نوسانات وضعیت اقتصادی کشور، تغییرات زیادی را در سبد معیشتی خانوارهای ایرانی ایجاد کرده است، کاهش تعداد سفر و تفریحات و تبدیل‌شدن سفر به کالایی لوکس و فاقد اولویت، ازجمله تأثیراتی بود که تحولات اقتصادی بر سبک زندگی خانواده‌های ایرانی گذاشت.

این روزها باثبات نسبی وضعیت اقتصادی و نزدیک شدن به تعطیلات نوروز بازار سفر و گردشگری دوباره رونق خواهد یافت، از سوی دیگر افزایش نرخ ارز و عوارض خروج از کشور، سفرهای خارجی را برای بسیاری از هم‌وطنان دور از دسترس نموده و توجه خانواده‌های قشر متوسط جامعه به سفرهای داخلی معطوف شده است. در این بازار پرتلاطم صنعت گردشگری، انتظار می‌رود بنگاه‌های اقتصادی فعال در این صنعت با راهکارهای خلاق به کاهش هزینه‌های سفر بپردازند تا سفر و تفریح، ابرای تمامی اقشار جامعه ممکن شود.

وب‌سایت لیدوما تریپ یکی از مجموعه‌های استارت‌آپی پیشتاز در عرصه رزرواسیون اقامتگاه و اجاره ویلا در رامسر، شمال، جنوب و بیش از 100 شهر ایران است که باقیمت‌ها و کیفیت مناسب سعی در رونق گردشگری و راحتی حال مسافرین دارد. در ادامه این نوشتار با مجموعه لیدوما و شیوه کار آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

لیدوما تریپ، کسب‌وکاری پیشتاز در عرصه رزرواسیون سوئیت و آپارتمان مبله
لیدوما تریپ، کسب‌وکاری پیشتاز در عرصه رزرواسیون سوئیت و آپارتمان مبله

کاهش هزینه‌های اقامت از چه طریقی ممکن است؟

بخش عمده‌ای از هزینه‌های سفر مربوط به حمل‌ونقل، اقامت، غذا و نوشیدنی است. از سوی دیگر در برخی از سفر ها اقامت در چادرهای مسافرتی غیرممکن است. مانند شهرهای شمالی که در آنها وضعیت هوا غیرقابل پیش بینی است و هرآن ممکن است باران ببارد. همچنین اقامت در هتل نیز مسلتزم پرداخت هزینه بیشتری هست. بنابراین اگر عازم شمال و به دنبال اجاره ویلا در متل قو و هر یک از شهرهای شمالی باشید و یا شهرهای جنوبی مانند کیش و قشم را برای مسافرت انتخاب کرده اید، یافتن اقامتگاه های مردمی نظیر ویلا، آپارتمان مبله و خانه روزانه و… به صرفه است.

چالش هزینه‌های بالای اقامت در کشورهای غربی نیز در صنعت گردشگری مطرح است و مجموعه‌هایی استارت آپی همچون Airbnb و Coachsurfing درصدد حل این چالش‌ها برآمده‌اند. این دو استارت آپ از داوطلبانی که اتاق خالی یا فضایی مناسب برای پذیرایی از گردشگران در اختیاردارند دعوت می‌کند تا با ثبت‌نام در اپلیکیشن‌هایشان این فضاها را باقیمتی پایین‌تر از اقامتگاه‌های رسمی در اختیار گردشگران و مسافران قرار دهند. در کشور ما ازنظر قانونی فعالیت در این استارت آپ‌ها یا راه‌اندازی مجموعه‌های مشابه ممکن نیست اما در سال‌های اخیر وب‌سایت‌های متعددی همچون لیدوما تریپ برای فراهم کردن بستری مناسب برای اجاره سوئیت تلاش می‌کنند. این سوئیت‌ها و آپارتمان‌های مبله قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به هتل‌ها دارند و برای سفرهای گروهی و خانوادگی گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند.

 

لیدوما تریپ چگونه کار می‌کند؟
لیدوما تریپ چگونه کار می‌کند؟

لیدوما تریپ چگونه کار می‌کند؟

لیدوما تریپ از مالکان و میزبانان در وب‌سایت ثبت‌نام به عمل می‌آورد و مشخصات و تصاویر سوئیت‌ها و آپارتمان‌های آن‌ها را ثبت می‌کند. کارشناسان لیدوما پس از بررسی سوابق میزبان، صحت مطالب عنوان‌شده و تصاویر ثبت‌شده، اجازه در دسترس قرار گرفتن اقامتگاه را، برای نمایش و رزرو در سایت می‌دهند.

شما بدون مراجعه حضوری به دفتر لیدوما صرفاً به‌صورت آنلاین با مشاهده تصاویر و مقایسه قیمت‌ها، آپارتمان یا سوئیت مدنظرتان را انتخاب می‌کنید و رزرو به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. هنگام رزرو مبلغی به‌عنوان بیعانه از شما دریافت می‌شود و به‌صورت پرداخت امن نزد لیدوما باقی می‌ماند، درصورتی‌که سوئیت مطابق تصویر درج‌شده در سایت نباشد رزرو شما کنسل و تمام مبلغ مسترد می‌شود.

در تمامی مراحل رزرو، تحویل اقامتگاه و بعد از اقامت درصورتی‌که مشکل یا سؤالی داشته باشید پشتیبانان لیدوما به‌صورت 24 ساعته در 7 روز هفته پاسخگوی شما خواهند بود.

چرا لیدوما تریپ؟

بنیان‌گذاران و کارشناسان لیدوما در بیش از 30 شهر ایران تجربه‌های کوچک‌مقیاس و محلی داشته‌اند، تجربه کار در مقیاس شهر و منطقه باعث شده تا کار مجموعه بر اساس شناخت دقیق و موشکافانه از نیازها و سلایق گردشگران در هر منطقه آغاز شود و توسعه یابد.

در حال حاضر در لیدوما امکان اجاره سوئیت در تهران  و در بیش از 100 شهر ایران فراهم است. فعالیت لیدوما محدود به اجاره سوئیت و آپارتمان مبله نیست و اقامتگاه‌ها در هر شهر متناسب با بافت شهری و فرهنگی آن منطقه است. به‌طور مثال اقامتگاه بومگردی در یزد رایج است اما بیشتر اقامتگاه‌های لیدوما در شمال کشور، ویلا و کلبه جنگلی هستند.

مسافران و کاربران به‌طور آزادانه می‌توانند نظرات خود را در مورد سوئیت‌های لیدوما ثبت کنند و شما می‌توانید به‌راحتی با مقایسه نظرات کاربران انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

لیدوما تریپ، کسب‌وکاری پیشتاز در عرصه رزرواسیون سوئیت و آپارتمان مبله

سهولت کار با وب‌سایت و اپلیکیشن لیدوما از دیگر مزایای این مجموعه است، شما برای رزرو اقامتگاهتان تنها نیاز به اینترنت دارید و برخلاف بسیاری از سایت‌های رزرواسیون نیاز نیست از ابتدا تمام مبلغ را پرداخت کنید، بلکه تنها پرداخت مبلغی به‌عنوان بیعانه کافی است. قوانین کنسلی نیز مشخص است و روال روشنی دارد.

این مجموعه با تکیه‌بر دانش و تجربه تلاش می‌کند که در کنار فراهم آوردن آسودگی خیال، هزینه‌های سفر شمارا تا حد زیادی کاهش دهد.

برای آشنایی بیشتر با خدمات لیدوماتریپ و رزرو اقامتگاه از وبسایت لیدوماتریپ به آدرس اینترنتی www.lidomatrip.com   مراجعه فرمایید.