حتما واژه هاست را شنیده اید! اگر می خواهید بدانید هاست چیست و چه نقشی در وب سایت ها ایفا می کند پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هاست چیست و چه نقشی در سایت دارد؟
هاست چیست و چه نقشی در سایت دارد؟

هاست چیست؟

هاست فضای مورد نیاز برای اطلاعات وب سایت است. فایل های سایت، دیتابیس، اکانت های ایمیل و … همگی در هاست قرار داده می شوند و به نوعی می توان هاست را زیرساخت وبسایت دانست. هاست ها بر اساس نوع سایت و هسته آن، انواع مختلفی دارند که از میان آنها می توان به هاست ویندوز و هاست لینوکس اشاره نمود. علاوه بر نوع هاست، کانفیگ های مختلفی نیز برای آن وجود دارد که از میان آنها می توان به هاست ابری، هاست حرفه ای، هاست وردپرس و … اشاره نمود.

کدام هاست را برای سایت مان بخریم؟

برای اینکه بتوانید هاست مناسب برای سایت تان را خریداری کنید می بایست در ابتدا نوع آنرا مشخص نمایید. معمولا نوع هاست بر اساس زبان سیستم مدیریت محتوا (سایت ساز) تعیین می شود. برای مثال، وردپرس برای عملکرد مناسب به هاست لینوکس نیاز دارد. اگر بخواهیم نهایت کارایی، کیفیت و سازگاری را داشته باشیم هاست وردپرس بهترین گزینه برای خرید هاست می باشد.

پیشنهاد ویژه برای راه اندازی سایت
پیشنهاد ویژه برای راه اندازی سایت

نحوه راه اندازی سایت بر روی هاست

برای راه اندازی سایت در هاست می بایست دامنه به واسطه DNS با هاست ست شده باشد. به این معنی که با وارد کردن آدرس سایت، هاست در دسترس باشد. در ادامه می بایست بسته نصبی سایت ساز را در هاست، آپلود کرده و اقدام به ساختن دیتابیس نمود. پس از آپلود می بایست بسته نصبی را بسته به نوع آن، فراخوانی کرده و اقدام به نصب آن نمود.

پیشنهاد ویژه برای راه اندازی سایت

اگر تمایل دارید سایت داشته باشید اما دانش فنی راه اندازی آن را ندارید ما یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم. پیشنهاد به این صورت است که شما با سفارش هاست ایران از شرکت میزبان فا با دوره پرداخت سالانه ، سایر ملزومات وبسایت را به همراه راه اندازی آن بصورت رایگان در اختیار خواهید داشت! برای خرید هاست از میزبان فا تنها کافیست بر روی لینک زیر کلیک کرده و پس از هدایت شدن به سایت میزبان فا، سرویس مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهید. لازم به ذکر است با انتخاب دوره پرداخت سالانه، امکانات رایگان برای شما قابل مشاهده خواهد بود که می توانید در روند سفارش، آنها را انتخاب نمایید.

خرید هاست ارزان حرفه ای از میزبان فا