برای تامین امنیت راه حل ها و راهکارهای بسیاری وجود دارد. افزایش امنیت ساختمان در برابر سرقت، خصوصا در این روزها که شاهد افزایش آمار سرقت هستیم، امری ضروری و غیر قابل اجتناب است. البته با پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز، جایی برای نگرانی باقی نمی‌ماند، به شرطی که با دانش روز دنیا پیش برویم و به قول معروف یک گام جلوتر از رقیب باشیم.

با استفاده از تکنولوژی و فن‌آوری‌هایی که امروزه به منظور افزایش امنیت ساختمان هایمان به کار می‌رود، قادر به ساخت یک دژ ایمن و مطمئن هستیم. برخی از این تجهیزات هوشمند ساختمان عبارتند از سیستم دزدگیر، دوربین مداربسته، روشنایی هوشمند ساختمان، درب ضد سرقت، حفاظ و بسیاری دیگر از تجهیزاتی که در این باره به کمک شما آمده‌اند. در ادامه به معرفی راه حل های به روز می‌پردازیم.

سیستم های هایک ویژن انتخابی مناسب برای تامین امنیت

به هر حال هر راه حلی لازمه ها و شرایط خاص خود را دارد. مثلا با ما نگاهی به سیستم دوربین مداربسته هایک ویژن بیندازید که امروزه در حوزه ی افزایش امنیت ساختمان در ایران بسیار پرطرفدار شده است.

تنوع محصولات هایک ویژن بسیار بالاست و تقریبا تمام محصولات و تجهیزات امنیتی نظارتی را شامل می شود. علاوه بر دوربین های مداربسته و دستگاه‌های ضبط سایر محصولاتی که در خط تولید هایک ویژن قرار دارند شامل: دستگاه های هیبریدی، سوئیچ شبکه، انواع لنز، منبع تغذیه، دستگاه توزیع کننده، دستگاه اینترکام، اکسس کنترل، دستگاه سنجش اثر انگشت، کارت های هوشمند الکترونیکی، ماژول های امنیتی، قفل های مغناطیسی و … می باشد. که البته  دوربین‌های تحت شبکه ، دوربین های توربو اچ دی و نرم افزار تجزیه تحلیل سیستم‌های هشدار دهنده آن سهم پرفروش ترین ها را در این شرکت به خود اختصاص داده اند.

هایک ویژن بخش عمده ای از درآمد سالانه خود را صرف بخش تحقیق و توسعه خود می کند. به همین دلیل نوآوری و تولید محصولاتی با ویژگی های جدید و کارآمد همواره سرلوحه کار این شرکت بوده است. نتیجه این کار ابداع قابلیت هایی نظیر Line crossing و Intrusion Detection برای جلوگیری از ورود افراد به مناطقی خاص، People Counting برای اطلاع از آمار ورود افراد به یک مکان، تکنولوژی Darkfighter برای امکان مشاهده تصاویر با کیفیت در شب، نقشه گرمایی Heat Map برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد تمرکز جمعیت در یک مکان، قابلیت تعقیب هوشمند (Smart Tracking) برای ردیابی سوژه ها و … است.

سیستم های هایک ویژن انتخابی مناسب برای تامین امنیت
سیستم های هایک ویژن انتخابی مناسب برای تامین امنیت

مشتریان  هایک ویژن با ویژگی‌های بسیار زیادی که در بالا گفته شد روز به روز در حال افزایش هستند و این به این معنی است  که تجهیزات این شرکت را می توان به راحتی با بودجه و نیازمندی‌های شما متناسب کرد و شما را با یک سیستم امنیتی که برای کسب‌وکار شما مناسب است، اشنا کرد. با این وبژگی ها در ادامه آشنا شوید:

ویژگی سیستم های امنیتی هایک ویژن

لنزهای منحصر به فرد: برند اولسن یک برند آلمانی است که هایک ویژن برای ساخت لنز دوربین های خود با آن همکاری می کند. این شرکت جزو سه تولید کننده برتر لنزهای اپتیکال در سطح جهانی است.

دید در شب Exir: یکی از قابلیت‌های برجسته هایک ویژن دید در شب Exir است. هایک ویژن با همکاری شرکت آلمانی Osram توانسته دید در شب دوربین‌ها را تا 30 درصد ارتقا دهد. LEDهای ساخت این شرکت دارای پیشرفته‌ترین تکنولوژی انتشار نور هستند. قابلیت Exir نور قوی‌تری را در بردهای بیشتر فرآهم می‌کند. دوربین‌های هایک ویژن با تکنولوژی Exir، نور را در فرم‌های مستطیل شکل منتشر می‌کنند. این امر به بهبود بهره‌وری و کاهش آلودگی نوری در محیط اطراف کمک می‌کند.

تراشه‌های فوق پیشرفته: تراشه های الکترونیکی که هایک ویژن در محصولات خود استفاده می کند توسط شرکت آمریکایی Ambrella تولید می شود. این شرکت بواسطه تولید تراشه برای دوربین های Gopro به شهرت رسید. همچنین در زمینه طراحی تراشه های الکترونیکی که در پهبادهای حرفه ای استفاده می شود تخصص دارد.

Chipsetهای اختصاصی: اما یکی از دستاوردهای جدید هایک ویژن راه اندازی خط تولید تراشه های دوربین خود است. این امر باعث شده تا هزینه تمام شده تولیدات هایک ویژن به مراتب کاهش یابد.

تکنولوژی POC: یکی از ابداعات جدید شرکت هایک ویژن تولید کابل های POC است. اساس کارایی کابل های POC چنانچه قبلا نیز شرح داده شد، انتقال جریان الکتریکی و اطلاعات تصاویر بر روی یک کابل واحد است درست همانند کاری که تکنولوژی POE انجام می داد با این تفاوت که POC مختص تکنولوژی آنالوگ یا آنالوگ HD است. میزان بُردی که این کابل برای انتقال اطلاعات دارد تا 1200 متر است.

تکنولوژی هیبریدی: یکی از راهکارهای هایک ویژن برای کاهش هزینه های مشتریان خود ایجاد تکنولوژی هیبریدی است. هدف از این کار این است که مصرف کننده ای که دارای زیرساخت های سیستم آنالوگ است نیز بتواند در صورت نیاز از دوربین های IP استفاده کند. به این ترتیب نیاز نیست که مصرف کننده متحمل هزینه های گزاف شده تا بتوند از قابلیت های دوربین تحت شبکه بهره مند گردد.

از ویژگی های منحصر به فرد دوربین های هایک ویژن توانایی تشخیص چهره در دوربین های آن است دقت و ظرافت این تکنولوژی باعث شده تا عملیات تشخیص چهره به خوبی انجام گردد. هایک ویژن توانسته این ویژگی را با پارامترهای تکنولوژی هوش مصنوعی ادغام کند و بازده تشخیص چهره را بالاتر ببرد. ان ویژگی در برخی از مدل های دوربین هایک ویژن وجود دارد.

علاوه بر این ها  دوربین های مداربسته هایک ویژن می‌توانند برای شما ایده آل باشند چون استفاده و درک آنها آسان است ، به این معنی که سیستم امنیتی جدید شما می‌تواند بالا برود و در هیچ زمانی اجرا شود

سیستم های هایک ویژن قابل ارتقا هستند، که برای آینده مفید است یعنی همیشه این گزینه را دارید که مکان شما شامل دوربین های جدید باشد تا کسب‌وکار شما نیز حالت توسعه پیدا کند

 افزایش سطح امنیت ساختمان به مرور زمان نیاز شما خواهد بود و انتخاب یک سیستم قابل ارتقا کار عاقلانه ای به حساب می آید.