با حذف حیاط ها، ایده استفاده از چمن مصنوعی در پشت بام به شدت افزایش پیدا کرده است. حالا دیگر خانواده ها به دنبال فضاهای خصوصی ای هستند که بتوانند در آن میهمانی های خانوادگی داشته باشند یا کودکان شان بتوانند در یک فضای باز و راحت بازی کنند. این ایده ها به خصوص در ترکیب با ایده های دکوراسیون فضاهای باز، نتایج جذابی را به دنبال دارد؛ فضایی چشم نواز و دلنشین که هم به زیبایی نمای ساختمان کمک می کند و هم به زیبایی یک شهر.

از آنجاکه چمن مصنوعی نیاز به چیدن و هرس کردن ندارد، تقریباً در هر مکانی قابل نصب است؛ حال می خواهد این مکان پشت بام و زیر آفتاب باشد یا کناره های استخر خانگی و حتی بالکن کوچک آپارتمان ها. همچنین می توان آن ها را به اندازه ها و شکل های مورد نیاز برش داد تا در محل مناسب و متناسب با ایده ما هماهنگ شود و فضای محل مورد نظر را زیبا کند. نکته بسیار مهم اینکه چمن مصنوعی غبار و هیاهوی دستگاه چمن زنی را به همراه ندارد. همچنین زحمت پیرایش و ریزه کاری های نگهداری چمن طبیعی نیز بر گردن مالک واحد نمی افتد و دردسر کندن علف های هرز هم از دوش ساکنان برداشته می شود.

آیا چمن مصنوعی برای پشت بام، ساختمان را تخریب می‌کند؟

سقف مسطح خانه ها یا پشت بام آپارتمان ها، مکان مناسبی برای ایجاد یک محوطه تفریحی است و با مشاوره یک پیمانکار متخصص می توان به راحتی بر روی مصالح بام معمولی، چمن مصنوعی نصب کرد. نکته بسیار جالب اینکه چون چمن مصنوعی در پشت بام مانند نوعی عایق عمل میکند، دمای ساختمان و طبقه زیرین سقف حفظ می شود. استفاده از این محصول به نوعی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی میشود زیرا تبادل حرارت از طریق سقف را به حداقل می رساند. استفاده بهینه از فضای خالی و بدون مصرف پشت بام بهترین انگیزه برای استفاده از چمن مصنوعی در این مکان است. محوطه ای که می تواند با هزینه ای اندک و رعایت حریم شخصی، گزینه بسیار جذابی برای تفریح همه اعضای خانواده به حساب آید.

تنها نکته مهم اینکه در هنگام نصب چمن مصنوعی بر روی پشت بام، استفاده از کاشی PDS در زیر چمن، توصیه می شود. این کاشی ها مانع از صدمه خوردن سقف در صورت جمع شدن آب می شوند. چون بین سقف و چمن، کانال های زهکشی ایجاد می کنند و باعث می شوند تا آب به شکلی از روی چمن خارج شود و راکد نماند.

یک پیمانکار باتجربه می تواند با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه مسکونی مشتری، بهترین و مقرون به صرفه ترین راه را برای انتخاب چمن مصنوعی توصیه کند به طوری که محصول انتخابی هم با فصل ها سازگار باشد و هم سال های زیادی دوام بیاورد.

تزئین چمن مصنوعی در پشت بام

تزئین چمن مصنوعی در پشت بام
تزئین چمن مصنوعی در پشت بام

یکی از امتیازهای بزرگ چمن مصنوعی در پشت بام این است که  بسته به مساحت، میتوان چمن را برش زد و حتی رنگ چمن را متناسب با نمای ساختمان در نظر گرفت و این از ویژگی‌های چمن مصنوعی تزئینی است. اما پیش از خرید، حتما باید با یک فروشنده، پیمانکار یا نصاب چمن مشورت کنید و از آنها بخواهید تا بهترین گزینه را برای پشت بام به شما پیشنهاد دهند. به این علت که گزینه های متعددی در انتخاب و خرید چمن مصنوعی موثرند. به عنوان مثال امکان جارو کردن چمن برای نظافت، داشتن یا نداشتن حیوان خانگی در انتخاب نوع چمن تاثیرگذارند و باید به این نکات در هنگام انتخاب و نصب چمن مصنوعی روی پشت بام دقت و توجه شود. با توجه به رنگ ها و کیفیت های متنوع چمن مصنوعی در بازار به راحتی می توان چمن مصنوعی متناسب برای پشت بام هر منزل را پیدا کرد و با یک مبلمان ساده و گلدان های طبیعی، فضای چشم نواز و آرام بخشی را به وجود آورد.

ایده های خلاقانه بسیار زیادی برای استفاده از چمن مصنوعی در پشت بام وجود دارد. تنها باید مساحت، فضا و بودجه صاحب خانه سنجیده و سپس نسبت به خرید و نصب چمن مصنوعی اقدام شود. اگرچه هیچ محدودیتی برای شکل و اندازه چمن مصنوعی ای که قرار است روی پشت بام نصب شود، وجود ندارد، اما اگر صاحب یک پشت بام بزرگ هستید، بهتر است چمن مصنوعی روی پشت بام را به شکل ترکیبی با کفپوش های دیگری همچون سرامیک یا سنگ نصل کنید. این کار نمای زیباتر و طبیعی تری به پشت بام خانه می دهد.

نگاهی به قیمت انواع چمن مصنوعی برای پشت بام
نگاهی به قیمت انواع چمن مصنوعی برای پشت بام

گزینه های پیش رو در انتخاب یک چمن مصنوعی برای پشت بام یک خانه بسیار متنوع هستند. با توجه به تکنولوژی های مدرن، انواع چمن های مصنوعی با تراکم و ارتفاع الیاف متفاوت به بازار آمده است. همچنین اگر به خلق فضاهای فانتزی و فضاهای متفاوت نیز علاقه دارید می توانید از رنگ های مختلف چمن مصنوعی استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که برخی از آنها برای کاربردهای ویژه ای مانند پوشش زمین فوتبال طراحی شده اند. حتی برای شما که علاقه دارید چمن پشت بام خانه تان کاملا طبیعی به نظر برسد طرح ها و مدل هایی وجود دارد که کمتر کسی قادر است متوجه مصنوعی بودن آن شود. درواقع تنوع استفاده از چمن مصنوعی برای پشت بام بسیار زیاد است و شاید تنها عاملی که بتواند آن را محدود کنند، سلیقه بیش از اندازه سختگیرانه شما باشد.

نگاهی به قیمت انواع چمن مصنوعی برای پشت بام

همه چیز درباره چمن مصنوعی برای پشت بام، از تنوع جنس تا قیمت

ازآنجاکه قیمت یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب و خرید چمن مصنوعی برای پشت بام به شمار می رود، بد نیست در پایان این مطلب نگاهی داشته باشیم به تنوع محصول و قیمت های آن در بازار کفپوش ها. قیمت چمن مصنوعی برای پشت بام بسته به جنس و برندی که انتخاب می کنید، متفاوت می شود اما می توان گفت که قیمت چمن های مصنوعی روف گاردن در فروشگاه اینترنتی چمنزار برای هر متر مربع از حدود ۹۰۰,۰۰۰ ریال تا ۱,۶۰۰,۰۰۰ ریال آغاز می شود. چمن‌های مصنوعی مدل مانا بالاترین محدوده قیمت را دارند و چمن های مصنوعی مدل وندا یا ماهونیا جزو ارزان ترین چمن های مصنوعی مخصوص پشت بام به شمار می روند. محصولات متنوع تر با قیمت های متفاوت تر دیگری هم وجود دارند که با نگاه کوتاهی به این فروشگاه آنلاین می توانید از جزئیات آن اطلاع پیدا کنید.