رشته پرستاری یکی از رشته های بسیار پرطرفدار رشته تجربی است که هر ساله داوطلبان بسیاری برای ورود به این رشته، با هم رقابت می کنند. اما متاسفانه ورود به این رشته نیز کاری دشوار است و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال پرستاری بدون کنکور می باشند. شاید در وهله اول این کار غیر ممکن بنظر برسد، اما برخی از دانشگاه ها این شرایط را برای داوطلبان ورود به این رشته فراهم نموده اند.

کنکور رشته پرستاری

رشته پرستاری یکی از پرمتقاضی ترین و محبوب ترین رشته های پیراپزشکی است. اما ورود به این رشته نیز بسیار سخت است و چه بسا افرادی وجود دارند که سالهاست برای ورود به رشته پرستاری، پشت سد کنکور مانده اند و از دستیابی به آرزوی خود به دور مانده اند.  برای ورود به این رشته، داوطلبان باید در دروس تخصصی رشته تجربی بسیار قوی باشند تا بتوانند رتبه خوبی را در کنکور کسب کرده و وارد دانشگاه شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال راهی برای ورود به رشته پرستاری بدون کنکور می باشند.

ورود به رشته پرستاری بدون شرکت آزمون کنکور
ورود به رشته پرستاری بدون شرکت آزمون کنکور

ورود به رشته پرستاری بدون شرکت آزمون کنکور

همانگونه که گفته شد، شاید آرزوی بسیاری از افراد، راهیابی به رشته پرستاری بدون کنکور می باشد. اما بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند که چنین چیزی امکان پذیر نمی باشد و برای راهیابی به این رشته، حتما باید کنکور بدهند. در سال های گذشته وزارت علوم و تحقیقات کشور، با توجه به محبوبیت این رشته، در برخی از پردیس های خودگردان اقدام به پذیرش دانشجو بدون کنکور نمود اما در حال حاضر با توجه به قانون منع ورود دانشجویان خارجی به داخل کشور، امکان برگشتن دانشجویان به پردیس های خودگردان وجود ندارد و بنابراین امکان تحصیل بدون کنکور در این رشته در حال حاضر در داخل کشور وجود ندارد.

مقاطع پذیرش پرستاری بدون کنکور

برای رشته پرستاری بدون آزمون ، دانشگاه های مختلف خارج از کشور در مقاطع مختلف اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. اما بسیار مهم است که کدام دانشگاه را انتخاب می کنید. چرا که تحصیل در یک کشور خارجی به این معنی است که شما بایستی کیلومترها از خانه و خانواده تان دور شوید و همین موضوع می تواند به یک موضوع بسیار چالش زا تبدیل شود. به همین منظور به نظر می رسد که باید قبل از اقدام برای ثبت نام، با تمرکز بسیاری به این موضوع فکر کنید و با مشاوران برجسته در زمینه شرایط ثبت نام پرستاری بدون کنکور آیدانیتو مشورت کنید.

مدارک مورد نیاز برای پرستاری بدون آزمون کنکور

مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور بستگی به کشور پذیرنده خواهد داشت. اگر برای پذیرش در رشته پرستاری بدون کنکور برای یکی از دانشگاه های خارج از کشور، اقدام کرده اید، مطابق دستورالعملی که دانشگاه در اختیار شما قرار می دهد، بایستی مدارک لازم را ترجمه و ارسال نمایید. بدیهی است که هر گونه اشتباه در ارسال مدارک ممکن است شما را کیلومترها از اهدافتان دور کند به همین منظور پیشنهاد می کنیم که قبل از هر اقدامی در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور با مشاوران معتبر مشورت کنید.

دانشگاه های پرستاری بدون کنکور

در حال حاضر امکان پذیرش بدون کنکور در رشته پرستاری وجود ندارد ولی دانشگاه های خارج از کشور به صورت بدون کنکور یا با کنکور اقدام به پذیرش در این رشته می نمایند. اما اینکه کدام یک از دانشگاه ها با هزینه ی کمتری در رشته پرستاری بدون کنکور دانشجو می پذیرند، کدام یک رنکینگ بهتری نسبت به سایرین دارند و اینکه برای ثبت نام در کدام یک از دانشگاه ها زمان داریم، نیازمند بررسی دقیق است. البته باید دقت کنیم که برخی از دانشگاه های خارج از کشور نیز با کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند که بایستی از زمان دقیق ثبت نام اطلاع کافی داشته باشیم. از سوی دیگر توجه به شهریه بسیار مهم است. پس اگر به رشته پرستاری بسیار علاقه دارید و می خواهید همین امسال در رشته پرستاری ادامه تحصیل دهید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر گونه اقدامی برای تحصیل در خارج از کشور، از شرایط پذیرش در این رشته و کشورهای پذیرنده، اطلاعات کافی بدست آورید.برای مشاهده دانشگاه های پرستاری خارج از کشور اینجا کلیک کنید .