برای مدیریت و کنترل سفر هوایی با کودکان شرایط و نکاتی را باید رعایت کنید که یکسری از این نکات مربوط به خود کودکان است و یکسری مربوط به قوانین هواپیما درباره کودکان که باید این نکات را بدانید.

سفر هوایی با کودکان را چه طور مدیریت کنیم؟
سفر هوایی با کودکان را چه طور مدیریت کنیم؟

1. هزینه‌ها و مقررات مربوط به هر هواپیمایی را رعایت کنید

اگر تا به حال به پرواز با نوزادان توجه کرده باشید، می‌دانید که در مورد قوانین و مقررات مربوط به حمل کودک خود در پرواز تغییرات زیادی وجود دارد. خطوط هوایی مختلف قوانین مختلفی دارند. برخی برای یک خدمت هزینه‌های مختلفی می‌گیرند دارند در حالی که همین خدمات در هواپیمای دیگر رایگان است. در قسمت زیر تعداد زیادی از تفاوت‌های والدین در هنگام پرواز با نوزادان و کودکان بررسی شده است. در هنگام خرید بلیط هواپیما حتما این مسئله را بررسی کنید.

پرواز با کودک: هزینه های هواپیمایی و مقررات

کرایه حمل و نقل هوایی ایرلاین* کمک هزینه چمدان رایگان برای تجهیزات کودک* هزینه صندلی اضافی برای نوزاد* هزینه خدمات شبانه روزی* کودکان بالای 2 سال باید صندلی خودشان را داشته باشند که کرایه بزرگسال محسوب می‌شود. با خرید بلیط هواپیما از علی بابا می‌توانید تمامی این سوالات را بپرسید و از پاسخ آن مطلع شوید.

2. برای سفر با بچه‌ها حتما از قبل برنامه ریزی کنید

بهترین نکته برای پرواز با بچه‌ها آماده کردن آنها برای انجام پرواز است. باید این شناخت را داشته باشید که شما هرگز نمی‌توانید خیلی از دستمال مرطوب و پوشک و… مرطوب استفاده کنید! کیف خود را با میان وعده‌ها، بازی‌ها، کارت‌های بازی، یک دستگاه پخش DVD قابل حمل پر کنید و نکته مهم دیگر همراه داشتن آب است چون کودکتان ممکن است در هر شرایطی آب طلب کند. اگرچه که داخل هواپیما آب هست.

باید به یاد داشته باشید که همیشه لباس و دارو اضافی بردارید، شما هرگز نمی‌دانید که چه زمانی ممکن است بچه‌های شما تب کنند یا حالت تهوع داشته باشند.

راهنمای خرید بلیط هواپیما خارجی

3. از مسافران کناری خود از قبل عذرخواهی کنید

اگر کودک شما در تمام راه فریاد می‌زند، نگران باشید چراکه سایر مسافران در پرواز از شما متنفر خواهند شد یا حتی بدتر از آن، به دلیل لگد زدن به پشت صندلی جلو، ممکن است با مسافر جلویی دچار درگیری شوید. پس تلاش کنید تا قبل از رخ دادن این مشکلات، دل مسافران دیگر را به دست آورید؛ مثلا با یک بسته شیرینی یا با معذرت خواهی از قبل و هرچیز دیگر که بتواند شما را با هم صمیمی و مهربان کند.

4- با خود بازی‌های ساده همراه داشته باشید

قبل از خرید بلیط هواپیما باید نکته‌ای را در نظر بگیرید مثل بازی کودکان. یک بازی می‌تواند بچه‌ها را سرگرم کند و پرواز را برای آنها حوصله سربر نکند اما شما نمی‌خواهید تجهیزات زیادی برای این کار همراه داشته باشید بنابراین بهتر است بازی ساده‌ و قابل حملی مانند بازی‌های موبایلی جذاب همراه داشته باشید. ایده‌های خود را برای بازی‌های ساده‌تر و بدون هزینه‌تر انجام دهید تا هر زمان که بچه آن را می‌خواهد در دسترسی باشد.

5. چمدانی انتخاب کنید که برای کودکان جذابیت داشته باشد

در نظر گرفتن روحیه کودکتان احترام گذاشتن به او است و کودک این مسئله را متوجه می‌شود پس حتی در انتخاب چمدانتان این مسئله را رعایت کنید. شما می‌توانید چمدانی را انتخاب کنید که چندمنظوره باشد یعنی هم لوازمتان را در آن حمل کنید و هم می‌توانید کودکانتان را روی آن بگذارید و حمل کنید.

چمدانی انتخاب کنید که برای کودکان جذابیت داشته باشد
چمدانی انتخاب کنید که برای کودکان جذابیت داشته باشد

6. کودکتان را روی دوش خود بگذارید

خب، هیچ استدلالی نیست که به ما بگوید چرا کودکان عاشق کولی گرفتن هستند اما این ترفند ثابت کرده است که همه کودکان را خوشحال می‌کند. در محیط فرودگاه برای جلوگیری از گریه و جیغ و داد کودکتان می‌توانید او را روی دوشتان بگذارید.

 

7- برای کودکتان کیسه هواپیما تعبیه کنید و با آن او را غافلگیر کنید

با خرید بلیط هواپیما از علی بابا باید به فکر سرگرمی کودکتان نیز باشید. برای غافلگیر کردن کودکانتان ایده کیسه پروزا بسیار جذاب است. شما می‌توانید کیسه‌ای بردارید و در آن انواع چیزهایی که کودکتان دوست دارد را بریزید. به آنها اجازه ندهید که تا قبل از پرواز از کیسه هواپیما با خبر بشوند تا هرجایی که کودک شروع به گریه کرد او را غافلگیر کنید. در آن می‌توانید انواع اسباب بازی‌ها، پول ارزان قیمت، لوازمی که می‌دانید کودکتان دوست دارد و چیزهایی که می‌توانید در سوپر مارکت‌ها بخرید و هرکدام هزینه کمی دارند مانند مداد رنگی، کتاب رنگ آمیزی، مجموعه‌های کوچکی از لگو که می‌توانند بسازند و البته در صورت خراب شدنشان مشکل خاصی برای شما به وجود نمی‌آید.

برای کودکتان کیسه هواپیما تعبیه کنید و با آن او را غافلگیر کنید
برای کودکتان کیسه هواپیما تعبیه کنید و با آن او را غافلگیر کنید

9. شیر کودک خود را آماده کنید

آماده کردن شیر مسئله‌ای است که بسیار دغدغه‌زا است. اگر کودک شما شیرخوار است نمی‌توانید او را در هواپیما تغذیه کنید مگر اینکه گوشه دنجی پیدا کنید. برای راحتی خود باید قبل از پرواز شیر دوشیده شده مادر در ظرف ریخته شود و هنگام گرسنگی به بچه داده شود. اگر کودکتان شیرخشک می‌خورد باید فلاسک آب جوش آماده داشته باشید و شیر او را آماده کنید.

21 Secrets to Flying with Kids from Flight Attendants and Pilots

10. توقف منظم توالت را انجام دهید

یکی از مهمترین مسائل کودکان مسئله توالت آنهاست. زمانی که یک فرد بزرگسال است ممکن است بگوید من به دستشویی رفتن نیاز ندارم اما کودکان فرق می‌کنند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که آنها بلافاصله قبل از سوار شدن به هواپیما به توالت می‌روند. به خاطر داشته باشید که بیش از حد مایعات به آنها ندهید یا در تمام مسیرها آنها را به دستشویی ببرید اگرچه که این مسئله برای خود شما و کسانی که در هواپیما کنارتان نشسته‌اند مخصوصا افرادی که در راهروی هواپیما نشسته‌اند بسیار اذیت کننده است. با تهیه بلیط هواپیما علی بابا می‌توانید همه این نکات را تنظیم کنید.