سلام .وقتتون بخیر

سوال : نشت کردن کیسه آب جنین چه علائمی داره ؟ منظورم پارگی نیست .

من در دوران بارداری دچار عفونت باکتریایی شدم و چند شبه که پماد واژنال کلیندازول مصرف می کنم .امشب می خواستم اپلیکاتور رو وارد واژنم بگنم که یک مایع آبکی ازم خارج شد که کمی مایل به زرد رنگ بود . سوالم اینه که این مایع آبکی زرد رنگ مربوط به نشت کردن کیسه آب جنین هست و یا ترکیب مایعات واژن با پماد آنتی بیوتیک ؟ در حال حاضر در هفته 30 بارداری هستم.

 علامت نشتی کسیه آب جنین چیه ؟ (پارگی منظورم نیست)
علامت نشتی کسیه آب جنین چیه ؟ (پارگی منظورم نیست)

برخی از پاسخ های کاربران

نیره من نشتی کیسه آب جنین داشتم که علائمش دقیقا همین بود
فاطی آب کیسه آب جنین بی رنگه و در صورت نشتی به مرور ادامه داره و قطع نمی شه .اگر لباس زیرت همیشه خیس هست ، احتمالش هست
نسرین منم تجربه نشت کیسه آب داشتم که مثل عرق کردن می مونه و اصلا قطع نمیشه .مخصوصا موقع سرفه کردن بیشتر هم میشه .
منیره من نشتی داشتم که موقع راه رفتن نشت می کرد. مخصوصا وقتی که ادرار داشتم و در حال رفتن به دستشویی بودم
لیلا برو بیمارستان تست آمینوشور بده.  این تستو بدی خیالت راحت میشه
سپیده شدیدا سرفه کن و آبی که از واژن بیرون میاد رو بررسی کن . اگر چسبناک نبود و شفاف و مثا آب شیر بود ، کیسه آب جنین نشت کرده
مریم تو تست آمینوشور یه چیزی شبیه گوش پاک کن می کنن داخل واژن و می چرخونن و میزارن تو دستگاه و نتیجه رو نشون میده
زینب به نظر من اون کرم آنتی بیوتیک با ترشحات واژن قاطی شده

 

پاسخ به سوال علائم نشت و یا سوراخ شدن کیسه  آب چیست؟

علائم پاره شدن کیسه آب جنین خارج شدن مایع آمنیوتیک از واژن به صورت ناگهانی و یا قطره‌قطره است که باعث کوچک شدن رحم به صورت یک‌باره یا به تدریج می‌شود . برای تشخیص ،مادر باردار را مورد معاینه قرار می گیرد تا مطمئن شود که خروج مایع به خاطر بی‌اختیاری ادرار یا دفع توده موکوسی و نمی‌باشد . در نهایت تشخیص پاره شدن زودرس با انجام مانور والسالوا یا فشار ملایم بر روی فوندوس و خروج مایع سرویکس قطعی می‌شود.

تشخیص قطعی پارگی و سوراخ شدن کیسه آب به وسیله نوعی تست تعیین PH صورت می‌گیرد و برای دقت بیشتر نتیجه آزمایش سونوگرافی نیز درخواست می‌گردد که در آن حجم مایع آمنیوتیک نسبت به سن بارداری تعیین می‌شود اگر حجم کم شده باشد تشخیص سوراخ بودن کیسه آب داده می‌شود و اگر حجم مایع آمنیوتیک طبیعی باشد مادر می‌تواند مراقبت را طبق روال گذشته داشته باشد.

همچنین کیسه آب وقتی پاره میشود آب روشن، شفاف و داغی در لباس زیر میریزد و تا روی ران ها ادامه دارد. در مواردی که جنین به اصطلاح به پا باشد و سر آن به سمت پایین حرکت نکرده باشد احتمال پارگی زودرس کیسه آب زیاد است. همچنین اگر شخص باردار دچار عفونتهای مکرر و درمان نشده باشد و عفونت پرده های کیسه آب جنین را درگیر کند، احتمال پاره شدن زودرس آن زیاد است.

جستجوهای مرتبط

نشتی کیسه اب چجوریه امکان ترمیم کیسه آب, از کجا بفهمیم کیسه اب سوراخ شده کیا نشتی کیسه آب داشتن ,فرق ترشح با کیسه اب ترمیم کیسه آب جنین ,سوراخ شدن کیسه آب در ماه چهارم رنگ آب کیسه آب