نکات عیب یابی و تعمیرات ماشین ظرفشویی
نکات عیب یابی و تعمیرات ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی به وسایل کاربردی در هر آشپزخانه تبدیل شده اند و دلیل آن هم سرعت و دقت شستن ظروف است که بدین شکل صرفه جویی زیادی در زمان انسان ها پدید اورده است. شما بعد از یک مهمانی و خستگی فراوان با خیال راحت ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار می دهید و کاملا تمیز و خشک شده تحویل می گیرید.

ممکن است بعد از مدتی استفاده از این  دستگاه ها به تعمیرات ماشین ظرفشویی احتیاج پیدا کنید و ندانید که علت از کدام قسمت می تواند باشد. در این مقاله، شرکت آریابهکار که متخصص در تعمیر لوازم خانگی می باشد به مشکلات رایجی که در ماشین ظرفشویی در هنگام استفاده پیش می آید اشاره می کند.

تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش که درب آن قفل نمی شود

اول از همه سعی کنید ظروف داخل ظرفشویی بوش را چک کنید تا بیش از حد پر نشده باشد. اگر بیش از اندازه مجاز ظرف داخل دستگاه قرار داده اید آن ها را مرتب کنید تا درب ماشین ظرفشویی به راحتی بسته شود. در تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش ابتدا قفل درب برای هر گونه ایرادی بررسی می شود.

در مرحله بعدی لولای درب ظرفشویی بوش مورد بررسی قرار می گیرد تا هیچ گونه خمیدگی و شل شدگی نداشته باشد. لاستیک دور درب اگر فرسوده شده باشد و حالت خود را از دست داده باشد می تواند یکی از دلایل بسته نشدن درب باشد. کار اصلی این لاستیک، جلوگیری از نشتی آب می باشد. در اخر هم فنر های دستگاه توسط تکنسین های ماشین ظرفشویی بوش بررسی می شود تا معیوب نشده باشد. کار فنر کمک به باز و بسته شدن درب می باشد.

تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی که آب آن تخلیه نمی شود
تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی که آب آن تخلیه نمی شود

تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی که آب آن تخلیه نمی شود

جمع شدن آب در داخل کابین ظرفشویی ال جی و تخلیه نشدن آن از جمله مشکلات ماشین های ظرفشویی است که در بیش تر موارد از یک انسداد یا گرفتگی می تواند باشد. تکنسین ها در ابتدا فیلتر دستگاه را برای حذف هر گونه گرفتگی بررسی می کنند و اگر نیاز به تعویض آن باشد، آن را جایگزین می کنند.اگر خود شما قصد تمیز کردن فیلتر ظرفشویی ال جی را دارید ابتدا سبد پایینی را خارج کرده و با چرخاندن فیلتر مرکزی که در کف ظرفشویی قرار دارد آن را خارج کنید و با آب گرم و صابون تمیز کنید.

در مرحله بعدی لوله تخلیه آب را که معمولا در زیر سینک آشپزخانه قرار دارد را با دست فشار دهید تا قطعه جامد بزرگی در داخل آن گیر نکرده باشد ، سپس ماشین ظرفشویی ال جی را در داغ ترین حالت قرار داده و روشن کنید تا کل مواد زائد و چربی ها از چرخه شستشو حذف شود. . در مرحله اخر اگر نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی باشد، ابتدا پمپ تخلیه دستگاه جهت معیوب نبودن توسط تکنسین ها ماشین ظرفشویی بررسی می شود و در صورت لزوم پمپ تخلیه ظرفشویی ال جی تعویض می گردد.

تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ که ظروف را تمیز نمی کند
تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ که ظروف را تمیز نمی کند

تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ که ظروف را تمیز نمی کند

در مرحله اول تسمه پمپ آب مورد بررسی قرار می گیرد تا پارگی نداشته باشد. اگر تسمه پمپ آب معیوب شده بود آن را تعویض نمایید. در مرحله بعدی دریچه ورودی آب مورد بررسی قرار میگیرد تا معیوب نشده باشد و یا جرم نگرفته باشد.در صورتی که این دریچه آسیب دیده باشد، آب به میزان کافی داخل دستگاه وارد نمی شود و در نتیجه ظروف به خوبی تمیز نمی شوند.

گزینه های دیگری که در تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ که چنین مشکلی دارد بررسی می شود بازوهای آب پاش می باشند. این بازوها وظیفه هدایت آب را به سمت ظروف دارند و در صورتی که دچار جرم گرفتگی شده باشند، توانایی لازم برای انتقال آب را نداشته و در نتیجه ظروف به خوبی تمیز نمی شوند.