چطور در 3 روز استانبول را بگردیم

استانبول، شهری شناخته‌شده به خاطر زیبایی، تاریخ و مردمان میهمان‌نواز خود است. این شهر در کنار خلیج بوسفور، محل مناسبی برای یک گشت‌وگذار فراموش‌نشدنی به شمار می‌آید. امروزه مسافران، با توجه به افزایش هزینه‌ها، همواره به دنبال داشتن سفرهایی کوتاه‌تر هستند. فلایتیو به همین بهانه قصد دارد تا شما را با جاذبه‌های گردشگری و تفریحات این شهر در مدت ۳ روز آشنا کند. برای خرید بلیط هواپیما همین امروز به فلایتیو سر بزنید.

چطور در 3 روز استانبول را بگردیم
چطور در 3 روز استانبول را بگردیم

روز اول

استانبول باوجود زیبایی فراوان خود، دارای یک ترافیک وحشتناک است. ترافیک این شهر را می‌توان با نیویورک مقایسه کرد. اگر به‌محض ورود حس کردید که به ماجراجویی بیشتری نیاز دارید، بهترین گزینه برای شما استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است. اگر استفاده از این وسایل برای شما سخت است، تاکسی‌ها نیز در سراسر شهر حضور دارند. توصیه ما به شما این است که رانندگان شخصی در بیرون فرودگاه را نادیده گرفته و مستقیم به سراغ تاکسی‌های فرودگاه بروید. حتی اگر هتل نزدیک به فرودگاه باشد، سفر شما بدون در نظر گرفتن تعمیرات جاده‌ای و ترافیک، حداقل نیم ساعت طول می‌کشد. (برای خرید بلیط هواپیما استانبول همین امروز اقدام کنید.)

برای کسب بهره حداکثری از اقامت خود در استانبول، هتلی در نزدیکی بوسفور انتخاب کنید. اگرچه این هتل‌ها گران‌تر هستند، اما ارزش امتحان کردن را دارند. پس چرا یک هتل لوکس کوچک در کنار خلیج بوسفور را امتحان نکنید؟ هتل سوماهان بر روی آب، برخلاف دیگر هتل‌های زنجیره‌ای، دارای تاکسی‌های آبی برای بردن شما به سواحل آسیایی شهر است. هتل سوماهان همچنین دارای یک حمام ترکی است و اگر شما زمان کافی برای تجربه یک فرصت سنتی‌تر ندارید، می‌توانید این اقامتگاه را انتخاب کنید. بهترین قیمت رزرو هتل استانبول را در تابستان با ما تجربه کنید.

روز دوم

هیچ سفری به استانبول بدون دیدار از یکی از مساجد بی‌شمار آن کامل نمی‌شود. بزرگ‌ترین مسجد این شهر سلطان احمد نام داشته و به مسجد آبی در محله سلطان احمد این شهر نیز معروف است. برای پرهیز از شلوغی ناشی از نمازگزاران، بهتر است تا در هنگام عصر به مسجد مراجعه کنید. سعی کنید تا در روزهایی به غیر از جمعه به این مسجد مراجعه کنید. دلیل آن برگزاری نماز جمعه در مسجد آبی و شلوغی بیش‌ازحد آن است. حتما به هنگام حضور در مسجد لباس مناسب به تن داشته باشید. ورود به این مسجد برای بازدید رایگان است.

کاخ توپکاپی نیز تقریبا در نزدیکی مسجد آبی واقع شده است. این کاخ بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین قصر دنیا محسوب می‌شود. توپکاپی یقینا حیرت‌انگیز بوده و اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید، این مکان یکی از بهترین بناهای استانبول برای گرفتن عکس‌های زیباست. به‌علاوه، کاخ توپکاپی دارای بهترین چشم‌اندازها برای تماشای خلیج بوسفور، شاخ طلایی و دریا است.

در انتهای روز به رستوران نصرت مراجعه کنید. این رستوران در استانبول بسیار مشهور بوده و باید قبل از مراجعه، میز رزرو کرد. اگر گیاه‌خوار هستید، نگران نباشید. در منوی این رستوران سه نوع غذای گیاهی نیز به چشم می‌خورد. دسرهای نصرت نیز بسیار عالی بوده و بستنی سنتی ترکیه‌ای به همراه باقلوا در میان آن‌ها می‌درخشد.

روز سوم

روز خود را با رفتن به بازار بزرگ، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده شهر، آغاز کنید. این بازار یکی از قطب‌های مهم جذب گردشگر بوده و اگر قصد خرید از آن را دارید، حتما چانه‌زنی را فراموش نکنید. در این بازار تمامی اقلام ترکیه‌ای یافت می‌شود. به هنگام گردش در کوچه‌های بی‌انتهای بازار، یک فنجان قهوه ترک سفارش دهید و در صورت گرم بودن هوا، حتما بستنی خامه‌ای ترکیه را امتحان کنید. توصیه ما به شما پوشیدن لباس‌های معمولی برای در امان ماندن از خطر جیب‌برها است. تمام مدت مراقب وسایل خود باشید، زیرا این بازار به قطب دزدان شهر مشهور است.

پس از یک گشت‌وگذار طولانی در بازار، راهی کباب فروشی گِلگور (Gelgör) برای امتحان بهترین کباب‌های شهر شوید. صاحبان این رستوران بسیار میهمان‌نواز بوده و به شما در کنار کباب، دسر و چای نیز پیشنهاد می‌کنند.

اگر هنوز به‌طور کامل خسته نشده‌اید، کافه رینا (Reina) بهترین مکان برای مراجعه در پایان شب است. رینا در خلیج بوسفور واقع شده و نمای خوبی به آب دارد. رینا همچنین دارای یک رستوران روباز بوده و محل مناسبی برای صرف شام یا برگزاری میهمانی است. دیدار از رینا باید در برنامه سفر شما جای بگیرد.

روز چهارم

روز خود را با یک صبحانه کامل در کافه «سرای» آغاز کنید. این کافه به خاطر داشتن خدمه‌ای میهمان‌نواز شهرت فراوان دارد. آن‌ها به‌شدت به دنبال برآورده ساختن خواسته‌های شما بوده و همه خدمات نایاب در اینجا یافت می‌شود. آب‌پرتقال تازه به همراه سوسیس ترک، یکی از بهترین صبحانه‌های این کافه است. باوجود قرار داشتن کافه در بخش اشرافی شهر، فضای داخلی آن بسیار دنج و خودمانی است. پس از صرف صبحانه، کمی در خیابان‌های محله نیشان تاشی قدم زده و از بوتیک‌های لوکس و فروشگاه‌های بزرگ آن دیدن کنید.