بودجه لازم برای خرید آپارتمان تا 40 متر در تهران چه قدر است؟

افزایش قیمت مسکن در سال جاری باعث شده است بسیاری از افراد به دنبال خرید خانه‎های کوچکتر باشند. در این بین بازار مسکن پایتخت ایران دستخوش تغییرات زیادی شده است. آپارتمان فروشی در این شهر از رونق افتاده است و افرادی که به دنبال اجاره خانه هستند بیشتر ترجیح می‎دهند، خانه‎هایی با متراژ پایین پیدا کنند.

اگر آگهی‎های فروش و اجاره خانه در تهران را چه به صورت آنلاین و چه در روزنامه‎های کثیر‌الانتشار بررسی کنید متوجه می‎شوید قیمت آپارتمان‎های با متراژ کم از آخرین معاملات مشابه انجام شده در طول ماه‎های گذشته نه تنها بیشتر نیست بلکه در مواردی حتی کمتر است.

بنابراین باید بگوییم اجاره آپارتمان در تهران تا 40 متر طرفدار زیادی پیدا کرده است. مردم از اجاره این واحد‎ها بیشتر استقبال می‎کنند چون حتی با پس‎انداز کم می‎توانند سرپناهی برای زندگی پیدا کنند یا اگر حتی قصد خرید دارند می‎توانند با گرفتن مقداری وام خانه‎دار شوند.

تعداد متقاضیان برای اجاره آپارتمان‎های 40 متری در جنوب و مرکز تهران زیاد شده است و برخی از مالکان حتی قیمت‎ها را کاهش داده‎اند تا سریع‎تر واحدهای خود را کرایه دهند.

یکی از بنگاه‎های معاملات مسکن در این رابطه گفته است «اکثر کسانی که به دنبال اجاره آپارتمان در تهران تا 40 متر هستند بیشتر از واحدهایی استقبال می‎کنند که تراس یا انباری بزرگتری دارند.»

او در ادامه صحبت‎های خود اشاره می‎کند با توجه به افزایش قیمت مسکن در کشور آپارتمان فروشی در تهران با رکود مواجه شده است و قدرت خرید مردم کاهش یافته است و در نتیجه آن‎ها بیشتر به دنبال اجاره خانه هستند.

علاوه بر این سطح پایینتر قدرت خرید در مقایسه با نرخ آپارتمان‎ها در پایتخت باعث شده است خرید و فروش واحدهای 40 متری در این شهر بسیار رونق پیدا کند. طرفداران آپارتمان‎های 40 متری پول کمتر ولی قدرت خرید بیشتری دارند.

بنگاه‎های آپارتمان فروشی در تهران آپارتمان‎های 40 متری را «نقلی» یا «ریز متراژ» می‎گویند و به گفته یکی از کارشناسان این واحدها در تمامی بخش‎های تهران دیده می‎شوند. در مجتمع‎های نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی تهران سوئیت‎هایی با حداکثر 40 متر ساخته می‎شود که بیشتر به عنوان دفتر کار بدون دریافت مجوز اجاره می‎شوند.

به گفته کارشناسان مسکن معامله اجاره آپارتمان در تهران تا 40 متر مانند «آب خوردن» انجام می‎شود و روزانه افراد زیادی به دنبال واحدهایی با این متراژ می‎گردند چون با نقدینگی فعلی مردم در بازار مسکن هماهنگی دارد.

البته بررسی‎ها نشان می‎‎دهد بازار مسکن در تهران طی ماه‎ جاری و اسفندماه با رشد چشمگیری روبه‌رو می‎شود.

 

بودجه لازم برای خرید آپارتمان تا 40 متر در تهران چه قدر است؟
بودجه لازم برای خرید آپارتمان تا 40 متر در تهران چه قدر است؟

یکی از فعالان آپارتمان فروشی در تهران می‎گوید گاهی اوقات این واحدهای ریز متراژ به صورت کیلویی فروخته می‎شوند یعنی برای کل آپارتمان یک قیمت کلی مشخص می‎شود. به گفته او اغلب دانشجویان یا زنان و مردانی که به تنهایی زندگی می‎کنند به دنبال آپارتمان‎هایی با متراژی تا 40 متر می‎گردند.

یکی دیگر از کارشناسان مسکن در مورد رونق آپارتمان‎های کوچک می‎گوید: با توجه به وضعیت فعلی نرخ مسکن و رکود بازار یکی از ترفندهای افراد بساز بفروش ساخت خانه‎های با متراژ پایین و در حدود 40 متر است تا فروش آن‎ها سریع‎تر انجام شود.

شاید بپرسید بودجه لازم برای خرید آپارتمان تا 40 متر در تهران چقدر است؟ باید بگوییم بیشترین تراکم این آپارتمان‎ها در محلات جنوبی و مرکزی تهران دیده می‎شود، به عنوان مثال قیمت خرید آپارتمان‎های 40 متری در منطقه نواب تهران از 120 میلیون تومان شروع می‎شود و حتی برای آپارتمان‎های نوساز به 250 میلیون تومان می‎رسد.

در بعضی از مناطق دیگر مانند نامجو قیمت آپارتمان‎های 40 متری با عمر 18 سال به متری 7 میلیون و 400 هزار تومان می‎رسد.

اگر به دنبال اجاره خانه هستید باید بگوییم قیمت اجاره آپارتمان در تهران تا 40 متر بستگی به منطقه مورد نظر دارد. به عنوان مثال در کوی امیریه از 20 میلیون تومان شروع می‎شود و حتی به 50 میلیون تومان برای رهن کامل می‎رسد.

برای بعضی از محله‎های پر طرفدارتر و باکلاس‎تر مانند تهرانپارس باید بودجه خود برای اجاره خانه را حتی تا 60 میلیون افزایش دهید.

 

مزایای سامانه کیلید برای خرید آپارتمان و اجاره خانه

یقینا بودجه افراد در تعیین متراژ خانه برای خرید یا اجاره نقش مهمی دارد. موارد دیگری مانند محله و همچنین دسترسی به نقاط شهر روی تصمیم‎‌گیری افراد تاثیر می‎گذارند.

سامانه کیلید توانسته است با در نظرگیری تمامی این عوامل وب‎سایتی ساده و کاربردی در اختیار کاربران خود قرار دهد.

افرادی که قصد خرید آپارتمان دارند یا بودجه آن‎ها تنها مناسب اجاره آپارتمان در تهران تا 40 متر است می‎توانند در این سایت فقط با انتخاب گزینه خرید یا رهن و اجاره و سپس جستجوی منطقه مورد از بین فهرست نتایج با توجه به بودجه‎ای که دارند انتخاب خود را انجام دهند.

این سایت همچنین برای افرادی که می‎‏خواهند خانه خود را بفروشند قسمتی در نظر گرفته است تا بتوانند تنها با وارد کردن کد پستی 10 رقمی محل سکونت خود قیمت تقریبی خانه یا آپارتمانشان را مشاهده کنند.