لاغری شکم و پهلو با طب سنتی + غذاهای رژیمی برای “لاغری شکم و پهلو”

لاغری شکم و پهلو با طب سنتی,لاغری شکم و پهلو بدون ورزش,لاغری شکم و پهلو با تغذیه مناسب
لاغری شکم و پهلو با طب سنتی,لاغری شکم و پهلو بدون ورزش,لاغری شکم و پهلو با تغذیه مناسب

در مطلب امروز به برخی از خوراکی های چربی سوز قوی که به آب شدن چربی دور شکم و پهلو کمک میکنن اشاره کرده ایم. البته منظور از انتشار این مطلب این نیست که با خوردن این خوراکی ها لاغر میشوید. این مواد فقط به شما کمک میکنن تا در کنار یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم بتوانید اندام متناسب و زیبا داشته باشید.

ما فکر میکنیم میوه و سبزیجات همیشه برای بدن مفید هستند و هیچ ضرری ندارند، در حالیکه در برخی موارد برای برخی افراد بخاطر داشتن حساسیت به برخی خوراکی ها ضررهای جبران ناپذیری پیش می آید پس حتما قبل از شروع به رژیم های خودسرانه با یک پزشک متخصص تغذیه مشورت بکنید.

اندازه استاندارد دور شکم چقدر است؟

چاقی شکم معمولاً با توجه به اندازه دور شکم تعیین می شود که در مردان اندازه 101 سانتی متر و در زنان اندازه 89 سانتی متر و بیشتر از آن نشان دهنده چاقی شکم فرد است.

غذاهای رژیمی برای لاغری شکم و پهلو

  • کدو سبز

کدو یکی از سبزیجات غنی از فیبر است. وجود فیبر میتونه ساعت ها انرژی بدنتون را تامین کنه بدون اینکه احساس ضعف کنید. کدو همچنین اثر خنک کننده بر روی معده دارد. با گنجاندن کدو و آب کدو در رژیم غذایی به آب شدن چربی دور شکم و پهلوی خود کمک کنین.

  • سیب

با قاطعیت می توان گفت که سیب یک میوه بسیار مفید برای سلامتی انسان است. این میوه علاوه بر این که مقوی قلب و شرایین آن است و خوردن آن خون را پاکسازی می کند و باعث رسیدن خون به تمام اجزای بدن می شود، نقش قابل توجهی در کاهش وزن شما دارد. سیب احساس گرسنگی کاذب را در شما از بین می برد.

خوردن یک عدد سیب به اندازه یک تکه بزرگ گوشت به شما احساس سیری می دهد، با این تفاوت که سیب نسبت به گوشت کالری کمتری دارد و برای افرادی که از رژیم غذایی خاصی به منظور لاغر شدن تبعیت می کنند بسیار مفید است.

  • کرفس

کرفس یکی از سبزیجاتی است که به علت داشتن فیبر بالا در لاغری موثر می باشد .هم چنین کرفس دارای کالری بسیار کم و غنی از فیبر و مقدار زیادی ویتامین C و کلسیم است .

قبل از وعده های غذایی نصف لیوان آب کرفس را گرفته و نوش جان کنید.همچنین میتونین آن را به سالاد و سوپ اضافه کنید.کرفس از معدود گیاهانی است که می‌توان آن را همزمان با میوه‌ها و گیاهان دیگر مصرف کرد و باعث دشواری در گوارش نمی‌ گردد.

نکته: آب کرفس بخاطر ویژگی ضد التهابی بالا ، برای افرادی که از بیماری‌ های خود ایمنی مانند فیبرومیالژیا، سندرم خستگی مزمن، میگرن، سرگیجه، سندرم روده تحریک‌پذیر، آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، اگزما، آکنه، لوپوس، و نقرس رنج می‌برند، مفید است.

  • هویج

خوردن هویج هم به شما احساس سیری می دهد. این ماده غذایی نارنجی رنگ سرشار از بتاکاروتن، کم کالری و پر از مواد مغذی است. هویج آب پز را جایگزین سیب زمینی آب پز کنید تا هم از خوردن آن بیشتر لذت ببرید و هم به روند رژیم غذایی خود کمک قابل توجهی کرده باشید.

  • شکلات تلخ

خوردن شکلات تلخ با گرفتن یک رژیم غذایی سخت منافاتی ندارد، یعنی شما می توانید در عین حال که رژیم دارید، از خوردن شکلات تلخ هم لذت ببرید. شکلات های تلخ کم شکر و یا به طور کلی خالی از شکر هستند و در فروشگاه های بزرگ می‌توانید به راحتی آنها را پیدا کنید. فلاوونوئید و پلی فنول های موجود در شکلات خواص بسیاری برای بدن دارند و با بالا بردن میزان نشاط و شادابی بدن میزان سوخت و ساز آن را افزایش می دهند.

  • آجیل و دانه‌های خام

بسیاری از آجیل‌ها دارای میزان خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این اسیدهای چرب در مواد دیگری مانند گوشت بسیاری از ماهی‌ها نیز یافت می‌شوند ولی آجیل یکی از بهترین منابع گیاهی آن است. همچنین میزان زیادی فیبر در انواع آجیل وجود دارد که باعث کاهش میزان کلسترول می‌شود.

  • آب

نوشیدن آب بیشتر، به کاهش وزن و ثابت نگه‌داشتن وزن بسیار کمک می‌کند. در طول روز 8 لیوان آب مصرف کنید که حدودا 2 لیتر است. با این‌حال این عدد کاملا حدودی است. آب نیز مانند سایر نیازهای بدن به‌ طور کامل به‌ خصوصیات فردی بستگی دارد. به‌ عنوان‌ مثال افرادی که زیاد عرق می‌کنند یا به‌ صورت منظم ورزش می‌کنند، به آب بیشتری نسبت به سایر افراد که فعالیت زیادی ندارند، نیاز دارند.

لاغری شکم و پهلو با طب سنتی

  • چای قاصدک

این گیاه زیبا دارای ویتامینهای زیاد و پتاسیم فراوانیه که به بدن کمک میکنه تا آب اضافی را کاهش بده. علاوه بر این در دفع سموم بدن به ویژه نفخ شکم کمک میکنه.

  • آب جعفری

جعفری برای کلیه ها عالی و تقریبا بدون چربیه. آب جعفری میتونه به از دست دادن چربی و سم زدایی بدن کمک فراوونی بکنه.

  • ترکیب لیمو ترش و عسل برای لاغری

برای اینکار آب چند عدد لیمو ی تازه را بگیرید و به همراه یک قاشق عسل و مقداری آب کاملا با هم مخلوط کنید . این معجون را صبح زود ناشتا نوش جان کنید. این نوشیدنی حرکات روده را تنظیم و همچنین پوستتان را روشن و شفاف میکند.

  • آب لیموترش برای چربی سوزی و کاهش وزن

حتماً می دانید که آب برای سم زدایی از بدن بسیار مفید است. اگر به این آب، آب لیموترش نیز اضافه کنید می توانید از سم زدایی کبد مطمئن باشید و سوخت و ساز چربی ها در بدن را تحریک کنید. این چربی ها از ناحیه شکم و پهلوها آب خواهند شد. مصرف آب ولرم با کمی آب لیموترش باعث افزایش تولید آنزیم های گوارشی می شود که چربی ها را می سوزانند و باعث بهبود عملکرد کبد می شوند.

آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی به داشتن پوستی سالم کمک می کنند چون باعث از بین بردن باکتری های عامل آکنه ها می شوند. علاوه بر این، مصرف این نوشیدنی باعث کاهش یبوست و تمیزی روده ها می شود.

  • قبل از ورزش کردن روغن بمالید

اگر می‌خواهید در مدت کمی از میزان چربی بدن خود کم کنید، ورزش کنید. دراز و نشست، ورزش‌های کششی و پیاده‌روی ساده‌ترین ورزش‌هاست که برای همگان مفید و امکان‌پذیر است. برای اینکه تاثیر ورزش بیشتر شود، روغن‌های گرم را قبل از ورزش به نواحی مورد نظر مالیده و حسابی چرب کنید.

استفاده از روغن‌های سیاه‌دانه، شوید و بابونه پیشنهاد اصلی ماست. روغن‌ها با طبیعت گرم خود، همراه حرارت ایجاد شده بعد از ورزش، به آب شدن چربی‌ها کمک کرده و در مدت کوتاهی تاثیر مناسبی در لاغری دارد. روغن را سمت راست شکم بمالید و کمی در جهت عقربه‌های ساعت ماساژ دهید. احساس گرما که شروع شد، ورزش را آغاز کنید.

نکته: کسانی که معده‌های گرمی دارند، بهتر است از این روغن‌مالی استفاده نکنند و به ورزش اکتفا کنند اما برای سردمزاجان و کسانی که معده‌های سرد دارند، علاوه بر لاغری، به هضم غذا کمک کرده و از نفخ و دل‌درد جلوگیری می‌کند.

  • سرکه‌ی انار

یکی از خوراکی‌های مناسب برای رژیم لاغری شکم، سرکه انار است. بنا بر پژوهش محققین کُره‌ای مصرف 30 میلی‌لیتر سرکه‌ی انار در زنانِ دچار اضافه وزن به مدت 8 هفته، باعث کاهش 3/7 درصدی چربی شکمی و در نهایت باعث لاغری شکم در آنها شده است.

  • زردچوبه برای کاهش وزن و لاغری سریع شکم و پهلو

زردچوبه گرمای بدن را افزایش می دهد بنابراین سوخت و ساز بدن نیز زیاد می شود. بعلاوه زردچوبه خواص دیگری نیز دارد به عنوان مثال از آلزایمر جلوگیری کرده و هورمون ها را در طول ماه در حد مناسب نگه می دارد. می توانید زردچوبه را به سوپ یا کباب بیفزایید یا بر روی سبزیجات سرخ شده بریزید.

  •  فلفل قرمز برای کاهش وزن و چربی سوزی بیشتر

اگر تا به حال به طور اتفاقی فلفل قرمز زیادی به غذا افزوده باشید متوجه شده اید که ادویه ای بسیار گرم می باشد. در واقع زردچوبه و فلفل قرمز دمای بدن را افزایش داده و باعث سوخت و ساز بیشتر می شوند. افزودن این ادویه به غذا باعث می شود در هر وعده غذایی صد کالری چربی بسوزد. سعی کنید فلفل قرمز را به سوپ، تخم مرغ و غذاهای مختلف بیفزایید.

  • فلفل سیاه برای لاغری و کاهش وزن و افزایش چربی سوزی

فلفل سیاه مانند زنجبیل خواص چربی سوزی دارد. این ادویه از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری می کند بنابراین از افزایش وزن جلوگیری می کند. اگر تاکنون فلفل سیاه را به تمام غذاهای خود نمی افزودید از الان به بعد آن را به همه چیز حتی ماست و پنیر نیز بیفزایید.

  • سرکه سیب

برای از بین بردن چربی دور شکم و پهلو میتوانید روی سرکه سیب حساب باز کنید. این سرکه را با مقداری آب مخلوط کنین و بنوشید. این ماده هضم را بهبود بخشیده و همچنین کمک میکنه تا از کلسترول بد در امان باشین. سرکه سیب سوخت و ساز بدن را افزایش و اشتها را کاهش میده.

  • چای زنجبیل و لیموترش برای آب کردن چربی های شکم

ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در لیموترش باعث افزایش فواید زنجبیل برای پاکسازی کبد و بهبود هضم چربی ها می شود. ترکیب این دو ماده باعث می شود چایتان خواص سم زدایی و دیورتیک داشته باشد و چربی بیشتری در ناحیه شکم بسوزانید.

مواد لازم
آب لیموترش: نصف یک عدد
ریشه زنجبیل: یک تکه متوسط
آب: ۱ لیوان معادل ۲۵۰ میلی لیتر
عسل: اختیاری

روش تهیه
آب را داغ کرده و قبل از جوش آمدن زنجبیل را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت چند دقیقه با حرارت ملایم بجوشد و سپس آب لیموترش را اضافه کنید. چای را هم بزنید و اگر مایل هستید کمی عسل نیز اضافه کنید. قبل از وعده های غذایی یک فنجان از این چای بنوشید.

  • آب گریپ فروت و زنجبیل برای آب کردن چربی های شکم

گریپ فروت یک میوه کم کالری است که تأثیر زیادی در کاهش وزن دارد. طعم این میوه خوشمزه است و به راحتی با زنجبیل ترکیب می شود.

مواد لازم
گریپ فروت: ۴ عدد
پودر زنجبیل: ۱ قاشق کوچک
آب لیموترش: اختیاری یک چهارم لیموترش

روش تهیه
آب چهار عدد گریپ فروت را بگیرید و با یک قاشق پودر زنجبیل و مقدار کمی آب لیموترش مخلوط کنید. این نوشیدنی ها را صبح به صورت ناشتا میل کنید.

  • چای سبز زنجبیلی برای آب کردن چربی های شکم

چای سبز به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی و تأثیر آن در لاغری شهرت زیادی دارد. مصرف منظم چای سبز مانع از تجمع چربی شده و میزان کلسترول خون را کنترل می کند. این چای باعث بهبود روند هضم غذا می شود. تهیه چای سبز با اندکی ریشه زنجبیل تأثیر باورنکردنی در بهبود سلامتی و حفظ تناسب اندام در کوتاه ترین زمان دارد.

مواد لازم
چای سبز: ۱ قاشق (۱۰ گرم)
زنجبیل تازه: ۱ حلقه
آب: ۱ لیوان معادل ۲۵۰ میلی لیتر

روش تهیه
آب را بجوشانید و یک حلقه زنجبیل را به آن اضافه کنید. اجازه دهید با حرارت ملایم به مدت چند دقیقه بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و یک قاشق چای سبز به آن اضافه کنید. 10 دقیقه صبر کنید تا چای سبز دم بکشد. توصیه می شود روزانه دو لیوان از این چای بنوشید.

  • داشتن خواب کافی با کیفیت

کم‌ خوابی می‌تواند هورمون‌‌ استرس (کورتیزول) را افزایش دهد و در نهایت باعث تجمع چربی شکمی و کاهش میزان هورمون لپتین می‌‌شود. این هورمون وظیفه مهار اشتها را در بدن به عهده دارد. به این ترتیب وقتی فرد خواب کافی نداشته باشد، میزان آمینواسید گرلین (محرک اشتها) در بدنش از سطح استاندارد بالاتر می‌رود و افزایش آن باعث می‌شود فرد سراغ خوردن خوراکی‌های پرکربوهیدرات مثل انواع کیک، نان، شیرینی، چیپس و… برود و به همین خاطر چاقی سراغ فرد می‌آید.

بهترین فرمول لاغری

حذف کردن وعده ناهار یکی از توصیه‌های طب سنتی ایرانی است. رعایت این نکته، هم باعث لاغری و آب شدن چربی‌های شکمی می‌شود و هم برای سلامت مفید بوده و همواره توصیه می‌شود. عمل هضم غذا برای سردمزاجان دیرتر از گرم‌ مزاجان انجام می‌شود، بنابراین خوردن صبحانه کامل اول صبح و شام کامل اول غروب، بهترین فرمول غذایی است.

نکات مهم برای کاهش وزن و جلوگیری از چاقی شکم

  • جایگزین کردن برنج قهوه ای به جای برنج سفید
  • جایگزین کردن سودای لیمو بدون قند یا عصاره ی لیمو بجای مشروبات الکلی
  • مصرف 5 وعده میوه و سبزیجات در روز
  • کاهش استرس، استرس می تواند افزایش چربی دور کمر شما را افزایش دهد.
  • رژیم غذایی با پروتئین زیاد مانند: ماهی، گوشت لخم (گوشت بدون استخوان و لسه) و لوبیا
  • خوردن ماهی چرب یا مصرف مکمل های امگا 3
  • هله هوله نخورید مانند: چیپس و پفک و تخمه

توصیه مهم
برخی از افراد عادت دارند وعده شام را سنگین و دیرهنگام بخورند، از آنجایی که فاصله بسیار کمی بین شام و زمان خوابیدن شما وجود دارد، سیستم هاضمه شما تحت تأثیر آن قرار گرفته و در برنامه ی کاهش وزنتان اختلال ایجاد می کند، پس حتما بخاطر داشته باشید غذایتان را تا ساعت 7:30 یا 8 شب بخورید و بعد از 2 الی 3 ساعت بخوابید.