زمانی که مطلبی برای سایت آماده می کنیم معمولا یکی از اجزاء ثابت آن ، عکس خواهد بود. عکس ها حجم بسیار زیادی از صفحات هر سایتی را تشکیل می دهند و بسیار مهم است که حجم و اندازه آنها کاملا بهینه و مناسب باشد.

سرعت لود سایت در حال حاضر یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو محسوب می شود و گوگل اهمیت بسیار بالایی به این موضوع می دهد.یکی از راه های بالا بردن سرعت سایت ، بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر است .

اگر سایت را با وردپرس طراحی کرده باشید ، افزونه های رایگان و پولی زیادی برای بهینه سازی خودکار تصاویر وجود دارد. البته همیشه توصیه می شود عکس هایتان را قبل از آپلود کردن بر روی سایت ، با نرم افزارهایی مانند فتوشاپ کاملا بهینه و کم حجم کنید.

بهترین افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس  افزونه کاهش حجم تصاویر وردپرس  فشرده سازی بهینه سازی عکس  پلاگین wp smush pro  فشرده سازی عکس برای سایت  بهینه سازی کد های قالب وردپرس  خرید افزونه های وردپرس
بهترین افزونه های کاهش حجم عکس و بهینه سازی تصاویر وردپرس

معروف ترین افزونه های بهینه سازی و کاهش حجم عکس ها

1 – افزونه reSmush.it

reSmush.it یکی از بهترین و کاربردی ترین افزونه های وردپرس برای کاهش حجم و بهینه سازی تصاویر مطالب است .این افزونه به صورت خودکار در زمان آپلود تصویر ، اقدام به بهینه سازی آن می کند. همچنین این امکان را به شما می دهد که تصاویر قدیمی را نیز به صورت گروهی انتخاب کرده و بهینه کنید.

افزونه reSmush.it به شما این امکان را می دهد که سطح مورد نظراتان را برای بهینه سازی انتخاب کنید. مورد منفی که در این افزونه مشاهده می شود این است که تغییر سطح بهینه سازی توسط کاربر ، چندان تاثیری بر روی عملکرد افرونه ندارد .

عمل فشرده سازی در سرورهای reSmush.it انجام می شود و برای فعال سازی این افزونه باید در سایت آن ثبت نام کرده و کلید API دریافت کنید.

این افزونه در هم اکنون بیش از 100 هزار نصب فعال و 4.5 ستاره در مخزن وردپرس دارد.

2 – افزونه EWWW Image Optimizer

استفاده از افزونه EWWW Image Optimizer برای فشرده سازی و کاهش حجم تصاویر مطالب وردپرس بسیار آسان است . این پلاگین نیز مانند مورد قبلی می تواند در زمان آپلود تصاویر ، بهینه سازی آن را به صورت خودکار انجام دهد و می توانید تصاویر قبلی را نیز به صورت گروهی تیک زده و بهینه کنید.

افزونه EWWW Image Optimizer عمل بهینه سازی تصاویر را در سرور خود شما انجام می دهد و نیازی به ثبت نام و دریافت کلید API نیست.ولی در صورتی که ثبت نام کنید ، می توانید از برخی از ویژگی های اضافی آن نیز استفاده کنید.

افزونه EWWW Image Optimizer در حال حاضر بیش از 700 هزار نصب فعال و 4.5 ستاره در مخزن وردپرس دارد.

3- افزونه Compress JPEG & PNG images

این افزونه توسط تیم TinyPNG تولید شده است و برای استفاده از آن باید در سایت افزونه یک حساب کاربری ایجاد کنید. افزونه Compress JPEG & PNG images دو حالت پولی و رایگان دارد که در حالت رایگان شما فقط می توانید 100 عکس را در ماه بهینه کنید.

این افزونه نیز به صورت خودکار در زمان بارگذاری تصویر ، می تواند آن را بهینه کند. همچنین می توانید در بخش تعیین سایز ، حداکثر اندازه مجاز برای آپلود تصویر را تعیین کنید و اگر عکسی که آپلود می کنید سایزی بزرگتر از آن داشته باشد ، افزونه به صورت خودکار سایز آن را کاهش می دهد.

افزونه Compress JPEG & PNG images در حال حاضر بین از 200 هزار نصب فعال و 4.5 ستاره در مخزن وردپرس دارد.

4 – بهینه سازی تصاویر با افزونه ShortPixel Image Optimizer

افزونه ShortPixel Image Optimizer نیز برای شروع کار از شما می خواهد که آدرس ایمیل خود را برای دریافت کلید API وارد کنید. این افرونه نیز مانند گزینه قبلی دو حالت رایگان و پولی دارد که در حالت رایگان فقط می توانید 100 عکس را در ماه بهینه کنید. این افزونه تنظیمات و گزینه های بسیار پیشرفته ای برای بهینه سازی تصاویر دارد.

ShortPixel Image Optimizer در حال حاضر بیش از 200 هزار نصب فعال و 4.5 ستاره در مخزن وردپرس دارد./

5 – افزونه بهینه سازی تصاویر WP Smush

WP Smush یکی دیگر از افزونه های محبوب وردپرس است و به صورت خودکار در زمان آپلود تصویر ، آن را فشرده می کند.در این افزونه می توانید میزان وضوح و فشرده سازی را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

WP Smush نیز دو نسخه رایگان و پولی دارد ولی در نسخه رایگان نیازی به ساخت حساب کاربری ندارید و فقط می توانید به صورت همزمان و گروهی حداکثر تا 50 تصویر را فشرده کنید. برای فشرده سازی تصاویر بیشتر می توانید آنها را پنجاه پنجاه انتخاب کرده و بهینه کنید. اگر می خواهید همه تصاویر را به صورت یکجا بهینه کنید باید ورژن پولی آن را تهیه کنید.

WP Smush بیش از یک میلیون نصب فعال و 5 ستاره کامل در مخزن وردپرس دارد.توجه داشته باشید که نسخه رایگان آن چندان خوب نیست و اگر قصد خرید نسخه پولی را ندارید توصیه می کنیم از افزونه دیگری استفاده کنید.

6 – افزونه WP-Optimize

این افزونه یکی از معروف ترین افزونه های بهینه سازی دیتابیس وردپرس است که به تازگی بخشی برای بهینه سازی تصاویر نیز اضافه کرده است .در این بخش شما فقط می توانید میزان بهینه سازی خودکار تصاویر را انتخاب کنید. همچنین می توانید تصاویر قبلی را نیز به صورت گروهی انتخاب کرده و بهینه کنید.

البته این امکان از افزونه هنوز کامل و دقیق نیست ولی به احتمال زیاد به زودی مشکلات آن رفع خواهد شد ولی با این حال می تواند برای سایت های تازه تاسیس بسیار کاربردی و مناسب باشد.

افزونه WP-Optimize در حال حاضر بیش از 900 هزار نصب فعال و 5 ستاره کامل در مخزن وردپرس دارد.

7 – افزونه LiteSpeed Cache یا LSCWP

این افزونه به صورت تخصصی به منظور کش وردپرس کاربرد دارد ولی در بخش تنظیمات آن گزینه های خوبی برای فشرده سازی تصاویر وجود دارد. حتی می توانید تمام تصاویر موجود در کتابخانه وردپرس را به صورت یکجا فشرده سازی کنید.

این افزونه می تواند به صورت خودکار از تمام عکس های شما یک نسخه با فرمت WebP ایجاد کرده و در صورتی که مرورگر کاربر از این فرمت پشتیبانی کند ، به صورت خودکار بجای عکس اصلی ، عکسی با فرمت WebP به کاربر نشان می دهد که می تواند سرعت لود سایت را به شدت افزایش دهد.

افزونه LiteSpeed Cache یا LSCWP در مخزن وردپرس بیش از 800 هزار نصب فعال و 5 ستاره کامل دارد.

کلام افزونه بهینه سازی عکس بهتر است ؟

انتخاب افزونه مناسب بستگی به خود شما و نیازهای شما دارد ولی شخصا ترجیح می دهم از  افزونه LiteSpeed Cache یا LSCWP استفاده کنم چرا که تنظیمات و امکانات بیشتری نسبت به بقیه موارد دارد و به صورت همزمان می توان از ان به عنوان افزونه کش قدرتمند و افزونه بهینه سازی تصاویر استفاده کرد.