متروی استانبول بین قاره ای می باشد

استانبول از مهم ترین مقاصد توریستی ترکیه می باشد که توجه جهانگردان را به خود معطوف نموده است؛ حتی برخی از آن ها سالی چند بار به این شهر دوست داشتنی سفر می کنند. همان گونه که می دانید، استانبول تنها شهری است که در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است؛ به همین دلیل متروی آن بین قاره ای محسوب می شود. اگر قسمتی از مساحت این شهر در قاره آسیا قرار نداشت، استانبول بزرگترین شهر اروپا به حساب می آمد.

متروی استانبول بین قاره ای می باشد
متروی استانبول بین قاره ای می باشد

متروی استانبول در سال 2013 مورد بهره برداری قرار گرفت و مسئولین مربوطه با اتصال دو بخش آسیایی و اروپایی این شهر، مسیر اتصال زیرزمینی این دو قاره را گشودند. هم اکنون 5 خط M1، M2، M3، M4، M6 در این مترو فعال هستند و به زودی 4 خط دیگر هم به آن اضافه می گردد.

*خطوط مترو استانبول

  1. آکسارای – فرودگاه آتاترک: پر ترددترین خطی که مسافران تور استانبول مورد استفاده قرار می دهند همین مسیر بوده زیرا به راحتی و در کمترین زمان ممکن آن ها را از فرودگاه به مرکز شهر انتقال می دهد؛ طول این مسیر حدود 26 کیلومتر است.
  2. ینی کاپی – حاجی عثمان: برای رسیدن به منطقه شیشلی یا میدان تکسیم باید از این خط استفاده کنید. خوب است بدانید که طول خط 2 حدود 23 کیلومتر است و در سال 2014 3 ایستگاه به آن اضافه گردید.
خطوط مترو استانبول
خطوط مترو استانبول
  1. کرازلی – مترو کنت المپیاد: یکی دیگر از خطوط مهم متروی استانبول خط 3 می باشد که به عنوان ترمینال درون شهری مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. کادیکوی – کاوسان تپه: خط 4 در قسمت آسیایی استانبول فعالیت دارد و حرکت آن از ساحل بسفر آغاز می شود و ایستگاه انتهایی آن منطقه کاوسان تپه می باشد.

6.لونت – دانشگاه Bogazici: این خط مختص مینی مترو می باشد.

لونت – دانشگاه Bogazici: این خط مختص مینی مترو می باشد.
لونت – دانشگاه Bogazici: این خط مختص مینی مترو می باشد.

گردشگران تور ترکیه می توانند از متروی این شهر که به صورت شبانه روزی فعالیت دارد، بهره ببرند و به مقاصد مورد نظر خود بروند. ساعات کاری مترو استانبول 6 الی 24 می باشد و قطارها حداکثر هر 10 دقیقه یکبار به ایستگاه ها می آیند. مترو ارزان ترین و سهل ترین راهی است که می توان در شهرهای توریستی مورد استفاده قرار داد؛ هزینه استفاده از مترو استانبول 2.5 لیر ترکیه است.

گردشگران تور ترکیه می توانند از متروی این شهر که به صورت شبانه روزی فعالیت دارد
گردشگران تور ترکیه می توانند از متروی این شهر که به صورت شبانه روزی فعالیت دارد

شهر آنتالیا هم یکی دیگر از مقاصد توریستی ترکیه به شمار می رود که در آن هم خط متروی پیشرفته ای وجود دارد که گردشگران تور آنتالیا می توانند مورد استفاده قرار دهند و به نقاط مختلف شهر بروند.