انواع روش های طبیعی برای لاغر کردن صورت-رژیم غذایی و حرکت های ورزشی برای لاغر شدن صورت

روشی ساده برای لاغری صورت,آب کردن چربی های صورت و رفع چاقی صورت با ماسک و کرم
روشی ساده برای لاغری صورت,آب کردن چربی های صورت و رفع چاقی صورت با ماسک و کرم

تغذیه مناسب برای لاغر کردن صورت

خوردن آووكادو، كره بادام‌زمینی، روغن زیتون، سبزیجاتی مانند: كلم بروكلی و كلم برگ و گل كلم (به صورت بخار پز كردن)، تخم‌مرغ (به صورت آبپز کردن) به‌ دلیل داشتن پروتئین‌ های چربی‌ سوز، ویتامین‌ های گروه B، آهن و زینک، شكلات تیره‌رنگ، چای سبز، توت‌ها و ماست می‌تواند به شما برای لاغر كردن صورتتان كمک كند.

نکته مهم : غذاهای نفاخ را كمتر بخورید. بیشتر مردم تصور می‌كنند غذاهای نفاخ فقط باعث دل‌درد می‌شوند اما باید بدانید طب سنتی می‌گوید غذاهای نفاخ و بخار‌دار باعث چاق تر شدن صورت هم می‌شوند.

لاغر کردن صورت با کرم Balay

کرم Balay کرمی چربی سوز برای آب شدن چربی های شکمی ،کمر و …می باشد. این ژل لاغری موضعی برای استخوانی کردن صورت بسیار مفید است. این کرم حاوی بهترین ترکیبات چربی سوز بوده و روش استفاده از این کرم لاغری به صورت زیر است :

در 4 هفته اول 2 بار در روز بوده و پس از آن باید یک بار در هر دو رروز از آن استفاده کنید. یادتان باشد از این کرم بر روی پوست زخمی یا متورم استفاده نکنید. این کرم علاوه بر شکستن سلول های چربی و کاهش وزن در سفت کردن عضلات نیز موثر است.

انواع ماسک خانگی برای لاغر کردن صورت

  • ضماد گلنار و ضماد گل سرخ

برای این كار پودر یكی از این دو گیاه را در مقداری آب بجوشانید و با كمی سركه مخلوط كنید و روی صورت بمالید. میزان پودر به اندازه صورت‌تان بستگی دارد. می‌توانید بین 20 تا 100گرم از این پودرها استفاده كنید. سركه هم باید به اندازه‌ای باشد كه پودر جوشانده شده را شبیه ضماد كند.

  • ماسک سرکه سیب و زنجبیل

شما به دو قاشق سرکه سیب، یک قاشق گلاب، یک قاشق روغن بادام تلخ و سه قاشق پودر زنجبیل نیاز دارید. مواد فوق را بخوبی با هم مخلوط کنید تا معجونی یکدست حاصل شود. پوست را بطور کامل با این ماسک بپوشانید. صبر کنید تا ماسک روی صورت شما کاملاً خشک شود. آنگاه پوست را شستشو دهید. پس از مدت کوتاهی و استفاده مکرراز این ماسک شاهد نتایج آن خواهید بود.

  • ماسک کره کاکائو

شما به سه قاشق کره کاکائوی آب شده نیاز دارید. کره را روی قسمت هایی که مد نظرتان است بمالید و به مدت 15 دقیقه به شکل دایره وار ماساژ دهید. سپس پوست را با آب فراوان شستشو دهید. از این ماسک صورت به مدت دو هفته هر شب قبل از خواب استفاده کنید. این عمل را صبح ها قبل از اینکه دوش روزانه خود را بگیرید انجام دهید .

  • ماسک تخم مرغ

2 عدد سفیده تخم مرغ را با 2 قاشق شیر و 2 قاشق آبلیمو مخلوط کرده و سپس نصف فنجان نعناع و 1 قاشق کوچک عسل را به آنها اضافه کرده و هم بزنید . هنگامی که به معجونی یکدست دست یافتید آن را روی پوست بمالید و اجازه دهید تا ماسک کاملاً خشک شود. بعد از گذشت 30 دقیقه پوست خود را شستشو دهید. سفیده تخم مرغ منبع غنی از ویتامین آ است و علاوه بر افزایش قابلیت ارتجاعی پوست مزایای بی شماری برای سلامت و زیبایی پوست دارد.

  • ماسک گلیسیرین

استفاده از گلیسیرین موجب هیدراته شدن پوست و افزایش خاصیت الاستیته پوست می شود. برای لاغری صورت در یک هفته شما باید 1 قاشق غذاخوری گلیسیرین را با 1/2 قاشق غذاخوری نمک سولفات منیزیم مخلوط کنید و کمی عرق نعناع به آن اضافه کنید. اکنون به وسیله پَد این خمیر را به صورت و گردنتان بمالید. پس از اینکه این ماسک جذب پوستتان شد پوستتان را با آب سرد بشویید، برای لاغری صورت این عمل را سه تا پنج بار در هفته تکرار نمایید .

لاغر کردن صورت با ماساژ

خیلی‌ ها ماساژ را برای لاغر شدن صورت توصیه می‌كنند اما باید بدانید این ماساژ در صورتی به شما كمک می‌كند كه شرایط آن را رعایت كنید. ماساژ صورت برای لاغر شدن كمی متفاوت است. این ماساژ باید كمی شدید و طولانی‌ مدت باشد، یعنی تا آستانه درد باید صورتتان را ماساژ دهید.

زمان آن هم بسیار مهم است، این ماساژ باید بیشتر از یک ساعت و نیم طول بكشد تا به مرور چربی‌ های ناحیه صورت را آب كند. بدون مراجعه به متخصص ماساژ هم می‌توانید این كار را خودتان انجام دهید به شرط آنکه تکنیک‌ های یک ماساژ درست را با مشورت متخصص آموزش ببینید، البته اگر تحمل كمی درد و مدت زمان طولانی آن را دارید.

یادتان باشد ماساژ‌های عادی صورت، برعكس باعث چاقی صورت می‌شوند پس اگر تحمل شرایط خاص این ماساژ را ندارید و بعد از چند دقیقه صورت‌تان درد می‌گیرد یا دست و انگشتان‌تان خسته می‌شود، سراغش نروید.

لاغر کردن صورت با کاهش وزن

یکی از راه‌های لاغر کردن طبیعی صورت، کاهش وزن است. فقط با تغذیه درست، کاهش وزن خواهید داشت. توصیه می‌کنیم غذاهای چرب، فست فود و خوراکی‌هایی که قند بالا دارند را کمتر مصرف کنید. برای لاغر کردن صورت، باید میوه، سبزیجات و پروتئین بخورید. مسئله دیگری که باید مراقب آن باشید، میزان مصرف نمک است. باید میزان نمک موجود در رژیم غذایی خود را کاهش دهید زیرا نمک زیاد باعث جمع شدن آب در صورت می‌شود.

حرکت های ورزشی برای لاغر کردن صورت

وقتی ورزش می کنید تا وزن کم کنید باید به صورت خود هم توجه داشته باشید و اگر تمایل دارید که صورتی شاداب و گونه های برجسته تری داشته باشید روزی چند بار و به مدت 5 الی 10 دقیقه تمرینات مناسب لاغر کردن صورت را انجام دهید، مانند:

1- حرف X و O را تلفظ کنید تا عضلات صورت شما درگیر شوند، البته هنگام تلفظ کردن دهان خود را کاملا باز کنید.

2- لب های خود را به شکل ماهی دربیاورید و چند ثانیه نگهدارید.

3- لب های خود را ببندید و گونه های خود را پر از هوا کنید، هوا را هر بار در یک طرف صورت نگهداشته و بعد از چند ثانیه به طرف دیگر صورتتان انتقال دهید.

4- خندیدن هم یکی از راحت ترین راهها برای لاغر کردن صورت است سعی کنید در طول روز چندین بار به مدت چند دقیقه بخندید.