رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS ، هرساله بالاترین رتبه دانشگاه های کانادا را برای تحصیل در رشته مهندسی در کانادا را منتشر می کند .

این موسسه لیست خود را از دانشگاه های برتر در سراسر جهان با توجه به شاخص هایی از قبیل شهرت دانشگاهی ، شهرت کارفرمایان ، استنادهای تحقیقاتی ، همکاری پژوهشی و … منتشر می کند .

مهندسی و فناوری زمینه هایی هستند که در انواع مسیرهای شغلی به ویژه برای فارغ التحصیلانی که پس از فارغ التحصیلی تصمیم به ماندن و کار در کانادا می گیرند ، درها را باز می کنند .

5 دانشگاه برتر برای مطالعه مهندسی در کانادا
5 دانشگاه برتر برای مطالعه مهندسی در کانادا

دانشگاه های کانادایی در ایالات مختلف در رتبه بندی امسال مهندسی و فناوری ظاهر شدند ، بنابراین ادامه تحصیل در کانادا را دارید با ما همراه باشید تا 5 مورد از برترین های آن ها را یه شما معرفی کنیم .

5 – دانشگاه آلبرتا

این دانشگاه در ایالت آلبرتا در شهر ادمونتون واقع شده است و در رده بندی امسال QS در زمینه مهندسی در کانادا در رتبه پنجم ظاهر شده است . دانشگاه آلبرتا کشور کانادا بیش از 400 برنامه را در 18 دانشکده ارائه می دهد و دانشکده مهندسی به تنهایی 4،400 دانشجوی کارشناسی و 1500 دانش آموخته مقاطع graduate دارد .

این دانشکده 21 برنامه مهندسی و همچنین دومین برنامه تعاون مهندسی کانادا را ارائه می دهد . دانشجویان بین المللی تقریباً 17 درصد از جمعیت کارشناسی و تقریبا 39 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی را تشکیل می دهند .

4 – دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل ، یکی از دانشگاه های برتر آموزش به زبان انگلیسی در کبک ، امسال جایگاه خود را در بین سه دانشگاه برتر کانادا تأمین کرده است . این دانشگاه همچنین از نظر اعتبار در بین پنج دانشگاه برتر کانادا قرار گرفت و مقام اول را به عنوان برترین دانشگاه های پزشکی / دکترای کانادا بدست آورد .

دانشکده مهندسی مک گیل علاوه بر مدارک تحصیلات تکمیلی و دیپلم در هشت حوزه تحصیلی ، نه برنامه کارشناسی ارشد نیز ارائه می دهد . تحقیقات نقش مهمی در دانشکده ایفا می کند و دانشجویان تشویق می شوند تا با فرصت های مختلف برای برنامه های تابستانی و برنامه های تعاونی ، دست به تجربه بزنند .

همچنین دانشکده ای که به تحریک نوآوری مبتنی بر فناوری و کارآفرینی اختصاص دارد ، تمرکز جدی بر نوآوری دارد .

3 – دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو در بین 50 مدرسه برتر مهندسی جهان قرار دارد . این مدرسه بزرگترین مدرسه مهندسی در کانادا است و بیش از 9،500 دانشجو در سال 2016 در آن ثبت نام کرده اند .

این دانشگاه از نظر تحقیقاتی بزرگ است و در حال حاضر شرکای بین المللی آن از 64 میلیون دلار فراتر رفته اند . از طریق طیف گسترده ای از برنامه های تعاونی متناوب با آموزش درون کلاس ، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ممکن است قبل از فارغ التحصیلی تا دو سال سابقه کار پولی دریافت کنند .

دانشجویان تحصیلات تکمیلی فرصت های زیادی برای همکاری با مشاغل محلی برای توسعه پروژه ها دارند و همه دانشجویان به بزرگترین مرکز طراحی دانشجویی در آمریکای شمالی دسترسی دارند .

2 – دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) به عنوان یک مرکز جهانی برای تحقیق و تدریس شناخته می شود . این کشور به طور پیوسته جایگاه خود را در بین 40 دانشگاه برتر جهان تأمین کرده است .

UBC با 162 کشور از سراسر جهان بیشترین درصد دانشجویان بین المللی را دارد .

دانشکده علوم کاربردی دانشگاه برنامه هایی را در 21 تخصص در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد . مطالعات تحصیلات تکمیلی شامل برنامه هایی برای متخصصان صنعت است که به دنبال گسترش تجربه خود هستند و همچنین برنامه هایی برای افرادی که مایل به پیگیری مشاغل تحقیقاتی هستند .

به عنوان یک دانشگاه برتر تحقیقاتی ، UBC اغلب به دلیل دامنه ، قدرت و تأثیر تلاشهای تحقیقاتی خود با محققان مدعی توجه کانون در مناطقی از قبیل تولید پیشرفته ، انرژی پاک ، دیجیتال و موارد دیگر برگزار می شود .

1 – دانشگاه تورنتو

بار دیگر U از T مقام اول را می گیرد ! U از T نیز این مقام را به عنوان معتبرترین دانشگاه در کانادا در سال جاری بدست آورد .

دانشکده علوم کاربردی و مهندسی این دانشگاه بسیار گسترده است و تقریباً 8000 دانشجو در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در 16 دانشگاه در سراسر انتاریو حضور دارند .

دانش آموختگان می توانند در یکی از هشت زمینه اصلی مطالعه مانند مهندسی شیمی ، مهندسی عمران ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی برق ، مهندسی صنایع ، مهندسی مواد ، مهندسی مکانیک و مهندسی مواد معدنی ، برنامه تحصیل را دنبال کنند .

این دانشکده همچنین مهندسی هوافضا ، مهندسی سیستم های زیست پزشکی و سایر تخصص های منحصر به فرد را ارائه می دهد . در سطح فارغ التحصیلان ، دانشجویان از غلظت های نوآورانه در مقاطع تحقیق و حرفه ای و یک برنامه مشترک در آموزش مهندسی ، از جمله سایرین برخوردار هستند

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ادامه تحصیل در رشته های مهندسی در کانادا به وب سایت موسسه اعزام دانشجو Studyunique مراجعه فرمایید .