اخبار حوادث همیشه از جذاب‌ترین بخش‌های هر سایت خبری است که با وجود تلخ‌ها همیشه مورد توجه مردم بوده است. به اخبار حوادث که نگاه می‌کنیم به جز آتش سوزی، تصادفات یا زلزله‌های ریز و درشت که همیشه مورد توجه هر سایت خبری بودند، بخشی از اخبار اختصاص به تلخ‌ترین حوادث سال دارد.

در ادامه به چند خبر از اخبار تلخ سالی که گذشت به روایت سلام نو نگاه می‌کنیم.

1- دیوارهایی برای ریزش

زنگ تفریح آخر کلاس زده شد و دنیا و دوستانش در حال بازی با توپ بودند که توپشان پشت دیوار مدرسه افتاد، دنیا بدنبال آن می‌رود و توپ را برای همکلاسی هایش می‌اندازد، در مسیر بازگشت به حیاط مدرسه اما صدای مهیب فرو ریختن دیوار کهنه، دنیا را بر سر خانواده اش خراب می کند، او زیر آوار می ماند و جان می بازد.

اولین اظهارات درباره مرگ دنیا ساعاتی بعد منتشر شد، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج در شبکه های اجتماعی از مرگ دختر بچه پایه اول ابتدایی در روستای گرماش به علت فرو ریختن دیوار حیاط مدرسه خبر داد.

محمدسعید کنعانی گفت که دیوار فرسوده مدرسه عامل مرگ دنیاست و او پس از اینکه توسط مدیر مدرسه به بیمارستان بعثت سنندج منتقل می شود بر اثر شدت جراحات جان باخته است.

پس از این حادثه، برخی با تکیه بر اخبار فضای مجازی مدعی شدند دنیا پیش از اینکه فوت کند، مورد تعرض و تجاوز قرار گرفته و این احتمال وجود دارد که ریزش دیوار، سناریویی برای قتل دنیا و مخفی کردن تجاوز به او صورت گرفته باشد.

این خبر در نهایت تکذیب شد تا داغ رفتن دنیا و دنیاها هم چنان بر دل‌ها تازه باشد و دیوارهای مدارس همچنان لرزان و ناایمن به حیات خود ادامه دهند.

2-بخاری قاتل

دومین حادثه تلخ امسال هم که در هر سایت خبری بازتاب داشت مربوط به مدارس بود و مربوط به آتش سوزی یک مدرسه در زاهدان. آتش سوزی مدرسه دخترانه اسوه حسنه در زاهدان پر تلفات ترین حادثه آتش سوزی در مدارس ایران بود، آن هم با مرگ ۴ دانش‌آموز.

مرور حوادث تلخ سالی که گذشت

آتش‌سوزی به‌خاطر استفاده از چراغ نفتی برای گرم‌کردن کلاس‌های درس. استفاده از چراغ نفتی در مدارس روستایی و احتمال بالای آتش‌سوزی در حالی رخ می‌دهد که استفاده از این چراغ‌ها و بخاری‌های نفتی ممنوع است؛ اما اهمال‌کاری و بی‌توجهی باعث شده تا این قبیل حوادث در کم‌ترین حالت یک پروسه ۲۰ ساله داشته باشد و دائما تکرار شود.

این حادثه اما افکار عمومی را بسیار متاثر کرد اما همزمان شاهد صحبت‌های تکراری از سوی مسئولان بودیم؛ تا جایی که دقیقا بعد از هر حادثه‌ای مسئولان آموزش و پرورش حرف‌های تکراری می‌زنند و در اصل اتفاقی برای خداحافظی با تجهیزات گرمایشی نا ایمن در مدارس رخ نمی‌دهد و سوالی که باقی می‌ماند این است، ۱۲ سال پس از دروردزن و ۶ سال پس از شین‌آباد، فرصت مناسبی برای خداحافظی همیشگی با تجهیزات گرمایشی نا ایمن در مدارس نبود؟

اما آنچه در این حادثه رخ‌داد در سال‌های اخیر بی سابقه بوده است. در حادثه شین آباد که در سال ۱۳۹۱ رخ داد ۲ دانش آموز فوت کردند و ۱۸ دانش آموزش دیگر با درصدهای مختلف سوختگی زنده ماندند اما در این حادثه شاهد فوت ۴ دانش آموز بودیم که می‌تواند این حادثه را از حیث تعداد دانش آموز فوت شده، پر تلفات‌ترین آتش‌سوزی مدارس در ایران بدانیم.

3- سقوط بوئینگ در نزدیکی تهران

به گزراش سایت خبری سلام نو، تلخ‌ترین اخبار حادثه‌ای که در همین مدت اخیر در اطراف تهران رخ داد سقوط بوئینگ ارتش در اطراف تهران بود. هواپیمای باری۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.

مسئولان هواپیمای کشوری به گفتند دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی نزدیک فرودگاه برخورد می‌کند.

فرج‌الله افشار رئیس سازمان قضایی نیروهاس مسلح استان البرز در تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سانحه سقوط هواپیمای ۷۰۷ ارتش گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای ۷۰۷ نهاجا، از مسئولان برج مراقبت فرودگاه های پیام و فتح تحقیق به عمل آمده و مکالمات رادیویی برج های مراقبت فرودگاه های پیام، فتح و واحد تقرب فرودگاه مهرآباد درخواست شده است.

افشار در همین ارتباط به اظهارات تنها بازمانده این حادثه اشاره و تصریح کرد: بنابه ادعای وی، هواپیما نقص فنی نداشته و پس از هماهنگی و تماس رادیویی به گمان اینکه در باند فرودگاه پیام به زمین نشسته‌اند، فرود آمده‌اند و قبل از توقف کامل هواپیما متوجه می‌شوند که باند به اتمام رسیده است لذا ابهاماتی وجود دارد که در جریان تحقیقات دادسرای نظامی روشن خواهد شد.

به هر شکل سقوط این هواپیما بار دیگر زنگ خطر را نسبت به مسائلی هم‌ چون بهبود کیفیت هواپیماهای و بهبود کیفیت فرودگاه‌های روشن می‌کند.