطبوع تبدیل خواهند شد.

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، احتمالا معتقدید شستن کاور تشک در ماشین لباسشویی به آن آسیب می‌زند و حتما می‌خواهید با بهترین روش شستشوی محافظ تشک آشنا شوید. خوشبختانه، راهنمای ما می‌تواند به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخی جامع بدهد.

آیا می‌توان محافظ تشک را شست؟

اگر بخواهیم کوتاه پاسخ دهیم، جواب ما مثبت است. از آنجایی که عموما محافظ‌ها سطحی پارچه‌ای با لایه‌ای پلاستیکی در بخش پشتی خود دارند، می‌توان آنها را با ماشین‌های لباسشویی استاندارد شستشو داد. هرچند، اگر دما را بیش از حد افزایش دهید یا از شوینده‌های بسیار قوی استفاده کنید، پلاستیک مستعد دفرمه شدن یا جدا شدن از پارچه بیرونی است.

تعیین آستانه دقیق دما برای شستشوی کاورهای تشک برای هر محصول متفاوت است؛ ولی به صورت کلی توصیه می‌کنیم از آب ولرم برای شستن این محصولات استفاده کنید. برای محصولات ارزان‌تر حتی ممکن است در شدیدترین حالت، استفاده از آب سرد توصیه شود.

شاید وسوسه شوید که به خاطر از بین بردن تمام آلودگی‌ها و رطوبت‌هایی که جذب کاور شده، آن را با آب داغ بشویید؛ ولی حقیقت این است که انجام این کار نه‌تنها باعث تضعیف خاصیت ضد آبی محافظ می‌شود، بلکه شانس نفوذ رطوبت و مایعات دیگر به لایه‌های زیرین نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

نخستین مرتبه از شستشو

توجه داشته باشید که برخی سازندگان توصیه می‌کنند محافظ تشک را پیش از استفاده، یک مرتبه بشویید تا هرگونه بوی شیمیایی از بین رفته و پارچه بیرونی آن نیز نرم‌تر شود. اگر قصد انجام این کار را دارید، حتما به دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط سازنده توجه کنید تا محافظ آسیب نبیند.

آیا می‌توانم کاور را بدون استفاده از آب، با حلال‌های شوینده تمیز کنم؟

هیچ‌وقت محافظ تشک خود را اتو نزنید یا بدون آب نشویید زیرا این کار باعث صدمه دیدن پرده ضدآب محافظ می‌شود.

هرچندوقت یک‌بار باید محافظ تشک را شست؟

فارغ از اینکه لایه رویی خود تشک را نیز باید عوض کرد، باید کاور آن را بسته به اینکه چقدر کثیف می‌شود، هر دو ماه یک‌بار تمیز کنید.

اگر حیوان خانگی دارید یا از مشکلات آلرژی رنج می‌برید، باید فواصل شستشو را کمتر کنید. با آزمون و خطا می‌توان بهترین دوره زمانی برای شستشوی محافظ تشک را پیدا کرد.

آموزش گام به گام شستشوی محافظ تشک

محافظ را از تشک جدا کنید

نخستین مرحله، جدا کردن محافظ تشک است. سعی کنید این کار را از گوشه‌ها شروع کنید. برخی کاورها نیز به صورت زیپ‌دار هستند که طبیعتا همانند کاورهای صاف و بدون زیپ مناسب شستشو نیستند.

کاور را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید

اگر کاور از موادی با جنس سخت مثل پشم است، آن را با دور معمولی و اگر از مواد نازک‌تر مثل پلی‌استر است، آن را با دمای پایین یا معمولی شستشو دهید. از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که مطمئن باشید به تشک شما آسیب نمی‌زنند.

نکته: اگر کاور را جدا کرده‌اید، بهتر است همین حالا خود تشک را نیز تمیز کنید تا از نفوذ آلودگی‌های بیشتر جلوگیری کنید. استفاده از جاروبرقی می‌تواند گزینه مناسبی برای گرفتن آلودگی‌ها، پوست‌های مرده و گرده‌ها باشد.

برای جلوگیری از چروکیده شدن نیز بهتر است بعد از شستن کاور تشک، آن را خشک نمایید.

کاور را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید

ویستر تولید کننده بهترین محافظ تشک

برند VISTAR که بیشتر به تولید تشک های باکیفیت و طبی مشهور است، همچنین بهترین محافظ تشک قابل شست و شو و سرويس ملحفه را نیز تولید میکند.

برای مطالعه راهنمای خريد تشك  و برای خرید تشک ارزان و همچنین مشاهده مدل های مختلف انواع تشک، محافظ تشک، بالش و کوسن، لحاف، سرویس ملحفه،  باکس (تختخواب) ، بالاسری (تاج) برند ویستر به وب سایت vistar-co.com و یا پیج اینستاگرام @vistar_mattress مراجعه کنید و یا با شماره 02166323232 تماس بگیرید.

منبع : ویرلن