تقویت تخمدان و بارداری سریع + تقويت رحم + مواد غذایی تقویت کننده تخمدان

روش های درمان ناباروری,تقویت تخمدان قبل از بارداری, تقویت رحم برای بارداری
روش های درمان ناباروری,تقویت تخمدان قبل از بارداری, تقویت رحم برای بارداری

ناباروری زنان در سراسر جهان در حال گسترش است و به دلیل سبک زندگی غلط روز به روز بر میزان نازایی زنان افزدوه می شود. زمانی که یک زن بعد از 1 سال تلاش برای باردار شدن موفق به حاملگی نمی شود ناباروری نامیده می شود. در حال حاضر تقریبا نیمی از زوج ها دچار مشکل ناباروری و یا نازایی هستند که حدود 50 درصد از این موارد مربوط به مشکلات مرد و 50 درصد نیز مربوط به مشکلات زن است در صورتی که به اشتباه در بین مردم اینگونه تصور می شود که اکثر مشکلات بچه دار نشدن زوج ها مربوط به زن است .

تقویت رحم

تقویت رحم و تخمک گذاری زنان مسئله ای جدی برای جلوگیری از نازایی و سقط جنین است، همچنین تقویت رحم یکی از مهمترین مسائل زنانه ای است که به دلیل نقش مهم این اندام در هنگام بارداری و زمان پریود باید مورد توجه قرار گیرد.در دوران بارداری و قاعدگی به دلیل ایجاد تغییراتی در هورمون های بدن زنان، تغییراتی نیز در این قسمت از بدن نیز رخ خواهد داد.

با توجه به نقش و وظایف مهمی که این اندام تحتانی و ماهیچه ای در بدن زنان ایفا میکند؛ بنابراین باید به آن توجه ویژه ای داشت و به صورت مداوم تحت مراقبت های بهداشتی و درمانی قرار گیرد. چنانچه در رحم یک زن عمل لقاح به درستی صورت نگیرد یا رحم او به دلایل مختلف قادر به نگهداری جنین نباشد؛ احتمال نازایی و سقط جنین بسیار زیاد خواهد بود.

بنابراین چنین افرادی حتما باید قبل از هر اقدامی برای بارداری خود به پزشک مراجعه کرده و برای تقویت رحم و تخمدان های خود به فکر چاره ای اساسی باشد. لذا برای این که یک زن برای افزایش قدرت باروری باید در مدت عادت ماهیانه خود، تخمک سالم تولید کرده و بعد از رابطه جنسی با اسپرم قوی و سالم مردان ترکیب شده تا تخمک ها بارور شوند.

تصحیح برنامه غذایی و استفاده از مواد غذایی مقوی و مفید بسیار در تقویت رحم و تخمدان های زنان موثر بوده و رحم آن ها را برای بارداری آماده خواهد کرد.

علت ناباروری زنان

شایع ترین مشکلاتی که می تواند باعث ناباروری زنان شود عبارتند از : مشکلات مربوط به تخمک گذاری ، مشکلات مربوط به دهانه رحم ، آسیب به رحم یا لوله فالوپ ، مشکلات هورمونی ، سندرم تخمدان پلی کیستیک ، مشکلات تیروئید ، برخی از بیماریها و عفونت های منتقله از راه جنسی و حتی سیگار کشیدن و مصرف الکل .

مشکلات بهداشتی و ناباروری

اسپرم‌ها برای بارور کردن تخمک‌ها، باید از دهانه رحم عبور کنند و اگر هر مشکلی در این ناحیه وجود داشته و سلامت دهانه رحم را تهدید کند، تلاش اسپرم‌ها برای رسیدن به تخمک‌ها، ناکام می‌ماند. کسانی که به عفونت‌های تناسلی دچار هستند یا از مشکلات التهابی مربوط به دهانه رحم رنج می‌برند، نیازی به تلقیح مصنوعی یا IVF ندارند. اگر این زنان مشکلات مربوط به ناحیه دهانه رحم را برطرف کنند، زودتر از آنچه که انتظار دارند، بارداری را تجربه می‌کنند.

چه مواد غذايی برای تقويت رحم مفید هستند؟

رژیم غذایی غنی از اسید فولیک باعث تقویت تخمدان‌ها و تخمک‌ها می‌شود. برای سلامت تخمک ها سبزیجات برگ دار، محصولات لبنی و ماهی را در رژیم غذایی خود حتما بگنجانید. مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها، مانند گردو، برای باروری مفید است.

برای تقویت باروری می توانید از تخم خرفه و تخم رازیانه به صورت شیر برنج استفاد کنید. برای تقویت تخمدان خوردن گوشت گوسفندی و مصرف آش ها و سوپ ها نیز تاثیر گذار است. استفاده از غذاهایی با طبع گرم مثل فسنجان برای تقویت رحم و گرم کردن روغن مالی های ناحیه تخمدان موثر به شمار می روند.

زنانی که کمتر چربی‌های ترانس و قند حاصل از کربوهیدرات می‌خورند، پروتئین گیاهی بیشتری نسبت به پروتئین حیوانی مصرف می‌کنند، فیبر و آهن بیشتری در مواد غذایی‌شان یافت می‌شود، مولتی‌ویتامین بیشتری مصرف می‌کنند، شاخص تراکم بدن (BMI) پایین‌تری دارند، روزانه برای مدت بیشتری ورزش می‌کنند و محصولات لبنی پرچرب بیشتر و کم‌چرب کمتری مصرف می‌کنند، بالاترین امتیاز رژیم بارداری را کسب می‌کنند.

از مصرف نخود فرنگی، مرکبات، کلم، فلفل دلمه‎ای و سیب زمینی شیرین غافل نشوید. لبنیات پرچرب (شیر، دوغ، ماست و کشک) باعث بالا رفتن قدرت باروری می‎شود. حتما لبنیات را در سبد غذایی خود قرار دهید.

در چين ، ژاپن و كشورهاي خاور دور از تركيب عسل و دارچين براي تقويت رحم در زناني كه باردار نمي شوند استفاده مي شود. كمي پودر دارچين را با نصف قاشق چايخوري عسل خمير كرده و آن را در در طول روز به طور مكرر بر روي لثه ها مي گذارند تا به آهستگي با بزاق دهان مخلوط شده و وارد بدن شود.

آمادگی رحم برای بارداری در طب سنتی چگونه است؟

برای یک بارداری سالم و خوب، اقداماتی لازم است که مهم‎ترین آنها آماده‎سازی و تقویت رحم برای نگهداری جنین است. طب سنتی راهکارهایی را برای تقویت رحم و قوای تخمک توصیه می‎کند، وجود ترشحات غیرطبیعی در محیط رحم باعث بروز اختلال در عملکرد طبیعی رحم شده و موجب کاهش توان عملکردی آن می‎شود.

طب سنتی درمان اصلی عفونت را اصلاح اخلاط بدن ( سودا، صفرا، بلغم ) می‎داند و هنگام افزایش و بر هم ریختن اخلاط بدن جهت پاکسازی آنها را به سمت رحم سوق می‎دهد تا از آن طریق از بدن خارج شود. اصلاح الگوهای غذایی اولین قدم طب سنتی برای ازبین بردن عفونت است.

استفاده از گل سرخ و یا روغن آن بسیار مفید است. گل سرخ را با مقداری آب بجوشانید و وقتی کمی خنک شد در آن بنشینید و یا مقداری روغن آن را زیر ناف بمالید، استفاده از مخلوط آب و گلاب نیز موثر است.

ترکیب سیاه دانه و عسل برای تقویت رحم و قوای جنسی بسیار مفید است. مقداری سیاه دانه را با عسل مخلوط کنید و روزانه یکی دو قاشق میل نمایید. خوردن سیر، عرق کاسنی، آب هویج، کنجد و مرزه نیز مفید است. ویتامین C و آنتی‎ اکسیدان‎ها برای تقویت رحم و کاهش میزان استرس تخمک نقش بسزایی دارند.

در طب سنتی برخی غذاها به عنوان غذای مطلق نامیده شده است، به دلیل اینکه خون پاکیزه و صالحی را در بدن می‌سازد و بدن را به سمت گرمی یا سردی پیش نمی‌برد و تعادل را در بدن برقرار می‌کند که مصرف برخی موادغذایی مانند بادام، انجیر،مویز و انگور در تولید خون صالح نقش بسزایی دارد.

گرم نگه داشتن رحم در بارداری

بسیاری از متخصصان زنان و زایمان و محققان پزشکی به این نتیجه رسیده اند سردی رحم و سرماخوردگی رحم حتی باعث می‌شود تا زن نابارور شود یا در صورت بارداری در ماه‌های اول جنین را سقط کند. جنین برای رشد و تکامل نیاز به محیطی گرم دارد. در واقع گرم بودن رحم مادر باعث فعالیت‌های متابولیک، تغذیه و رشد جنین می‌شود.

در مرحله تخمک گذاری یا دوره دوم عادت ماهیانه، هورمون پروژسترون باعث افزایش جسم زرد و افزایش دمای رحم می‌شود تا این مکان آماده باروری شود. به همین دلیل زنانی که عادت ماهیانه منظم ندارند امکان حاملگی در آنها صفر یا بسیار کم است. کم خونی از عوامل مهم سرماخوردگی رحم است.

به هیچ وجه نباید از نوشیدنی‌های سرد یا همراه با یخ یا یخ زده استفاده کرد. به جای آن می‌توانید از چای‌های گیاهی مثل پونه کوهی، سنبل الطیب و دیگر چای‌ها استفاده کنید.

یکی از روش‌های گرم نگه داشتن رحم گرم نگه داشتن پاها است. بخصوص اگر طبع سردی دارید بهتر است همیشه پاهایتان را با استفاده از جوراب‌های نخی در تابستان و در زمستان با جوراب‌های پشمی بپوشانید. به هیچ وجه با پای برهنه روی زمین و کفپوش سرد راه نروید. در ماه‌های سرد سال بیشتر باید این نکات را رعایت کنید. زمان تخمک گذاری این موارد را بیشتر باید رعایت کنید.

چه قرص هایی برای بارداری سریع مناسب هستند؟

همه این قرص ها به تخمک گذاری کمک می کند، اما داروی مناسب شما، به دلیل مشکل و میزان تخمک گذاری و باروری شما بستگی دارد، و این که آیا قرص به لقاح کمک می کند یا خیر. استفاده از دارو‌های باروری، عوارضی را هم در پی دارد، بنابراین هیچگاه بدون مشورت با پزشک این داروها را مصرف نکنید.