رژیم غذایی اتکینز (Atkins Diet) ازجمله رژیم‌های لاغری و کاهش وزن به‌حساب می‌آید. در این رژیم ادعا می‌شود فرد با خوردن مقدار زیادی موادغذایی در طی 2 هفته حدوداً 7-6 کیلوگرم کاهش وزن خواهد داشت.
شما می توانید رژیم اتکینز را با محدود کردن خود به حدود ۲۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز شروع کنید. قبل از اینکه شما به اشتباه بیفتید، باید بدانید که ۲۰ گرم کربوهیدرات خالص ممکن است کم به نظر برسد، اما اینطور نیست.
رژیم اتکینز، یک رژیم کم کربوهیدرات است که معمولا برای کاهش وزن توصیه می شود.طرفداران این رژیم ادعا می کنند که شما می توانید وزن خود را کاهش دهید، در صورتی که هر چقدر بخواهید پروتئین و چربی مصرف می کنید و این تا زمانیکه از مصرف کربوهیدرات اجتناب کنید، ادامه خواهد داشت.
اگر بدانید که با همین مقدار کم چه مقدار غذا می توانید بخورید، شگفت زده خواهید شد. همانطور که پیشرفت می کنید، محدودیت کربوهیدرات افزایش می یابد. به عنوان مثال، مرحله ۱ رژیم اتکینز پیشنهاد می دهد که از سبزیجات، پنیر و پروتئین ها به عنوان یاری دهنده استفاده کنید. سپس در مرحله ۲، لوبیا، انواع توت ها و ماست (در میان سایر غذاها) را به مخلوط اضافه می کند.
در 12 سال گذشته، بیش از 20 مطالعه نشان داده است که رژیم های کم کربوهیدرات بدون نیاز به شمردن و محاسبه کالری، برای کاهش وزن موثر هستند و می توانند سلامت بدن را بهبود بخشند.
دانلود رایگان کتاب رژیم غذایی اتکینز / لاغری سریع با رژیم اتکینز  دانلود کتاب رژیم لاغری 14 روزه دکتر اتکینز  /هفته دوم  چه غذاهایی / مجاز است  کسانی که با رژیم اتکینز لاغر شدن  عوارض /  تفاوت رژیم اتکینز و کتوژنیک
لاغری سریع با رژیم اتکینز

رژیم اتکینز چیست ؟

 رژیم اتکینز ابتدا توسط پزشکی به نام «دکتر رابرت سی. اتکینز» طراحی شده است.کتاب او درباره رژیم اتکینز در سال 1972 عنوان پرفروش ترین کتاب سال را به دست آورد ؛از آن زمان به بعد، رژیم دکتر اتکینز در تمام دنیا معروف و کتاب های زیادی در مورد آن منتشر شده است.
نظریه رژیم اتکینز بر این پایه است که بدن همانند یک موتور است؛ کربوهیدرات سوخت آن است و باعث می‌شود این موتور کار کند. محدود کردن کربوهیدرات باعث می‌شود که بدن به دنبال جایگزین برای این سوخت برود و از چربی‌های ذخیره‌شده به‌ عنوان سوخت استفاده کند.
کتاب دکتر اتکینز به سرعت به یک کتاب پرفروش تبدیل شد و خود را از کتاب های رژیم غذایی دیگر جدا کرد. تاکنون، این راهنما ۲۸ بار تجدید چاپ شده است و بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.

این رژیم غذایی توسط مراکز مرتبط با سلامت به علت مقدار بالای چربی موجود در آن به عنوان برنامه ناسالم شناخته شد. با این حال تحقیقات جدید نشان دادند چربی های اشباع بی ضرر هستند.

دکتر آتکینز که پزشکی تجربی بود، بیش از ۶۰ هزار بیمار را در طول زندگی خود معالجه کرده است. او در برنامه های گفتگو محور به عنوان یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی ظاهر شد و حتی یک برنامه رادیویی به نام (سلامت، انتخاب شما) داشت. دکتر اتکینز در سال ۲۰۰۳ در شهر نیویورک از دنیا رفت.

در ابتدا این رژیم به‌خاطر داشتن چربی‌های اشباع بالا توسط نهادهای مرتبط با بهداشت و سلامت به‌عنوان رژیم مضر و ناسالم قلمداد شد. درحالی‌که مطالعات تازه حاکی از آن است که چربی‌های اشباع‌ بی‌ضرر هستند.

رژیم اتکینز هفته اول  میان وعده رژیم اتکینز  دانلود کتاب رژیم لاغری 14 روزه دکتر اتکینز  چه غذاهایی در رژیم اتکینز مجاز است
رژیم اتکینز هفته اول میان وعده رژیم اتکینز

در گذشته رژیم اتکینز را به عنوان یک رژیم لاغری مضر می‌شناختند اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد این رژیم باعث کاهش قند خون، افزایش کلسترول خوب و افزایش فاکتورهای مهم در سلامتی می‌شود. این رژیم مانع از پر خوری می‌شود و اشتهای شما را کاهش می‌دهد.

گرسنگی بدترین جنبه هر رژیم غذایی است. به همین دلیل بیشتر مردم پس از چند روز رژیم غذایی خاص خود از فرط گرسنگی در مقابل رژیم شکست می‌خورند. با این حال جالب است بدانید که مصرف کمتر مواد کربوهیدراتی باعث کاهش اشتهای شما در طول روز می‌شود.

رژیم اتکینز شامل 4 مرحله است، با مصرف مقدار کم کربوهیدرات، آغاز می‌شود. فرد به میزانی که می‌خواهد از مواد غذایی مجاز استفاده می‌کند تا وزن دلخواه خود را به دست آورد.

البته محدود کردن کربوهیدرات به این معنی نیست که هیچ نوع قند و یا حتی سیب‌زمینی پخته مصرف نمی‌شود. شما از لیست “غذاهای قابل‌قبول” استفاده کرده و با حساب کردن میزان کربوهیدرات مصرفی از این لیست غذا مصرف می‌کنید.

رژیم اتکینز شامل 4 مرحله است، با مصرف مقدار کم کربوهیدرات، آغاز می‌شود. فرد به میزانی که می‌خواهد از مواد غذایی مجاز استفاده می‌کند تا وزن دلخواه خود را به دست آورد.

البته محدود کردن کربوهیدرات به این معنی نیست که هیچ نوع قند و یا حتی سیب‌زمینی پخته مصرف نمی‌شود. شما از لیست “غذاهای قابل‌قبول” استفاده کرده و با حساب کردن میزان کربوهیدرات مصرفی از این لیست غذا مصرف می‌کنید.

دلیل اصلی این که، این رژیم برای کاهش وزن بسیار موثر هستند، کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف پروتئین است که باعث کاهش اشتها و کاهش کالری شما می شود( بدون اینکه به میزان و شمارش آن فکر کنید)

به گزارش سایت باعلم : قسمت بزرگی از کاهش وزن و لاغری ایجادشده به دلیل از دست دادن آب است که به گفته کارشناسان، به دلیل اثر دیورتیک این رژیم است. این امر در مورد بسیاری از رژیم‌های غذایی دیگر نیز صادق است و یکی از دلایلی است که محققان رژیم‌های غذایی را تنها در چند هفته، با سایر رژیم‌ها مقایسه نمی‌کنند. برای مطالعات رژیم غذایی، زمانی طولانی‌مدت، حداقل دو سال برای تحقیق در نظر گرفته می‌شود.

کسانی که با رژیم اتکینز لاغر شدن  هفته دوم  دانلود کتاب رژیم لاغری 14 روزه میان وعده رژیم اتکینز
کسانی که با رژیم اتکینز لاغر شدن

برخلاف چیزی که احتمالا شنیده‌اید، رژیم اتکینز کاملا منعطف است. تنها در ۲ هفته‌ی اول این رژیم باید مصرف کربوهیدرات‌ها را کاهش دهید. پس از پایان مرحله‌ی القا، می‌توانید کم‌کم کربوهیدرات‌های سالمی مانند سبزیجات پرکربوهیدرات‌تر، میوه‌ها، میوه‌های خانواده‌ی بِری (مانند توت‌فرنگی، آلبالو و…)، سیب‌زمینی، حبوبات و جو دوسر استفاده کنید.

آیا رژیم غذایی اتکینز واقعا موثر است ؟

باید بدانید که هر فردی متفاوت است، به ویژه هنگامی که صحبت از انواع بدن و متابولیسم به میان می آید.

کم کردن کربوهیدرات از وعده‌های غذایی یکی از راحت‌ترین روش‌های سریع لاغری است. مطالعات نشان داده است کسانی که در رژیم غذایی خود کربوهیدرات کمتری مصرف می‌کنند به نسبت دیگران سرعت بیشتری در کاهش وزن دارند. چرا که کربوهیدرات کمتر باعث خروج آب اضافی در بدن، کاهش سطح انسولین و در ادامه کاهش وزن سریع‌تر طی یک یا دو هفته اول شروع رژیم می‌شود.

زمانی که در رژیم غذایی به مانند اتکینز شروع به کاهش کربوهیدرات بدن می‌کند، به نسبت میزان تری گلیسیرید نیز کاهش می‌یابد. البته باید این نکته در مورد سایر رژیم‌ها را فراموش کنیم که رژیم‌های کم چرب باعث افزایش تری گلیسیرید می‌شود.

در رژیم اتکینز نیز مانند سایر رژیم‌ها وقتی دوباره به رژیم غذایی قبلی‌تان با همان مقادیر برگردید، روندافزایش وزن و برگشت به وزن قبلی‌تان شروع می‌شود.

ممکن است که این رژیم برای گیاه خواران هم اجرایی باشد، اما سخت تر خواهد بود.شما می توانید غذاهای حاوی سویا را برای پروتئین استفاده کنید و مقدار زیادی از آجیل و دانه ها را داشته باشید.روغن زیتون و روغن نارگیل نیز منابع طبیعی چربی و بسیار عالی هستند.

عوارض رژیم غذایی اتکینز

هیچ نشانه‌ای از خطرات جدی در رژیم اتکینز در کوتاه‌مدت وجود ندارد و عوارض جانبی گزارش‌شده بسیار جزئی است.

رژیم اتکینز برای 14 روز (کاهش وزن 6 الی 8 کیلو)

در ادامه این مطلب ، رژیم غذایی برای 7 روز آورده شده است و بعد از هفت روز ، دوباره رژیم را از روز اول شروع کنید.

رژیم غذایی اتکینز روز اول :

برای صبحانه می توانید نیمرو در کنار سبزیجات تفت شده در روغن زیتون میل کنید.

برای نهار سالاد مرغ همراه با روغن زیتون اصل با کمی آجیل

برای شام می توانید گوشت کباب شده را با سبزیحات میل کنید.

چه غذاهایی در رژیم اتکینز مجاز است  رژیم اتکینز هفته دوم  کسانی که با رژیم اتکینز لاغر شدن  دانلود کتاب رژیم لاغری 14 روزه   رژیم کتوژنیک
چه غذاهایی در رژیم اتکینز مجاز است

رژیم غذایی اتکینز روز دوم :

صبحانه کمی مرغ با تخم مرغ

برای وعده نهار ، باقی مانده مرغ از وعده صبحانه را با سبزیجات میل کنید.

برای شام  می توانید چیز برگر خانگی با سبزیجات و روغن زیتون میل کنید.

رژیم غذایی اتکینز روز سوم :

برای صبحانه ، املت همراه با سبزیجات تازه میل کنید.

برای نهار می توانید سالاد میگو که در روغن زیتون سرخ شده است میل کنید.

برای شام هم گوشت چرخ کرده سرخ شده در روغن زیتون همراه با سبزیجات

رژیم غذایی اتکینز روز چهارم :

برای صبحانه می توانید دوباره نمیرو و سبزیجات میل کنید. داخل نیمرو می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید.

برای نهار گوشت چرخ کرده همراه با سبزیجات

برای شما ماهی با کره و سبزیجات

رژیم غذایی اتکینز روز پنجم :

برای صبحانه ، سوسیس تخم مرغ همراه با سبزیجات

برای نهار سالاد مرغ همراه با آجیل

برای شما کباب همراه با سبزیجات

رژیم غذایی اتکینز روز ششم :

برای صبحانهاملت سبزیجات تهیه شده با روغن زیتون

برای نهار کباب با سبزیجات

برای شما خورشت مرغ و سبزیجات

رژیم غذایی اتکینز روز هفتم :

برای صبحانه سوسیس تخم مرغ

برای نهار خوراک مرغ

و برای شام ، کباب بال مرغ همراه با سبزیجات تاره .

توجه داشته باشید که سبزیجات حتما باید در رژیم غذایی روزانه وجود داشته باشد.